اخبار داغ

فتنه 96 به‌روزرسانی‌شده فتنه‌های 78 و 88

فتنه 96 به‌روزرسانی‌شده فتنه‌های 78 و 88
ما باید ساختار و سامانه فرهنگی و معنوی انقلاب را تحکیم ببخشیم و بدانیم ضریب نفوذ ابزارهای ضد فرهنگی علیه جامعه ما صدها برابر موشک‌های صدام در دوران دفاع مقدس است‌.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، دیده می‌باید بصیر و حق‌شناس / تا شناسد فتنه را در هر لباس

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
فتنه‌گر همواره غوغا می‌کند / بند اندر گردن مولا کند

فتنه بیش و پیش از آنکه اقتصادی باشد حاصل نفوذ سیاسی، فرهنگی است

چند نکته درباره اغتشاشات اخیر:
1- جدا و ورای نظریات و تحلیل‌های قالبی و تقلیدی غرب باوران و غرب‌زده‌ها و غرب گدایان داخلی، هیچ‌گاه نباید فراموش کنیم که انقلاب ما انقلاب توحیدی و استمرار حرکت انبیا و اولیا الهی است.

در حرکت و انقلاب توحیدی به گفته مرحوم دکتر شریعتی، همواره سه جریان و بت مخالف وجود دارد:

سه بت زر و زور و تزویر و به تعبیری دیگر تیغ و طلا و تسبیح و یا ملأ و مترف و رهبان. این سه بت، سه بت مستقل‌اند و هرکدام نامی دارند و عنوان و پایگاهی، اما هر سه همدست‌اند و هر سه در یک خط سیراند. هر سه بر سر راه انسان مسئول‌اند و انسان در راه. مهم‌تر از همه، هر سه درعین‌حال که سه وجود مستقل‌اند، مظهر یک وجودند: ابلیس! یک "وجود" است و درعین‌حال، "سه تا"، سه " وجود"اند و درعین‌حال "یکی"!

در هر عصری و مصری جلوه‌ها و مصادیق خاص خود را دارند ولی ماهیت و حقیقت وجودی‌شان یکی بیش نیست و آن همانا ماهیت شیطان‌صفتی و ابلیس گونه آن‌هاست که هرگز تحمل کلمه توحید و حاکمیت الهی را ندارند.

مصداق امروزین آن‌ها آمریکا و صهیونیست و عربستان و اقمار و تفاله‌ها و عمله و اکله داخلی و خارجی آن‌هاست تا این انقلاب در مسیر توحید و اعتلای کلمه توحید پابرجا و استوار و ثابت‌قدم است، کفر و شرک و نفاق هم دائم با انواع توطئه‌های مستقیم و غیرمستقیم به مقابله و مبارزه با آن پرداخته و خواهند پرداخت.

لذا همواره باید مترصد دسیسه‌ها و ترفند و مکر آفرینی دشمن باشیم. راز اینکه امام المسلمین به‌کرات و مرات نسبت به کید دشمن هشدار می‌دهند در همین تقابل و دشمنی ذاتی ابلیس مآبان عصر جاهلیت مدرن با انقلاب و امت اسلامی ماست، لذا شایسته است هشیار باشیم و فریب مکر دشمن را نخوریم.


2- فتنه و آشوب و اغتشاشات و وحشی‌گری‌های اخیر و قبلی‌ها و حتی بعدها، بیش و پیش از هر چیز جنبه سیاسی و فرهنگی دارد تا اقتصادی و نظایرهم، نگارنده منکر گرانی، تورم و بیکاری، فساد و تبعیض نیست، چنانکه برخی از مسئولین فاسد، ناکارآمد و نفوذی، خود عامل عمدی ناراضی تراشی از مردم هستند اما میانگین سنی سرباز پیاده‌های اغتشاشات (زیر ۲۵ سال و برخی حتی دانش‌آموزند) و شعارهایشان نشان می‌دهد که قبل از مطالبه اقتصادی باید جای دیگری سراغ این آشوب‌ها را گرفت.

حتی برخی از این افراد از معضل اقتصادی رنج نمی‌برند؛ مشکل اصلی جامعه ما، افول روزبه‌روز فرهنگ است. افول فرهنگی ما سبب شده ایرانیانی که قبل از انقلاب، لباس‌های 5 بار وصله شده می‌پوشیدند، اینک برای هر مهمانی لباس جدا بخرند! آن‌ها که پس از ازدواج در یک‌خانه مشترک با والدین و خواهر و برادرها می‌زیستند، الآن والدین خود را به خانه سالمندان ببرند و روزبه‌روز از هم بیگانه‌تر شوند و...


اغتشاشات اخیر یک‌روزه و یک‌شبه شکل نگرفت. عقبه این اغتشاشات دستکم:

الف- به سه سال یکه‌تازی تلگرام در حریم الکترونیک کشور و البته چهارده سال فعالیت شبانه‌روزی شبکه‌های ماهواره‌ای ضد فرهنگی برمی‌گردد. وقتی از سال 1382 با سخنرانی رسمی نخست‌وزیر اسرائیل در آمریکا، اعلام شد که برای تغییر رژیم در ایران، بهترین راه‌حل تغییر سبک زندگی و فرهنگ اصیل مردم ایران است و در کانال‌های آتئیستی (ضد خدایی) اصل وجود خدا را برای جوانان و مخاطبان کم سن زیر سؤال برده شد و شبکه‌های من وتو و bbc و ده‌ها کانال سلطنت‌طلب هزاران مطلب تخیلی و اسطوره‌ای از رضاخان و رژیم سیاه پهلوی منتشر کردند با این جمله معروف "زمان شاه بهتر بود"؛ تا برای نسل جوان ما این حسرت و افسوس تاریخی پیش بیاد که زمان شاه همه‌چیز بهتر از امروز و گل‌وبلبل بود‌!

آن‌ها زندگی قشر ثروتمند در رأس هرم جامعه پهلوی را به‌عنوان زندگی اکثریت مردم که 46% آن‌ها در سال 57 در فقر زندگی می‌کردند، برای نسل جوان و حتی نسل قدیمی جا زدند و یک روایت جعلی ساختند.


ب- صفحات باستان گرا و ایران‌پرست، سال‌هاست از کوروش، نژادپرستی آریایی و تولید نفرت علیه اعراب و اسلام سخن گفتند با عناوینی مثل "جنایت اعراب در حمله به ایران عصر ساسانی"؛ "اعتقاد به امامان و عرب پرستی ایرانیان " و صداوسیمای عقب‌افتاده ما به‌جای روشنگری از این دروغ‌های تاریخی، خود با این موج انگلیسی و یهودی همراه شد و به ساخت برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی برای تبلیغ آنان پرداخت.


ج- گروه‌های وهابی با تولید محتوا و ترفندهای مختلف، اعتقادات شیعی را زیر سؤال بردند، از حادثه کربلا گرفته تا عصمت و توسل به اهل‌بیت را‌. امامزاده‌ها سند اهل‌بیت دوستی ایرانیان را تمسخر کردند، خرج برای روضه، ساخت ضریح و... مورد هجمه و شبهه قرار گرفت.


د- گروه‌های فمینیستی و اشاعه کننده فحشا و فساد، با شعارهایی مثل آزادی حجاب و تبلیغ انواع روابط یواشکی (نامشروع)، حتی در قالب جوک و طنز، عفت و حیای زن و مرد ایرانی را نشانه گرفتند و هیچ پاسخ هنرمندانه‌ای در سینما و تلویزیون، بدان‌ها داده نشد. هیچ‌کس از مزایای عفیف بودن تاریخی مردم ایران فیلم نساخت. نه‌تنها حقایق تجاوز و خشونت علیه زنان و کودکان و حتی مردان در غرب برای مردم سانسور شد که یک اتوپیا و جامعه رویایی از غرب و حتی نقاط منفی غرب، شکل گرفت.


و- فضای مجازی با هزاران شبهه مزدورهای واحد 8200 اسرائیل علیه فلسطین و فلسطینی و لبنان و سوریه و هر کشور ضد اسرائیلی، آکنده شد و ارزش محور مقاومت و سپاه قدس در حفظ امنیت و آرامش برای مردم ایران تصویرسازی نشد. تلویزیون ایران مملو از سریال‌های آمریکایی و کره‌ای است ولی آخرین سریال پخش‌شده درباره فلسطین به دهه هفتاد برمی‌گردد (سریال تاراج و هفت‌سنگ). رسانه‌های انقلابی کشور، آن‌قدر درگیر مسائل جناحی شدند که معدود مستندهای ساخته‌شده مثل شکوفه‌های زیتون درباره شهادت و حمایت جوانان غربی از ملت فلسطین حتی در این رسانه‌ها حمایت نشد.


ه- کانال‌ها و صفحاتی که صرفاً با انتشار شایعه و دروغ‌سازی و البته علم کردن برخی چهره‌های فاسد سیاسی و مذهبی تلاش کردند افراد مورد اعتماد جامعه را در افکار عمومی بی‌اعتماد کنند و از مرجعیت بیاندازند و سلبریتی ها به‌صرف خوب بازی کردن، خوب توپ زدن، خوب آواز خواندن (کنسرت بازی‌های چندساله اخیر)، به مرجعیت فکری و فرهنگی و سیاسی بخش بزرگی از مردم و جامعه به‌ویژه نسل جوان تبدیل شدند.

ی- بخش قابل‌توجهی از بسترسازی‌های اغتشاشات برمی‌گردد به سو تدبیر، اشرافی گری، دروغ‌گویی و دروغ‌پردازی‌ها، اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی، ایجاد حس بدبینی و فضاسازی علیه نهادی انقلابی، خوش‌بینی به آمریکا و غرب، دوری از روحیه انقلابی و جهادی و مکتبی، دنیاگرایی و طرد و تمسخر و انزوای معنویت و قداست و تقوا، در گفتار و رفتار اغلب مدیران و کارگزاران نظام، امام ما فرمودند آن روزی که نظام و کارگزاران جمهوری اسلامی به آفت اشرافی گری مبتلا شد، آن روز را باید عزا گرفت.


متأسفانه کار به‌جایی رسید که ما امروز شاهد کارگزارانی هستیم که زندگی و منش اشرافی را افتخار می‌دانند و بعضاً دارای ثروت‌های افسانه‌ای سوپر میلیاردی، بدیهی است چنین کارگزار و دولتمردی هیچ سنخیت و هم‌آوایی با نظام جمهوری اسلامی نداشته و نخواهد داشت و مسلماً این‌گونه افراد بخواهند یا نخواهند، تعمداً و یا سهواً، آب به آسیاب بدخواهان نظام و انقلاب ریخته و بهانه و گزک به دست دشمن داده و می‌دهند کما اینکه بسیاری از چنگ‌اندازی‌ها و آشوب و فتنه‌های خیابانی و امثالهم ازجمله اغتشاشات اخیر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و نهادی‌های انقلابی ناشی از وجود و سیاست‌های ناساز و غیر همگون همین افراد و جریانات اشرافی و غیرانقلابی است که دامن‌گیر نظام ما شده است.


ما باید ساختار و سامانه فرهنگی و معنوی انقلاب را تحکیم ببخشیم و بدانیم ضریب نفوذ ابزارهای ضد فرهنگی علیه جامعه ما صدها برابر موشک‌های صدام در دوران دفاع مقدس است‌. ما تا رسیدن به دولت اسلامی فرسنگ‌ها فاصله‌داریم و اگر بخواهیم انقلاب از آسیب‌ها محفوظ و مصون بماند باید شبانه‌روز تلاش و روشنگری و مجاهدت نماییم و چنانچه به‌غفلت روزگار بگذرانیم و کاهلی و تنبلی پیشه نماییم، همیشه با مخاطرات و آسیب‌های ساختارشکن مواجه خواهیم بود.
,
,
,
,
, چند نکته درباره اغتشاشات اخیر:, چند نکته درباره اغتشاشات اخیر:,
, 1-, 1-,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, 2-, 2-,
,
,
,
,
, اغتشاشات اخیر یک‌روزه و یک‌شبه شکل نگرفت. عقبه این اغتشاشات دستکم:,
,
, الف-, الف-,
,
,
,
,
, ب-, ب-,
,
,
, ج-, ج-,
,
,
, د-, د-,
,
,
, و-, و-,
,
,
, ه-, ه-,
,
, ی-, ی-,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه