اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

عوامل درونی و بیرونی شکل‌گیری فتنه اخیر/ برخی آقایان در قوه مجریه نسبت به اروپا خودباخته‌اند

عوامل درونی و بیرونی شکل‌گیری فتنه اخیر/ برخی آقایان در قوه مجریه نسبت به اروپا خودباخته‌اند
کارشناس سرشناس مسائل سیاسی در نشستی به تحلیل فتنه اخیر و نقش عوامل داخلی و خارجی در شکل‌گیری آن پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای اصفهان، محمود معلمی شامگاه شنبه، در هیئت انصار المهدی (عج) پیشکسوتان جهاد و شهادت اصفهان در خیمه حسینی گلستان شهدا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و با اشاره به حوادث فتنه اخیر، خاطرنشان کرد: حوادثی از ششم تا 13 دی‌ماه در کشور رخ داد که باید در مورد عوامل ریشه‌ای و مؤثرین در آن تحلیل داشت و مورد رصد جدی قرار بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای اصفهان,

وی بصیرت و صبر را دو عامل در برابر وقوع فتنه‌ها عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند بالاخره آمریکا را زدیم حالا آن‌ها پاتک می‌کنند و در واقع آن‌ها از سال 57 در حال پاتک زدن به‌نظام جمهوری اسلامی هستند.

,

معلمی با اشاره به عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی، اظهار کرد: باید بدانیم که عوامل ماندگاری انقلاب در برابر فتنه‌های مختلف، جنگ نظامی، تحریم‌های مختلف و سنگین اقتصادی از سوی جبهه استکبار علیه کشور ما به‌کارگیری شده است، چه بوده است.

,

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی، با بیان اینکه بصیرت یعنی فرد عمق اتفاقات را ببیند نه‌فقط سطحی‌نگر باشد، گفت: پیش‌زمینه‌های وقوع چنین اتفاقی بر اساس تحلیل تحلیلگران، عوامل اقتصادی همچون گرانی، رکود، مطالبات به‌حق بخشی از مردم، مشکلات مؤسسات مالی اعتباری و …، عوامل اجتماعی همچون بیکاری، فساد اداری، تبعیض و …، عامل روانی و چهارمین عامل تلقی دشمن از ضعیف شدن نظام بود.

,

وی با اشاره به خطاب‌هایی که رهبر معظم انقلاب به دولتمردان داشته‌اند، خاطرنشان کرد: مردم کارهایی را که گزارش می‌دهید را حس نمی‌کنند، وقتی گفته می‌شود تورم کاهش و شغل ایجادشده است باید برای مردم ملموس باشد.

,

معلمی به تبلیغات گسترده و هجمه‌هایی که از سوی دشمنان علیه مسئولان و دستگاه‌های نظام می‌شود اشاره کرد، گفت: ناامیدی مهم‌ترین خواسته دشمن از این هجمه‌ها است.

,

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه، آن‌ها در فتنه 88 از مراکز اصلی شهرها شروع کردند ولی در فتنه اخیر از شهرهای حاشیه‌ای کار خود را آغاز کردند، اظهار کرد: سناریوی دوم که پیگیری کردند  کشته سازی بود چراکه القا این مسئله خود تحریک‌کننده است و مرحله سوم طرح فتنه، کشاندن فتنه به 12 بهمن‌ماه بود تا آهسته‌آهسته به‌نظام ضربه بزنند.

,

وی با بیان اینکه مردم وقتی به ماهیت فتنه پی بردند سریع خط خود را از اغتشاشگران جدا کردند، گفت: سردادن شعارهای ساختارشکنانه، خسارت واردکردن به اموال عمومی و مردم و شناسایی و دستگیری لیدرها ازجمله این عوامل بود.

,

معلمی تصریح کرد: عمده هزینه های فتنه اخیر از سوی آل سعود به‌خصوص بن سلمان تأمین‌شده بود.

,

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه جریان فتنه سال 96 با فتنه سال 88 متفاوت بود، اظهار کرد: یکی از تفاوت‌ها این بود که در فتنه 88 لیدرهای شاخصی که آن‌ها را با عنوان سران فتنه می‌شناسیم وجود داشت ولی در فتنه 96 لیدر اصلیفضای مجازی بود.

,

وی با اشاره به بازیگران فتنه 88 و فتنه سال 96، گفت: 14 کشور خارجی در فتنه 88 نقش داشتند که اسناد آن‌ها موجود است، اما در فتنه اخیر چهار کشور خارجی عربستان سعودی، فرانسه، انگلیس و آمریکا موثر بودند.

,

معلمی با گلایه از دولت، گفت: آقایان قوه مجریه چرا نسبت به اروپا خودباخته‌اید، و چرا نشستید تا مسئول فرانسوی بگوید چون در ایران حقوق بشر نیست من به ایران نمی‌آیم شما خودتان در برابر آن‌ها که از نقش آن‌ها  در این فتنه مطلع بودید واکنش نشان می‌دادید.

,

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی سلطنت‌طلبان و منافقان، جریان‌های کمونیستی و جریان‌های تجزیه‌طلب را از بازیگران اصلی این فتنه اخیر عنوان و تصریح کرد: منافقان گروهی هستند که دستشان به خون 17 هزار کودک، زن، مردم، مسئول و غیرمسئول آغشته است.

,

وی عناصر میدانی تحریک‌پذیر را یکی دیگر از عوامل این حوادث اخیر بیان کرد و گفت: از آن‌ها با عنوان بازی‌خوردگان یاد می‌شود که رهبری و مسئولان دستگاه قضا تأکید کردند باید بین مسببان اغتشاشات و مردم بازی‌خورده تفاوت قائل شد.

,

معلمی با اشاره به نقش نیروی انتظامی، بسیج و سپاه اظهار کرد: عملکرد این نهادها در این حوادث اخیر خیلی خوب بود که جای قدردانی دارد.

,

وی خطاب به دولتمردان اظهار کرد: چرا شیفته غربید، چرا جلوی واردات بی‌رویه را نمی‌گیرید که نتیجه آن تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری شده است، راهکار موفقیت‌آمیز برای گذر از مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است.

,

معلمی تأکید کرد: باید به مشکلات جوانان رسیدگی شود، خانواده‌ها نیز از وضعیت جوانان غافل نشوند.

,

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به لزوم روشنگری در جامعه، گفت: جهل به قوانین به‌ویژه قانون اساسی برخی از سؤالات را در ذهن افراد ایجاد می‌کند.

,

وی خطاب به وزیر آموزش‌وپرورش گفت: چرا بخشنامه‌ای با امضای دستگاه شما صادرشده که دیدار دانش آموزان از گلستان‌های شهدا و با جانبازان ممنوع اعلام شد؛‌ شما گفتید غفلت شده ولی چنین غفلت‌هایی پذیرفتنی نیست، در دستورالعمل‌هایتان دقت کافی داشته باشید.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه