اخبار داغ

«یک روز با حجاب» هشتگی که جهانی شد +عکس

«یک روز با حجاب» هشتگی که جهانی شد +عکس
اول فوریه به عنوان «روز جهانی عفاف و حجاب» تبدیل به پویش مهمی برای زنان مسلمان در جهان شده است، این رویداد امسال برای هفتمین بار در جهان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «یک روز با حجاب» نام یک روز در سال است که امسال وارد هفتمین سال خود می‌شود. همه شرکت کنندگان در این پویش تجربه مثبتی دارند و سالانه هشتگworldhijabday# رشد بیشتری می‌کند. اول فوریه به عنوان «روز جهانی عفاف و حجاب» تبدیل به پویش مهمی برای زنان مسلمان در جهان شده است، این رویداد امسال برای هفتمین بار در جهان برگزار می شود.

این رویداد بر اساس یک حرکت مردمی از سوی زنان مسلمان با رهبری «نظمه خان» که از سال 2013 آغاز شده و به شکل شگفت‌آوری در حال گسترش است.

رشد شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک‌گذاری تجربه «یک روز باحجاب» کمک کرده است و هشتگ worldhijabday# از 326 پست در سال 2014 به یک میلیون 439 پست در سال 2017 رسیده است، پنج میلیون و  945 پست هم با هشتگ Istand4hijab# تجربیات خود را با دیگر زنان غیرمسلمان جهان از پوشاندن سرشان به اشتراک گذاشته اند.

سارا اوکانل یک زن مسلمان در دانشگاه میامی است که با دیگر زنان مسلمان هم دانشکده ای اش تلاش کند تا منفی نگری در مورد حجاب را برطرف کند و به مردم فرصتی دهد تا سؤالاتی را که تجربه کنندگان حجاب در ذهن دارند و برای پرسیدن آن تردید دارند، مطرح کنند.

وی می گوید: ما می‌دانیم که یک روز نمی‌تواند ذهن همه را تغییر دهد و تصورات نادرست در مورد حجاب را رفع کند، اما امیدواریم که این برنامه بتواند شروعی برای یک پویش و گفت‌وگوی طولانی باشد که ما آن را ادامه خواهیم داد.

روز جهانی حجاب یک رویداد فوق‌العاده است که به دنبال رفع ابهام از حجاب و زنان مسلمان و کمک به مردم برای شناخت دلایل استفاده از حجاب است و فرصت مغتنمی فراهم می‌آورد که خودشان نیز حجاب را تجربه کنند.

دبورا چیس، یک آمریکایی مسیحی در خصوص تجربه‌اش از حجاب می‌گوید: به نظر من یک تجربه عمیق بود؛ حجاب علاوه بر اینکه پوشاننده است مرا حفظ می‌کرد به این معنا که ارزش انسانی خودم را شناختم. اینکه تو تنها گردی صورتت را در اجتماع نشان دهی نه اندام زنانه‌ات را به این معناست که تو با آنها صادقی، هر چند از طرفداران سلفی نیستم، اما این عکس چون درواقع چهره واقعی من بود، برایم جذاب است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

دبورا چیس شرکت کننده در پویش «یک روز با حجاب»
 
, ,
,
,

کاتریش ملیگان پس از به اشتراک گذاشتن عکس با حجابش با هشتگ worlhijabday می نویسد: روز جهانی حجاب روز زیبایی است برایم جذاب بود که حتی یک روز از زندگی‌ام را با شرایط یک انسان دیگر بگذارنم. در این روز چشم من بر روی مسئله بنیادگرایی باز شد و احساس متفاوتی داشتم.

واکنش‌های منفی مردم به حجاب دلم را شکست و متوجه شدم زنان مسلمان هر روز چه حسی را تجربه می‌کنند. به نظرم مسلمانان مردم مهربانی آمدند.
 

,
,
,
,

کاتریش ملیگان شرکت کننده در پویش « یک روز با حجاب»
 
, ,
,
,

 لیدیا نلسن هم نوشت: امروز باعث شد نگاه عمیق‌تری به حجاب داشته باشم.
 

,
,

 لیدیا نلسن شرکت کننده در پویش «یک روز با حجاب»
 
, ,
,
,

تینا این روز را روز مهمی در زندگی اش می داند و می گوید: گفت‌وگوهای خوبی برایم از طریق سر کردن حجاب شکل گرفت. کسانی که به محل کارم می‌آمدند از دیدنم با این پوشش و از اینکه به حمایت از زنان مسلمان اقدام کرده‌ام شگفت‌زده می‌شدند.

کیمبوی معقتد است: زنان مسلمان بی‌تردید بسیار قدرتمند و شجاع هستند که با حفظ ایمانشان در اجتماع غرب زندگی می‌کنند.

,
,
,

کیمبوی شرکت کننده در پویشن «یک روز با حجاب»
, ,
,


فلورا گریمز هم می گوید: معنای واقعی انسانیت را نفهمیدم تا زمانی که با یک دختر مسلمان در دبیرستان آشنا شدم، بسیار دوستش داشتم و به نظرم با آن حجاب خالص و بی‌همتا بود. او به من آموخت قوی باشم و من را با تمام  گناهانم دوست داشت.

پویش روز جهانی حجاب از آمریکا و اروپا پای را فراتر گذاشته و به کشورهای آسیایی رسیده است، این پویش کوچک است اما ایده بی نظری برای معرفی اسلام و حجاب بوده است.

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه