اخبار داغ

فرماندار فراهان:

راه اندازی ۲ واحد غیر فعال در شهرک صنعتی فراهان/۳۱۵ فرصت شغلی در فراهان ایجاد شده است

راه اندازی ۲ واحد غیر فعال در شهرک صنعتی فراهان/۳۱۵ فرصت شغلی در فراهان ایجاد شده است
فرماندار فراهان گفت: با اقدامات صورت گرفته و تسهیلات ارایه شده برای ۳۱۵ نفر در فراهان اشتغالزایی شده است و بزودی واحد رنگرزی کارخانه کبیرریس فراهان با اشتغالزایی بالغ بر ۱۰۰ نفر راه اندازی می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احمد سجادی، فرماندار فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر؛ گفت: شهرستان فراهان بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد، نرخ اشتغال ۹۱.۵ درصد و نرخ بیکاری ۸.۵ درصد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

وی افزود: نرخ جمعیت فعال شهرستان ۳۸ درصد و جمعیت بیکار شهرستان ۸۰۰ نفر و جمعیت شاغل شهرستان ۹۵۰۰ نفر است.

,

۲ واحد غیرفعال شهرک صنعتی فراهان در حال واگذاری به سرمایه‌گذاران

, ۲ واحد غیرفعال شهرک صنعتی فراهان در حال واگذاری به سرمایه‌گذاران, ۲ واحد غیرفعال شهرک صنعتی فراهان در حال واگذاری به سرمایه‌گذاران,

سجادی با اشاره به اشتغالزایی شهرک صنعتی فراهان گفت: در این شهرک ۱۱۰۰ نفر مشغول کار هستند، ۱۸ واحد تولیدی در این شهرک احداث شده است، ۱۰ واحد فعال، ۶ واحد غیر فعال و ۲ واحد نیمه کاره نیز در این شهرک در حال احداث است.

,

فرماندار فراهان بیان کرد: ۴ واحد غیرفعال این شهرک به علت بدهی بانکی به تملک بانک ها درآمده است، در حال پیگیری برای واگذاری این واحدهای تحت تملک بانک به سرمایه گذاران جدید هستیم.

,

وی گفت: تاکنون یک واحد غیر فعال برای بازگشایی و اشتغالزایی به سرمایه گذار جدید واگذار شده است و یک واحد نیز از سوی بانک ملی در حال واگذاری به یکی تولید کنندگان است.

,

سجادی اظهار کرد: از دی ماه سال گذشته در شهرستان با احداث سیلو، شرکت تولیدی پنجره پی وی سی، کارگاه کفش و مرکز پرورش زالو برای ۵۴ نفر اشتغالزایی شده است.

,

فرماندار فراهان گفت: مجوز کارخانه لبنیات در فراهان با اشتغالزایی ۲۰ نفر صادر شده است و بزودی کار احداث آن آغاز می شود، از طریق صندوق کارآفرینی به ۱۷ پروژه با اشتغالزایی ۶۸ نفر که تعدادی به بهره برداری رسیده و مابقی هم در حال احداث هستند.

,

وی افزود: واحد معاینه فنی شهرستان در حوزه خدماتی تکمیل شده است که در فاز اول ۵ نفر و در فاز بعدی برای ۲۰ نفر اشتغالزایی می شود.

,

سجادی با اشاره به اعتبارت اشتغالزایی دهیاری ها اظهار کرد: اعتبارات اشتغالزایی دهیاری ها شهرستان را به مبلغ ده میلیارد ریال در بانک مهر اقتصاد در دو حساب تعاونی دهیاری بخش مرکزی و خنجین متمرکز کردیم، در تواقفی با بانک مهر مقرر شد این بانک ۳ برابر این مبلغ را تسهیلات ارائه دهد.

,

ارایه تسهیلات به ۲۹ پروژه اقتصادی از محل اعتبارات اشتغالزایی روستایی

, ارایه تسهیلات به ۲۹ پروژه اقتصادی از محل اعتبارات اشتغالزایی روستایی , ارایه تسهیلات به ۲۹ پروژه اقتصادی از محل اعتبارات اشتغالزایی روستایی ,

فرماندار فراهان گفت: در توافق با بانک مهر توافق شد هر دوماه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به متقاضیان اشتغالزایی روستایی با معرفی دهیار و بخشداری تسهیلات پرداخت شود که تاکنون ۲۹ پروژه موفق به دریافت تسهیلات شدند و برای ۸۰ نفر اشتغالزایی شده است.

,

فرماندار فراهان تصریح کرد: متاسفانه ده میلیارد تومان از اعتبارت این بخش توسط دهیاری ها در حوزه عمرانی صرف شده است اما برای استفاده بهینه از مابقی اعتبار اشتغالزایی اقداماتی صورت گرفته که این تسهیلات نیز  صرفا در صورت ایجاد اشتغال پرداخت می شود.

,

وی ادامه داد: یک پروژه انرژی خورشیدی در شهرک صنعتی به میزان ۱۰۰ کیلو وات با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون و یک واحد تولید دستمال کاغذی در یکی از روستاها توسط تعاونی بخش مرکزی شهرستان احداث می شود. در حوزه بخش خنجین هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

,

ایجاد اشتغال برای ۱۴۵ نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در فراهان

, ایجاد اشتغال برای ۱۴۵ نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در فراهان , ایجاد اشتغال برای ۱۴۵ نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در فراهان ,

فرماندار فراهان تصریح کرد: اعتبارات خوداشتغالی کمیته امداد و بهزیستی در شهرستان ۳۵ میلیارد ریال بوده است و ۸۰ درصد این اعتبارت جذب شده است و برای ۱۴۵ نفر افراد تحت پوشش این نهادها اشتغالزایی شده است.

,

واحد رنگرزی کارخانه کبیرریس با اشتغال بالغ بر ۱۰۰ نفر راه اندازی می شود

, واحد رنگرزی کارخانه کبیرریس با اشتغال بالغ بر ۱۰۰ نفر راه اندازی می شود, واحد رنگرزی کارخانه کبیرریس با اشتغال بالغ بر ۱۰۰ نفر راه اندازی می شود,

وی گفت: با اقدامات صورت گرفته برای ۳۱۵ نفر در فراهان اشتغالزایی شده است و بزودی واحد رنگرزی کارخانه کبیرریس فراهان با اشتغالزایی برای بیش از ۱۰۰ نفر راه اندازی می شود و در مجموع در آینده با پیگیری طرح های جدید امکان ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر ایجاد می شود.

,

انتهای پیام/ک

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه