اخبار داغ

میزبانی آشخانه از سگ های روستاهای همجوار/ مرگ آرام در انتظار سگ های ولگرد

میزبانی آشخانه از سگ های روستاهای همجوار/ مرگ آرام در انتظار سگ های ولگرد
شهر آشخانه درحال حاضر پذیرای سگ های بدون صاحب روستاهای همجوار خود از جمله ملاحسن، نجف، بیار، قره مصلی، کریک، انصار، و ... است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری آشخانه، شهر آشخانه درحال حاضر پذیرای سگ های بدون صاحب روستاهای همجوار خود از جمله ملاحسن، نجف، بیار، قره مصلی، کریک، انصار، و ... است. از معضلات و مشکلات افزایش جمعیت سگ‌های بدون صاحب شیوع بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و خطر حمله و گزش، سلب آسایش و آلوده کردن محیط است که لزوم کنترل اصولی این حیوانات را نشان می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری آشخانه, پایگاه خبری آشخانه,

گسترش زندگی شهرنشینی و ورود انسان در محدوده زندگی حیوانات سبب شده است که حیوانات در سطح شهر و معابر عمومی آزادانه حضور داشته باشند در حالی که روزانه افرادی در روستا یا شهرها شکایات خود را در مورد مشکلاتی که از وجود حیواناتی نظیر سگ برایشان ایجاد شده به شهرداری یا نهادهای دولتی ارائه می‌کنند.

,

در منزلت فضای شهری و شهروندان نیست

, در منزلت فضای شهری و شهروندان نیست,

مهدی شادمهر یکی از شهروندان در گفتگو با پایگاه خبری آشخانه با بیان این که سرگردانی سگ ها در سطح شهر در شبانه روز رویت می شود، اظهار کرد: پرسه زدن سگ ها مطلوب سیما و منظر یک شهر نیست و  به دور از حق و حقوق شهروندی است.

, پ, پ, ایگاه خبری آشخانه, ایگاه خبری آشخانه, ,

این شهروند آشخانه ای گفت: این سگ ها عمدتا در دسته های چندتایی هستند که موجب می شود هم ترسناک تر جلوه کنند و هم خطر حمله آنان افزایش یابد.
رعب و وحشت، ارمغان سگ های ولگرد
دانایی با اشاره به معضلات سگ‌های ولگرد عنوان می‌کند: جولان سگ‌های ولگرد علاوه بر رعب وحشت کودکان ، پارس های شبانگاهی موجب سلب آسایش اهالی محل شده است.

,
, رعب و وحشت، ارمغان سگ های ولگرد,
, .,

وی در ادامه اضافه می‌کند: همچنین خطر گازگرفتگی نیز مردم را تهدید می‌کند و در صورت بروز چنین مشکلی انواع بیماری‌ها به انسان منتقل می‌شود.

, .,

این شهروند اظهار می‌کند: بسیاری از شهروندان  ضایعات مواد غذایی  خود را در مقابل منازل و یا ساختمان های نیمه کاره رها می کنند که همین امر در افزایش جمعیت سگ های ولگرد و زاد و ولد آن‌ها موثر است.

,

 

,

, ,

 

,

ناصری یکی از شهروندانی که ساکن مسکن مهر است، اظهار می کند: اغلب این سگ ها به صورت گله ای در این شهرک پرسه می زنند، و گاها هم در تمام طول شبانه روز هم مشاهده می شوند.

,

تشدید معضل با حضور در معابر داخل شهر

,

وی تصریح می کند: اوایل صبح فرزندانم برای رفتن به مدرسه از وجود سگ هایی که از روستای بیار به این منطقه می آیند، ابراز گلایه و ترس می کنند.

,

 

,

, ,

 

,

سحر موحدی از دیگر شهروندان با بیان این که معضل سگ ها، از این که گاها داخل شهر هم مشاهده می شوند تشدید می شود، گفت: حتی در خیابان ها فرعی اصلی هم با سگ های ولگرد برخورد داشته ایم و گاها شده که با خودروها تصادف کنند.

,

علی یزدانپور مسئول خدمات شهری آشخانه در گفتگو با پایگاه خبری آشخانه بیان کرد: یکی از اقدامات مهم خدمات شهری شهرداری، شناسایی، جمع آوری، معدوم و اتلاف سگ های ولگرد در سطح شهر است.

, پایگاه خبری آشخانه, پایگاه خبری آشخانه,

مسئول خدمات شهری آشخانه گفت: شهرداری سالانه با برگزاری دو جلسه با عنوان کمیسیون شناسایی و اتلاف سگ های ولگرد با حضور نمایندگان فرمانداری، دادستان، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، محیط زیست و دامپزشکی شهرستان به این معظل می پردازند.

,

 

,

, ,

 

,

وی عامل اصلی سگ های ولگرد را همجواری روستاهای اطراف شهر آشخانه دانست و اظهار کرد: همجواری روستاهای کریک، انصار، نجف، بیار، نادر آباد، ملاحسن و قره مصلی با شهر آشخانه سبب شده که سگ های این روستاها به سهولت در شهر حاضر شوند.

,

وی افزود: اغلب این روستاهای دامدار محور، صاحب سگ گله هستند که به دلیل عدم تامین تغذیه این حیوانات، به شهر رجوع می کنند.

,

یزدانپور با اشاره به اقدامات خدمات شهری آشخانه گفت: در سال جاری، 115 قلاده سگ ولگرد شناسایی و معدوم شدند.

,

وی تصریح کرد: برخی از سگ ها، ولگرد نیستند و خدمات شهری در ابتدا سگ ها را شناسایی و تا زمان مشخص شدن صاحب حیوان در محیطی قرنطینه می شوند که در صورت تشخیص ولگردی، اتلاف می شوند.

,

این مسئول با اشاره به پیمانکار شناسایی و اتلاف سگ های ولگرد، خاطر نشان کرد: پیمانکار این خدمات، به ازای جمع آوری هر سگ 50 هزار تومان و اتلاف آن ها با تزریق آمپول مرگ آرام 70 هزار تومان از شهرداری دریافت می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه