اخبار داغ

رئیس شورای شهر انزلی؛

کمکهای دولتی در سال ۹۶ به شهرداری ها کاهش یافته است/میتوان با برنامه ریزی صحیح از اتلاف سرمایه های شهر جلوگیری کرد

کمکهای دولتی در سال ۹۶ به شهرداری ها کاهش یافته است/میتوان با برنامه ریزی صحیح از اتلاف سرمایه های شهر جلوگیری کرد
امیر احمدی فرد گفت: کمک های دولتی در سال 96 به شهرداری ها بسیار کاهش یافته است. فلذا برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که نه خللی به خدمات رسانی شهرداری وارد شود و نه افزایش غیر متعارف نرخ عوارض، باعث ایجاد فشار بر روی شهروندان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی، بیست و چهارمین جلسه شورای شهر به صورت علنی و با موضوع رسیدگی به دفترچه عوارض محلی سال ۹۷ شهرداری بندرانزلی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی,

رئیس شورای شهر بندرانزلی در ابتدای این جلسه ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و تبریک به مناسبت پیش رو بودن ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: با توجه به اینکه روز ۱۵ بهمن آخرین فرصت ارائه دفترچه عوارض محلی به وزارت کشور می باشد ناگزیر هستیم در این جلسه به صورت کامل دفترچه را بررسی و در صورت لزوم تصحیح نماییم.

,


امیر احمدی فرد با اشاره به اهمیت بالای دفترچه عوارض محلی برای شهرداری ها، گفت: شهرداری ها وظیفه خدمات رسانی به شهروندان را بر عهده دارند و این خدمات رسانی هزینه های زیادی را به این نهادهای عمومی و غیردولتی وارد می کند که بخش زیادی از این هزینه ها از طریق دریافت عوارض تامین می شود در همین راستا لازم است ما نیز به این مهم توجه ویژه ای داشته باشیم.

,
,


وی افزود: کمک های دولتی در سال ۹۶ به شهرداری ها بسیار کاهش یافته است و ۱۳ ماده نیز از دفترچه عوارض محلی حذف شده است همین امر گویای این است که سیاست گذاری های ما باید به گونه ای باشد که از طرفی خللی به خدمات رسانی شهرداری وارد نگردد و از سویی دیگر افزایش غیر متعارف نرخ عوارض، باعث ایجاد فشار بر روی شهروندان نباشد.

,
,


رئیس شورای شهر انزلی برنامه ریزی های مناسب در دفترچه عوارض محلی را یکی از راه های بهبود زیباسازی شهری دانست و تاکید کرد: برای مثال اگر در بخش نماهای ساختمانی برای افرادی که از نورپردازی ها و مصالح مناسب استفاده می کنند سیاست های تشویقی و معافیتی در نظر بگیریم، گامی موثر در راستای زیباسازی سیمای شهر برداشته ایم.

,
,


احمدی فرد با بیان اینکه شالوده اصلی درآمد زایی پایدار، اعتماد شهروندان به شهرداری است، تصریح کرد: تلاش کردیم در چند ماهی که از عمر شورای پنجم می گذرد با مردم صادقانه سخن بگوییم و در راستای وعده هایی که به آنها داده ایم حرکت کنیم، اعتقاد داریم اگر کارها با برنامه ریزی صحیح صورت بگیرد می توانیم از اتلاف سرمایه های شهر جلوگیری نماییم.

,
,


وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات بحق مردم بهبود وضعیت آسفالت معابر اصلی بوده است، متذکر شد: از روزی که فعالیت این شورا آغاز شد با بارندگی های شدید و آب گرفتگی معابر مواجه بودیم و در ادامه نیز با توجه به شرایط نامساعد جوی تلاش کردیم تا در یک زمان بندی مناسب برای آسفالت معابر اقدام نماییم.

,
,


ریاست شورای شهر بندرانزلی افزود: یکی دیگر از وعده های ما پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری بود که تا روز گذشته نیز موفق شدیم تمام حقوق های پرسنل شهرداری را واریز نماییم و در روز جاری اضافه کاری یک ماه این عزیزان پرداخت شد و بابت این موضوع از شهردار بندرانزلی و تمام مجموعه شورا و شهرداری که با توجه به مشکلات مالی عدیده با برنامه ریزی صحیح خود با بسیاری از مشکلات مقابله کردند تشکر و قدردانی می کنم.

,
,


وی در خصوص تعیین بودجه شهرداری در سال ۹۷ خاطرنشان کرد: نامه شهرداری در خصوص بودجه سال آینده اول بهمن ماه به شورا ارسال شده است اما با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد از بودجه شهرداری متاثر از دفترچه عوارض محلی می باشد؛ بلافاصله پس از تایید و ارسال این دفترچه به وزارت کشور، لایحه بودجه سال ۹۷ از سوی شهرداری به شورا تقدیم خواهد شد.

,
,


شهردار بندرانزلی نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که از زمان تصدی در سمت شهردار انزلی با آن مواجه بودم بحث آرامستان انزلی بود که بسیار خرسندیم در جلساتی که روزهای اخیر تشکیل شد، هیات امنای آرامستان انزلی همکاری خوبی با شهرداری داشتند تا ما بتوانیم با برنامه ریزی های دقیق و مدون، هیات مدیره ای در قالب سازمان آرامستان تشکیل دهیم و در آینده نزدیک بخش زیادی از معضلات این فضا مرتفع گردد.

,
,


حسن پورقربان با بیان اینکه علی رغم تمام مشکلات موجود، شهرداری برای مقابله با هر بحرانی آماده است، افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی، در روزهای اخیر سیصد نفر از پرسنل را برای حضور در ده نقطه از شهر آماده کرده بودیم تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بهترین خدمات رسانی را به شهروندان داشته باشیم.

,
,


در ادامه این جلسه و پس از ارائه توضیحات کارشناسان شهرداری،هرکدام از اعضای شورای شهر نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص بندهای مختلف دفترچه عوارض شهرداری اعلام نموده و درباره مشکلات احتمالی آن به گفتگو پرداختند.

,
,


در پایان این جلسه مقرر شد روز شنبه ۱۴ بهمن ماه بیست و پنجمین جلسه شورای شهر انزلی به صورت فوق العاده و علنی برگزار گردد.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه