اخبار داغ

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی:

کمبود بودجه گریبانگیر ورزش معلولین/ نیازمند مساعدت دستگاه‌های مختلف در حوزه معلولین هستیم

کمبود بودجه گریبانگیر ورزش معلولین/ نیازمند مساعدت دستگاه‌های مختلف در حوزه معلولین هستیم
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: در بخش معلولین با کمبود بودجه مواجه هستیم و تا آنجایی که می‌توانیم باید سعی کنیم مشارکت مسئولین را در این حوزه جلب کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، در دنیای امروز با شمار رو به افزون معلولین و نیز گسترش انواع رشته‌های ورزشی و نیاز حیاتی معلولین به تحرک و فعالیت بیشتر جسمانی لزوم ابداع و به‌کارگیری روش‌ها و شیوه‌های جدید و آسان‌تر که خاص معلولین باشد بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

سال‌ها است که این باور و ذهنیت نادرست معلولین نخاعی که محدودیت‌های حرکتی مانع فعالیت‌های جسمانی و تمرینات بدنی آنان می‌شود، یا ورزش تأثیری بر جسم و روح ندارد، به کناری نهاده شده است.

,

به همین بهانه در زمینهٔ ورزش معلولین با عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی به گفت‌وگو نشستیم که شرح آن در پی می‌آید:

,

تأثیر فعالیت‌های بدنی و ورزشی بر سلامت معلولین چیست؟

, تأثیر فعالیت‌های بدنی و ورزشی بر سلامت معلولین چیست؟,

جمله معروفی است که می‌گوید معلولیت محدودیت نیست ولی در کنار این سخنان افراد باید امکانات و ابزارهایی که موردنیاز معلولین است را برای معلولین فراهم کنند و از معلولین جامعه حمایت‌های لازم انجام شود و دستگاه‌هایی از جمله بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان و سایر نهادها و ارگان‌هایی که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند می‌خواهیم که از معلولین جامعه حمایت‌های مستمری داشته باشند.

,

ما از موسسات خیریه و جاهایی که برای خدمت به این معلولین تأسیس‌شده است می‌خواهیم برای یاری‌رساندن به معلولین فعالیت کنند چراکه ورزش یکی از نیازهای اولیه معلول است چون معلولین به ورزش نیاز دارند و دوست دارند در میادینni ورزشی حضورداشته باشد.

,

ورزش چه تأثیری بر جسم و روح فرد معلول دارد؟

, ورزش چه تأثیری بر جسم و روح فرد معلول دارد؟,

نیاز به ورزش و استمرار آن در معلولین بسیار بیشتر احساس می‌شود بی‌تردید ورزش عاملی است که معلولان را به سطح جامعه می‌کشاند و آنان را در انجام فعالیت‌ها مستقل می‌سازد امروزه معلولین در فعالیت‌های اجتماعی و مسابقات زیادی شرکت می‌نمایند و توانمندی‌ها و مهارت خود را به جامعه ثابت نموده‌اند و ورزش تأثیر بسزایی بر روح و روان فرد معلول می‌گذارد و ازلحاظ جسمی هم می‌توان گفت فرد معلولی که در شرایط سختی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند با ورزش می‌تواند این شرایط را به خود سهل و آسان نماید.

,

چه راهکاری برای حل مشکلات معلولین رادارید؟

, چه راهکاری برای حل مشکلات معلولین رادارید؟,

ورزش یک چرخ رونده‌ای برای معلولین است و می‌تواند خیلی از مشکلات روحی و روانی و جسمی معلولین را حل کند و جسمی که با ورزش حرکت کند قطع و یقین جسم سالم‌تری دارند تا اینکه از آن استفاده نکنند.

,

بعضی از معلولین هستند که متأسفانه این امکان ورزش کردن را ندارند و در خانه‌ها حبس هستند و نمی‌توانند از این امکاناتی که دستگاه‌ها برای آن‌ها مهیا کرده استفاده کنند و از هیئت‌هایی که برای بخش‌های معلولین ایجاد کرده‌اند به دور هستند و تمام سختی‌ها و درد و رنج‌ها و فقرهای حرکتی و عاطفی و روانی برای خانواده‌ها است.

,

مسئولین باید دست‌به‌دست هم دهند و از این خانواده‌ها حمایت کنند تا خانواده‌ها رنج کمتری را متحمل شوند.

,

در آذربایجان غربی برای ورزش معلولین چه‌کارهایی صورت گرفته است؟

, در آذربایجان غربی برای ورزش معلولین چه‌کارهایی صورت گرفته است؟,

برای ورزش معلولین کلاس‌های مختلفی وجود دارد و ما سعی می‌کنیم تا جایی که بتوانیم افراد معلول و جانباز را به مسابقات و برنامه‌های کشوری اعزام کنیم هرچند با مشکلات سنگینی روبه‌رو هستیم اما سعی شده است به معلولین کمک شود تا در این میادین حضورداشته باشند.

,

دستگاه‌هایی همچون بهزیستی توجه بیشتری به معلولین داشته باشد و سازمان ورزش و جوانان تا آنجایی که در توان دارد در فضاهای ورزشی یاری‌رسان معلولین استان است و قشر معلول نیازمند حمایت و کمک است و مسئولین باید به این قشر توجه خاصی داشته باشند تا به معلولین کمک شود تا از زندگی لذت ببرند.

,

چه ورزش‌هایی برای معلولین در آذربایجان غربی وجود دارد؟

, چه ورزش‌هایی برای معلولین در آذربایجان غربی وجود دارد؟,

در آذربایجان غربی ورزش‌هایی همچون والیبال نشسته جانبازان و معلولین، وزنه‌برداری، تنیس روی میز، قایقرانی، بسکتبال و در بخش بانوان ورزش بسکتبال نیز انجام می‌شود و در لیگ‌ها حضور دارند و برنامه‌هایی نیز برای افراد کم‌توان ذهنی داریم و این افراد را تا آنجایی که بودجه یاری‌رسان برای مسابقات اعزام می‌کنیم.

,

چند درصد از ورزشکاران معلول خانم و چند درصد آقا هستند؟

, چند درصد از ورزشکاران معلول خانم و چند درصد آقا هستند؟,

درصد زنان معلول کمتر از مردان معلول است ولی بازهم با وجود تعداد کم بانوان ورزشکار بازهم زنان معلول در پارالمپیک کسب مقام می‌کرده و مدال گرفته است و این برای ما جای افتخار دارد.

,

در زمینه ورزش معلولین زنان فعالیت‌های زیادی صورت گرفته ولی این کارها و حمایت‌ها کافی نیست و از مسئولین خواسته می‌شود حمایت‌های خود را به این قشر افزایش دهند تا زنان هم بتوانند قوی‌تر در میادین جهانی حاضر شوند و برای کشور کسب مقام کنند.

,

آیا کمبود بودجه در ورزش معلولین وجود دارد یا خیر؟

, آیا کمبود بودجه در ورزش معلولین وجود دارد یا خیر؟,

در بخش معلولین با کمبود بودجه مواجه هستیم و ما تا آنجایی که می‌توانیم باید سعی کنیم یک تفاهوم نامه‌ای با جانبازان و معلولین ببندیم و مسئولین نیز در این امر مشارکت داشته باشند چون نزدیک به ۱۴ رشته در بحث معلولین وجود دارد.

,

اگر حمایت‌های کافی وجود نداشته باشد نمی‌توانیم در بخش ورزش‌های معلولین موفق شویم و از مسئولین ودستگاهای نظارتی می‌خواهم که برای ورزش جانبازان و معلولین تدابیری بیاندیشند که بتوان راحت به معلولین کمک شود و معلولین راحت‌تر بتوانند به مسابقات اعزام شوند و ماهم بتوانیم امکانات خوبی را در اختیار معلولین قرار دهیم.

,

ما از اداره کل بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثار گران می‌خواهیم بیشتر از این‌ها به معلولین و جانبازان کمک کنند، مثلا سالن‌های بیشتری در اختیار معلولین قرار دهند تا معلولین بتوانند در این سالن‌ها ورزش کنند.

,

وضعیت ورزش معلولین استان نسبت به سال گذشته چگونه است؟

, وضعیت ورزش معلولین استان نسبت به سال گذشته چگونه است؟,

در حال حاضر وضعیت ورزش معلولین استان نسبت به سال‌های گذشته بهتراست اما بازهم نیازمند کمک مسئولین هستیم اگر می‌خواهیم مقامات جهانی بیاوریم نیازمند کمک مسئولان هستیم و من از مسئولین می‌خواهم که به کمک همدیگر از معلولین و جانبازان حمایت کنیم تا تیم‌های معلولین در لیگ‌ها شرکت کنند.

,

به دلیل اعتبارات بسیار محدود اداره کل ورزش و جوانان در استان ۷۰۰ هیئت وجود دارد و اعتبارات این هیئت‌ها در حد ۷۰۰ هیئت نیست و نیاز است که از هر جهت دستگاه‌ها کمک کنند که ما بتوانیم جامعه بانشاط و خوبی در حوزه معلولین و جانبازان داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه