اخبار داغ

عکسی از تاریخ؛

شخصیت های مشهور مهدیشهری در انقلاب چه کسانی بودند؟

شخصیت های مشهور مهدیشهری در انقلاب چه کسانی بودند؟
از جمله عکس های انقلاب که برای بسیاری از مردم می تواند جذابیت داشته باشد، تصاویری از چهره های مشهور مبارزین انقلابی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، قطعا آنچه که می تواند وقایع و اتفاقات مهم را ماندگار کند، عکس هایی است که از آن لحظات به ثبت می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

عکس هایی که اسنادی بر اتفاقات و حوادث تلخ و شیرین روزگار می باشد که برای آیندگان گذشته را روایت می کند.

,

عکس هایی که گاها لحظه ها به خوبی در آن شکار شده که زبان مصور می شود و تاریخ ناخوانده را می توان از آن خواند.

,

از جمله مهمترین عکس هایی که در تاریخ کشورمان مورد توجه قرار گرفته، عکس های انقلاب است. عکس هایی از دوران تبعید امام خمینی(ره)، تظاهرات مردمی، اعلامیه ها، شعار نوشته ها، کشتار و سرکوب های رژیم شاهنشاهی و اتفاقاتی از آن روزهای سال 57 که خاطرات را در اذهان انقلابیون زنده می کند و نسل جدید را با آن جریانات آشنا می سازد.

,

یقینا از نمونه عکس های انقلاب که برای بسیاری از مردم می تواند جذابیت داشته باشد، تصاویری از چهره های مشهور مبارزین انقلابی است.

,

از جمله افرادی که تصویرشان در عکس های تاریخی زمان انقلاب و در کنار امام خمینی(ره) به ثبت رسیده، حجت الاسلام سید حمید روحانی از همشهریان مهدیشهری می باشد.

,

سید حمید روحانی (زیارتی) متولد ۱۳۲۱ در مهدیشهر است که از یاران نزدیک امام خمینی(ره) بوده و همراه امام در دوران تبعید در نجف و پاریس حضور داشتند. وی فرزند آیت الله سید احمد زیارتی از علمای بزرگ مهدیشهر می باشد.

,

حجت الاسلام سید حمید روحانی مورخ انقلاب و در حال حاضر ریاست بنیاد تاریخ‌ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.

,

, ,

 در این عکس، حجت الاسلام سید حمید روحانی درکنار امام خمینی(ره) در دیدار با تعدادی از دانشجویان و مردمی که از ایران و سراسر جهان برای ملاقات ایشان به نوفل لوشاتو آمده بودند، دیده می شود.

,

, ,

در این عکس نیز حجت الاسلام سید حمید روحانی در کنار فرزند حجت الاسلام شیخ علی اصغر مروارید در نوفل لوشاتو که درحال دکلمه اشعار انقلابی است، حضور دارند.

,

یکی دیگر از چهره های مشهور مهدیشهری که تصویرشان در عکس های تاریخی تظاهرات سال 57 در مهدیشهر به ثبت رسیده، حجت الاسلام شیخ محمود استعلامی می باشد.

,

شیخ محمود استعلامی عالم برجسته مهدیشهری بود که در مبارزات انقلابی نقش اساسی ایفا کرد و از جمله افرادی بود که رهبری تظاهرات علیه رژیم شاه در مهدیشهر را بر عهده داشت.

,

 این عالم برجسته مهدیشهری پس از عمری مجاهدت در ترویج دین و اسلام و تلاش خاضعانه در خدمت به مردم  در سال 1379 بدرود حیات گفت.

,

, ,

در این عکس، حجت الاسلام شیخ محمود استعلامی در تظاهرات مردمی سال 57 در یکی از خیابان های مهدیشهر به همراه سایر مبارزین انقلابی دیده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه