اخبار داغ

مدیر کل گمرکات خراسان‌جنوبی خبرداد

صادرات 618 میلیون دلار کالا از مرز ماهیرود در 10 ماهه ابتدایی امسال/ 25 درصد کالاهای صادراتی تولید خراسان جنوبی است

صادرات 618 میلیون دلار کالا از مرز ماهیرود در 10 ماهه ابتدایی امسال/ 25 درصد کالاهای صادراتی تولید خراسان جنوبی است
مدیر کل گمرکات خراسان‌جنوبی با بیان این‌که در 10 ماه گذشته امسال 618 میلیون دلار کالا به وزن 2 هزار و 800 تن از مرز صادر شده است، گفت: در سال 1393 میزان صادرات از مرز یک میلیون تن گذشت و امسال و ظرف دو ماه آینده به 3 میلیون تن کالا خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خاورستان، محمدعلی خاشی مدیر کل گمرکات خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تبریک روز جهانی کمرگ و دهه فجر، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و 6 واحد مرزی در مرزها و 4 واحد کاری در بیرجند فعال بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی با بیان این‌که 3 واحد از 6 واحد مرزی به صورت یک طرفه به دست دولت افغانستان بسته شده است، افزود: 3 واحد مرزی در مرز ماهیرود فعال است و ما فعال‌ترین مرز شرقی را داریم.

,

 

,

مدیر کل گمرکات خراسان‌جنوبی با بیان این‌که روزانه به طور میانگین 500 کامیون در مرز تردد می‌کنند، گفت: با ترددهایی که از سمت افغانستان انجام می‌شود روزانه به 1 هزار و 300 تردد می‌رسد و بین 3 هزار تا 3 هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند.

,

 

,

خاشی با بیان این‌که در 10 ماه گذشته امسال 618 میلیون دلار کالا به وزن 2 هزار و 800 تن از مرز صادر شده است، افزود: در سال 1393 میزان صادرات از مرز یک میلیون تن گذشت و امسال و ظرف دو ماه آینده به 3 میلیون تن کالا خواهد رسید.

,

 

,

وی افزود: از مجموع کالای صادراتی 25 درصد این کالاها تولید خراسان جنوبی و 75 درصد این کالاها در سایر استان‌ها تولید شده و از مرز خراسان جنوبی صادر می‌شوند.

,

 

,

مدیر کل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه ترانزیت کالا به جهت بین المللی بودن مرز ماهیرود کالاهای زیادی از کشورهای چین، ترکیه، امارات، برزیل و غیره به خراسان جنوبی می‌آید و از مرز خارج می‌شوند.

,

 

,

خاشی تصریح کرد: حرکت نیروهای ما در گمرک و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، باعث شد چرخ کارخانه های کشور بیشتر بچرخد و این باعث افزایش اشتغال در کشور شده است.

,

 

,

وی با بیان این‌که گمرکات خراسان جنوبی عمده فعالیت آن صادرات است و اندک وارداتی نیز برای سهمیه‌های مرزی داریم، افزود: در دو سه سال اخیر آغاز به کار منطقه ویژه اقتصادی را داشتیم و امسال یک قطعه در مرز ماهیرود متصل شده و امتیازات خاصی در این مرز داریم و گمرکات مستقر شده است و از حیث سرمایه گذاری موقعیت خوبی دارد و رونق خوبی به واحدهای تولیدی خواهد داد.

,

 

,

مدیر کل گمرکات خراسان‌جنوبی با بیان این‌که در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی یک مجتمع 17 هکتاری از سال 1391 شروع به احداث شد، افزود: به علت نبودن فضا برای انبار کالا سهمیه مرزنشینان می‌سوخت و اولین اقدامی که کردیم احداث انبارها را داشتیم و در شهریور سال 94 سهمیه مرزنشینان را وارد کردیم و در سال 1394 سهمیه‌های سوخته 93 و 92 را نیز وارد کردیم و نگذاشتیم حق مرزنشینان ضایع شود.

,

 

,

خاشی با بیان این‌که همیشه یک مظلومیت و محرومیت بر خراسان جنوبی حاکم بوده است و این تکلیف ما را برای رساندن خراسان جنوبی به جایگاه واقعی‌اش بیشتر می‌کند، خاطرنشان کرد: دو چیز را در شرح وظایف خود داریم که یکی خداوند و دیگری مردم خراسان جنوبی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه