اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملکان:

پیمانکاران حق ندارند کمتر از قانون کار برای نیروهایشان پرداخت کنند/از بهمن ماه ۹۵ تاکنون هیچ گونه پرداختی به پزشکان انجام نشده

پیمانکاران حق ندارند کمتر از قانون کار برای نیروهایشان پرداخت کنند/از بهمن ماه ۹۵ تاکنون هیچ گونه پرداختی به پزشکان انجام نشده
رئیس شبکه بهداشت و درمان ملکان گفت : از بهمن ماه ۹۵ تاکنون هیچ گونه پرداختی به پزشکان انجام نشده است و در این امر هم جوابکو نیستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دیار ملکان، مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان ملکان بهانه ای شد تا به سراغ رئیس شبکه بهداشت و درمان ملکان برویم، محمد میرزاپور عمده ترین مشکل بهداشت و درمان شهرستان را عدم پرداخت مطالبات از سوی بیمه ها و کمبود نیروی انسانی عنوان کرد که متن مصاحبه با وی در ادامه بصورت زیر می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار ملکان,

 

,

در خصوص مشکلات بهداشت و درمان شهرستان ملکان توضیح دهید.

,

همانطوریکه مستحضر هستید مجتمع های سلامت از جمله برنامه های خوب دولت بود که همزمان با سراسر کشور  این طرح در شهرستان ملکان نیز انجام پذیرفت ولی بعدا” بدلیل مشکلات اعتباری و تغییر رویکرد وزارتخانه در اشل کشوری حال این وضعیت در حد مناسب نیست و با مشکل اعتباری مواجه هستیم.

,

با توجه به اینکه ۳۰هزارنفر در سطح شهر وجود دارد با اینحال برای هر ۱۰هزارنفر یک پزشک داریم و درحالیکه در اشل کشوری برای ۱۲هزارنفر در سطح شهر یک پزشک تعریف شده است.

,

در حال حاضر بیمارستان ها و شبکه های بهداشتی درمانی با مشکلات کمبود بودجه و اعتباری دست و پنجه نرم می کنند ولی متاسفانه بیمه ها مطالبات بیمارستان ها و شبکه ها را در وقت مناسب پرداخت نمی کنند و بطوریکه از دیماه ۹۵ تا کنون مطالباتمان را از بیمه ها دریافت نکرده ایم و در این راستا از بهمن ماه ۹۵ تاکنون هیچ گونه پرداختی به پزشکان انجام نشده است و در این امر هم جوابکو نیستیم.

,

 

,

در خصوص اقدامات انجام یافته در بیمارستان فارابی شهرستان ملکان را مختصری توضیح دهید.

,

نسبت به سطح بندی از لحاظ پزشک متخصص، جراح زنان، بیهوشی، ارتوپدی، متخصص عفونی و روانپزشک در حد مناسبی قرار داریم و در حال حاضر ۷۶تخت فعال در بیمارستان وجود دارد که از این تعداد ۷۵درصد ضریب اشغال را دارا هستیم بطوریکه بخش های کلونوسکوپی، آندوسکوپی، ۸ تخت دیالیز و بخش رادیولوژی فعال بوده و همچنین مجوز سی تی اسکن هم صادر شده که در حال مذاکره با خیرین عزیز برای راه اندازی و خریداری این دستگاه هستیم.

,

 

,

آیا در شهرستان ملکان روستایی وجود دارد که خانه بهداشت نداشته باشد.

,

۱۲مرکز بهداشتی روستایی و ۳ مرکز شهری داشته و ۸ روستا داریم که جهت احداث خانه بهداشت تقاضا داده اند ولی جمعیت شان به حدنصاب نرسیده و همچنین ۸روستا هم بصورت کانکس اداره می شود و گفتنی است که پول این کانکس ها فقط از طریق کمک و همت خیرین عزیز تامین و تهیه شده است.

,

 

,

در مورد روستاهایی که بهورز ندارند یا اینکه اصلا” پزشک به آنها سر نمی زند توضیح دهید.

,

اینطور نیست که پزشک به آنها اصلا سر نمی زند ولی طبق سطح بندی کشوری، در روستاهای اصلی( زیر۱۰۰۰ نفر) پزشک هفته ای یکبار به آنها سر می زند و در روستاهای قمر(تحت پوشش خانه بهداشت) ماهی یکبار و سیاری(تحت پوشش مرکز) ۳ ماه یکبار پزشک به آنجا مراجعه می کند.

,

 

,

 چه تمهیداتی برای دفن زباله های بیمارستانی اندیشیده شده است؟

,

با توجه به قراردادی که با شهرداری داریم زباله های بیمارستانی پس از بی خطرسازی توسط دستگاهی در داخل بیمارستان بوسیله نیروهای شهرداری اقدام به انتقال و دفن آنها می شود و الان در حال مذاکره با مطب ها هستیم تا پسماندهای پزشکی که در مطب ها جمع آوری می شود را هم بی خطر کرده تا نسبت به دفن آنها اقدام شود و الان در حال حاضر معلوم نیست که پزشکان زباله های خودشان را چگونه دفن می کنند و هدف ما این است که امسال این مشکل را ساماندهی کنیم.

,

 

,

در خصوص مشکلات بهداشتی – درمانی شهر لیلان هم توضیح دهید.

,

با توجه کمبود فضای ساختمان درمانگاه لیلان که روزانه ۱۴۰ الی ۱۵۰ بیمار جهت مداوا به درمانگاه مراجعه می کنند که با این وضعیت وجود یک نیروی خدماتی نمی تواند پاسخگوی این محل باشد در حالیکه به ۳ نفر نیروی خدماتی نیاز است که انشالله با راه اندازی و احداث ساختمان جدید مشکل کمبود فضا حل می شود.

,

 

,

در مورد دریافتی و مطالبات نیروهای شرکتی از سوی پیمانکاران توضیح دهید. 

,

با توجه به کمبودهای اعتباری در پرداخت حقوق ها با مشکل مواجه هستند ولی با این وجود پیمانکاران حق ندارند کمتر از قانون کار برای نیروهایشان پرداخت کنند و موردی هم باشد ما رسیدگی می کنیم.

,

انتهای پیام/

,

 

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه