اخبار داغ

فرماندار سیاهکل در جلسه بازآفرینی شهری:

شهرداران سیاهکل و دیلمان کفش آهنین به پا کنند/ افتتاح سینمای سیاهکل پس از ۱۴ سال/ ۷۵ درصد راه‌های دسترسی شهر سیاهکل آسفالت نیست

شهرداران سیاهکل و دیلمان کفش آهنین به پا کنند/ افتتاح سینمای سیاهکل پس از ۱۴ سال/ ۷۵ درصد راه‌های دسترسی شهر سیاهکل آسفالت نیست
فرماندار سیاهکل گفت: ساختمان سینما مرکز شهر از سال 83 تعطیل‌شده و ساختمان نیمه‌کاره آن سوهان روح مردم شده بود که با تعیین پیمانکار؛ سال آینده پس از 14 سال سیاهکل دوباره سینما دار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از درسیاهکل، جلسه بازآفرینی شهری شهرستان سیاهکل با حضور مدیرکل حوزه شهری گیلان، معاونین مدیرکل بنیاد مسکن و مسئولین بازآفرینی شهری گیلان و مسئولین شهرستان سیاهکل در سالن شهید آوینی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درسیاهکل, ، ,
 
,
رضا اسلامی در این جلسه با اشاره به پیشینه تاریخی شهر دیلمان و سیاهکل و بازماندن این منطقه از توسعه به دلایل مختلف، اظهار کرد: باهمت مسئولین استانی و با بررسی علمی و تخصصی قادر خواهیم بود که شهرستان سیاهکل را به جایگاه واقعی آن برسانیم.
,
 
,
 
,
وی از شهرداران سیاهکل و دیلمان خواست کفش آهنین بپوشند و با پیگیری‌های مستمر بتوان این دو شهر را به نقطه مطلوب از حیث توسعه رساند و به معنای بررسی طرح‌های درست، پرهیز از گوش دادن به مشاوره‌های غلط و با وصل شدن به ادارات کلى همچون بنیاد مسکن و … به رفع مشکل شهرها کمک کنند.
,
فرماندار سیاهکل افزود: شهرداران و روسای ادارات باید با طرح‌ها و استفاده از طرح بازآفرینی شهری و کمک از ستاد بازآفرینی برای درآمدزایی، رایزنی جهت تخصیص بودجه استانی و حتی کشوری تمام تلاش خود را به کار ببرند و بنده نیز از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد.
,
اسلامی با توجه به فرسودگی شهرهای سیاهکل و دیلمان و آسفالت نبودن ۷۵ درصد راه‌های دسترسی شهر سیاهکل، گفت: بازآفرینی شهری باید توسط شورای شهر و شهرداران جدی گرفته شود و تمام تلاش خود را برای توسعه شهرستان به‌کارگیرند و این‌گونه نباشد که شهرداران و شورای شهر بدون تأثیرگذاری مأموریت خود را به اتمام برسانند.
,
 
,
 
,
وی با اشاره به آماده‌سازی ۱۰ طرح برای بازآفرینی شهری شهر سیاهکل، ایجاد بازار محلی، بازارچه‌های دائمی، فرهنگسرا، راه‌اندازی مجدد سینما را از مهم‌ترین طرح‌های شهرستان سیاهکل اعلام کرد.
,
مقام عالی دولت درسیاهکل از تخصیصی اعتبار ۵۶۰ میلیونی برای ادامه تکمیل ساخت سینما مرکز شهر خبر داد و گفت: ساختمان سینما مرکز شهر از سال ۸۳ تعطیل‌شده و ساختمان نیمه‌کاره آن سوهان روح مردم شده بود که خوشبختانه پس از تخصیص اعتبار ۵۶۰ میلیونی تومانى و انتخاب پیمانکار بازسازی آن شروع‌شده و هم‌اکنون پیمانکار در محل مذکور در حال تجهیز کارگاه و نصب داربست است و امیدواریم سال آینده پس از ۱۴ سال سیاهکل دوباره سینما دار خواهد شد.
,
اسلامی در ارتباط با طرح ساماندهی بازار هفتگی با رویکرد کالاهای سنتی و محلی با حذف واسطه‌ها خاطرنشان کرد: توجیهی برای فروش البسه در بازار هفتگی نیست و باید محصولات سنتی و محلی در بازار به فروش برسد.
,
 
,
 
,
وی به طرح ساماندهی سیمای شهر در خیابان امام خمینی (ره) و تخریب مغازه‌های این خیابان اشاره کرد و گفت: طرح ایجاد پارک بانوان، طرح ساماندهی پارک و استخر سیدوارستان که با کمترین هزینه می‌تواند قطب گردشگری و محل تفریحی برای مردم سیاهکل باشد باید موردتوجه قرار بگیرد.
,
فرماندار سیاهکل با توجه به وجود ظرفیتی همچون کارخانه سیمان درسیاهکل تصریح کرد: طی رایزنی‌هایی که با مسئولان این کارخانه انجام‌شده، مقرر شد که در قبال نام‌گذاری قطعه ۲ کمربندی سیاهکل به نام این کارخانه؛ تمام هزینه ایجاد پیاده‌روهای طرفین ساخت این بزرگراه را بپردازند.
,
اسلامی بر لزوم ایجاد المان‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: با ایجاد موزه مردم‌شناسی و اشیاى میراثى منطقه دیلمان و با خرید ساختمان سرهنگ عضدى با مبلغ در نظر گرفته‌شده در کمیته برنامه‌ریزی فرماندارى و ورود شهردارى در تملک عرصه ساختمان مزبور شاهد رفع کاستی‌ها در شهر سیاهکل باشیم.
,
 
,
 
,
وی بر لزوم ماندگاری گردشگر و ورود سرمایه ناخالص از طریق گردشگران اشاره کرد و گفت: شهرستان سیاهکل با داشتن مواهب و نعمت‌های فراوان خدادادی با احداث کمپینگ و استراحتگاه و ایجاد امنیت و لوازم آسایش برای مسافران می‌توان ماندگاری توریست‌ها را بالا برد و با سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری درآمد ناخالص شهرستان را افزایش داده و ایجاد اشتغال به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم داشته باشد.
,
فرماندار سیاهکل ابراز کرد: ما باید روی پای خود بایستیم و وابسته کشورها و فرهنگ‌های دیگر نباشیم و با ایجاد وضعیت مناسب در شهرستان هم‌وطنان و حتی توریست‌های خارجی را به شهرستان سیاهکل جذب کنیم.
,
 
,
 
,
در ادامه این جلسه ساحره میرسیدی نگاه ستاد بازآفرینی نگاه مشارکتی است، اظهار داشت: هدف ما شناخت نقاط کم‌توان اقتصادی و برطرف کردن مشکلات مردم و بهبود بخشیدن وضعیت مردم است.
,
وی بر ارائه طرح‌های با برنامه مدون تأکید کرد و گفت: طرح بازآفرینی باید باعث مشارکت مردم و حضور مردم در اجرای این طرح‌ها باشد.
,
مدیرکل حوزه شهری استانداری گیلان بحث سیما و منظر را مهم‌ترین مقوله ستاد بازآفرینی دانست و گفت: با توجه به تأکید استاندار گیلان بر این مقوله شهرداران سعی کنند که بحث سیما و منظر را به طرح‌های خود پیوند دهند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه