اخبار داغ

فریاد فاطمه(س) بر سر جامعه مسلمین:

شما به تن‌آسایی و رفاه‌طلبی خو کرده‌اید!

شما به تن‌آسایی و رفاه‌طلبی خو کرده‌اید!
فاطمه(س)، نماد یک زن سیاسی و رهبر یک انقلاب بود؛ آن‌جا که بر سر جامعه‌ای که حقیقت را ندید فریاد کشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، رسم تاریخ همواره این بوده که اکثریتی مشغول زندگی غریزی خود باشند و اقلیتی درباره آن اکثریت و برای آن اکثریت فکر کنند و عمیقا به مشکلات آن‌ها بیاندیشند و برای حل این مشکلات چاره‌اندیشی کنند و تلخی ماجرا این‌جاست که آن اکثریت همواره آن اقلیت را به طعن می‌آزارد، فاطمه(س) از جنس این اقلیت بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این نکته را تاریخ، آن‌جا با ما در میان می‌گذارد که زنی چندین‌بار برای پرسیدن پرسش‌هایی به نزد فاطمه(س) می‌آید و این پرسش و پاسخ بسیار طولانی می‌شود؛ آنقدر که زن خجل می‌شود و چنین با خود می‌اندیشد که باید کمتر از فاطمه(س) سوال کند. فاطمه(س) اما در اندیشه دیگری است:«به نزد من بیا و سوال کن؛ من که به پرسش تو پاسخ می‌دهم و تو که از من می‌پرسی هردو مأجوریم...» و این‌گونه فاطمه(س) شالوده اسلام خویش را بر اندیشه بنا کرده بود...

,

فاطمه(س)؛ آغازگر نمایش تمایز اسلام مدینه و اسلام دمشق

, فاطمه(س)؛ آغازگر نمایش تمایز اسلام مدینه و اسلام دمشق,

خدیجه(س)، فاطمه(س) و زینب(س) نماد سه نسل از زنانی بودند که اگر نبودند و رنج کشیدنشان نبود؛ بشریت به راه دیگری می‌رفت و اسلام تاریخ دیگری می‌یافت. فاطمه(س) اما در این میان، یک نقطه عطف بود. درست در زمانی که نزاع میان اسلام و کفر، پس از پیروزی اسلام، به نزاع میان دو گونه از اسلام؛ اسلام رسمی حکومتی و اسلام انسانی معرفتی، تبدیل شد، فاطمه(س) پررنگ کردن تمایز این دو نوع اسلام را در مسیری ناهموار آغاز کرد و این نزاع اسلام اصل و اسلام بدلی که از زمانه فاطمه(س) آغاز شد در تمام تاریخ زندگی اهل‌بیت(ع) امتداد یافت.

,

به پاس خط‌شکنی فاطمه(س) است که اینک همه می‌دانیم که تفاوت اسلام جور خلافت با اسلام عدل و امامت، اسلام اهل‌بیت(ع) با اسلام بنی‌امیه و بنی‌عباس و اسلام مدینه و کوفه با اسلام دمشق و بغداد از زمین تا آسمان است...

,

هنوز پیامبر(ص) دفن نشده بود که هرچه خواستید کردید!

, هنوز پیامبر(ص) دفن نشده بود که هرچه خواستید کردید!,

فاطمه(س)، نماد یک زن سیاسی و رهبر یک انقلاب بود؛ آن‌جا که بر سر جامعه‌ای که حقیقت را ندید فریاد کشید:«بشارت باد شما را...به حمله‌ها و تهاجمات پی در پی، به هم ریخته شدن امور اجتماعی مسلمانان و استبداد و دیکتاتوری ستمگران؛ آن‌ها که غنائم و حقوق شما را اندک پرداخت می‌کنند و جمع شما را با شمشیرهای خود درو می‌نمایند؛ پس حسرت و اندوه بر شما...»

,

دختر پیامبر(ص) بیم آن دارد که آهنگ قرآن در میان مسلمین جاری و رسم قرآن به فراموشی سپرده شود؛ می‌ترسد که قرآن را زیبا بخوانیم، در مسابقات قرائت و تجوید ممتاز باشیم و هرساله قرآن را با جلدهای نفیس‌تری روانه خانه‌های مسلمین کنیم و در ظاهر همه‌چیز آرام باشد اما آیات خداوند را به درستی درنیابیم:«شکاف زخم عمیق بود و دهانه زخم هنوز به هم نیامده و بهبود نیافته بود و پیامبر(ص) هنوز دفن نشده بود که هرچه خواستید کردید..پس از مصیبت وفات پیامبر(ص) حرمت اهل‌بیت پیامبر(ص) ضایع شد؛ آری! پس از مرگ احترامی برای کسی باقی نمی‌ماند؛ پس این مصیبت بس بزرگ بود...این را کتاب خدا آشکارا تذکر داد؛ همان کتابی که در خانه‌هایتان و در مجالس روز و شب شما، آرام و با صدا، با قرائت و لحن زیبا، آن را می‌خوانید؛ این مصیبت پیش از این به دیگر پیامبران آسمانی نیز وارد آمد؛ حکم خداست که فرمود: اگر محمد بمیرد یا کشته شود به عقب برمی‌گردید؟...چرا امروز پس از آشکار کردن عقیده پنهان‌کاری دارید؟ و بعد از آن پیش‌گامی به عقب برمی‌گردید و بعد از ایمان، شرک می‌آورید؟»

,

طبیب جامعه اما درد جامعه خود را به درستی می‌شناسد:«به خدا قسم سزاوار است که از خدا بترسید اگر مومنید...اما جز این نیست که به تن‌آسایی خو کرده‌اید و امام واقعی خود را از زمامداری دور کرده‌اید...»

,

 خلفای پیامبر(ص) یا انکارکنندگان پیامبری!

,  خلفای پیامبر(ص) یا انکارکنندگان پیامبری!,

تاریخ، پس از فاطمه(س)، خلفایی را به نظاره نشست که به سوی قرآن تیر می‌افکندند و وحی و پیامبری را به سخره می‌گرفتند. خلفایی که محمد(ص) را شاعری می‌دانستند که سخنانی داشت و به مردم گفت که این سخنان از جانب خداست؛ حال آن که کلام خودش بود! این‌ها را خلفایی از بنی‌عباس و بنی‌امیه گفتند؛ در جامعه‌ای که مسلمین در آن زندگی می‌کردند! فاطمه(س) گویی این روزها را به چشم دیده بود که گفت:«به جان خودم سوگند که نطفه فساد بسته شد، باید انتظار کشید تا چه زمانی مرض فساد پیکر جامعه اسلامی را از پای درآورد؟ پس از این از پستان شتر به جای شیر، خون می‌دوشید و زهری که به سرعت هلاک‌کننده است؛ این‌جاست که روندگان راه باطل زیان‌کننده‌اند...»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه