اخبار داغ

«درون موج» هلن دانمور جایزه کتاب سال «کاستا» را دریافت کرد

«درون موج» هلن دانمور جایزه کتاب سال «کاستا» را دریافت کرد
شاعر و رمان نویس هلن دانمور برنده جایزه کاستا برای مجموعه اشعارش که در اواخر عمر خود نوشته بود، شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نگارانه؛“این مردم باید با مردمی که تا به حال کتاب شعر نخوانده اند صحبت کنند.”

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگارانه؛,

شاعر و رمان نویس هلن دانمور برنده جایزه کاستا برای مجموعه اشعارش که در اواخر عمر خود نوشته بود, شد.

,

کتاب درون موج قبلا هم برنده جایزه کاستا شده بود و باعث تشخیص بیماری سرطان و مرگ قریب الوقوع نویسنده اش شد. او بعد از تد هیوس که در سال 1998 برای کتاب نامه های تولد برنده این جایزه شده بود دومین نویسنده ای است که برنده این جایزه معتبر بعد مرگ نویسنده اش شده است. و پس از سال 2012 این اولین باری است که یک کتاب شعر به عنوان کتاب سال انتخاب می شود, آخرین بار جو شپکات برای کتاب شعر « بی قراری» برنده این جایزه شده بود.

,

دان مور در ژوئن سال 2016 در سن 64 سالگی پس از تکمیل مجموعه اش که در تلفن همراه خود نوشته بود, دار فانی را وداع گفت. داوران کتاب درون موج را با نام های «مجموعه شعر های شگفت انگیز» و « یک پایان موفقیت آمیز» یاد می کنند.

,

همچنین وندی هولدن, رئیس هیئت داوری جایزا کاستا گفت که برنده شدن کتاب دان مور به عنوان کتاب سال از روی احساسات نبود. او گفت:« کتاب درون موج یک کتاب مدرن کلاسیک است. با وجود اینکه هلن این کتاب را در زمان مرگ خود نوشته, این کتاب اثبات کننده زندگی است. بعضی از اشعار این کتاب روی تخت بیمارستان نوشته شده اما همین اشعار باعث بالا رفتن کیفیت کتاب می شوند. این مردم باید با مردمی که تا به حال کتاب شعر نخوانده اند صحبت کنند. این اشعار توسط نویسنده ای در پایان عمرش نوشته شده است.»

,

جایزه 30000 پوندی در مراسمی در لندن به پاتریک چارلی, پسر دان مور داده شد که گفته بود مادرش فقط برای نامزد شدن هیجان زده بود.

,

اولین مجموعه اشعار دان مور به نام سقوط سیب در سال 1983 به چاپ رسید.

,

درون موج برای پیروز شدن کتاب مورد علاقه ناشرش الانور اولیفنت که توسط گیل هانی من تایید شده بود را از پیش روی برداشت, کتابی که اولین برنده نوول کاستا شده بود.

,

سایر برندگان عبارت است از: کتاب «مخزن 13» اثر جان مک گرگور برنده بهترین نوول کاستا, کتاب «در روز های بارانی» اثر ربیکا استات برنده بهترین بیوگرافی کاستا, کتاب «جستجوگر» اثر کاترینا راندل برنده بهترین کتاب کودک کاستا

,

 و دو کتاب « Two steak bakes » و « Two Chelsea buns » اثر لوان گولدی به عنوان بهترین داستان کوتاه کاستا در سال 2017 انتخاب شد.

,

منبع: ایندیپندنت/ 31 ژانویه

, ایندیپندنت,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه