اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

همدلی و همگامی در اقتصادمقاومتی شاهد نیستیم/ تشریح دلایل شکست فتنه در ناآرامی های اخیر

همدلی و همگامی در اقتصادمقاومتی شاهد نیستیم/ تشریح دلایل شکست فتنه در ناآرامی های اخیر
کارشناس مسئال سیاسی، گفت: امروزه امریکا به مدد هدایت های رهبری و ایثار جوانان حزب اللهی، از منطقه بیرون رانده شده است و به همین سبب، سعی در زدن پاتک هایی به روش های مختلف چون ایجاد اغتشاش داخلی در ایران دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث، محمود معلمی پیش از ظهر امروز به مناسبت ایام الله دهه فجر در جلسه بصیرت افزایی حوزه علمیه اصفهان در بین طلاب و روحانیون، اظهار کرد: یکی از اصول جنگی این است که در جواب حملات، پاتک هایی از سوی دشمن شکست خورده صورت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث,

معاون سابق اداره سیاسی سپاه عنوان کرد: اغتشاش های اخیر که پشت صحنه هایی قابل تامل و قابل بررسی دارد، نمونه ای از این تحرکات خصمانه آمریکا بود براین اساس احتمال وقوع تکرار اتفاقات در روزهای آتی دهه فجر وجود دارد.

,

وی ضمن تاکید بر اینکه، هوشیاری و بصیرت افزایی در سطوح مختلف جامعه اعم از نوجوان و جوان و بزرگسال تا اقشار مختلف به عنوان راهکاری موثر در خنثی سازی توطئه ها و فتنه های دشمنان اذعان کرد: چهار عامل اصلی به عنوان عوامل پیش زمینه شکل گیری اغتشاشات مطرح است.

,

معلمی افزود: نخستین عامل درایجاد ناآرامی هایی که از سوی مردم و به حق مطالبه شد، عوامل اقتصادی بود، وجود و تشدید رکود، از بین رفتن سرمایه های مردمی در موسسات غیرمجاز، گرانی و تاخیر پرداخت حقوق بازنشستگان همگی باعث ایجاد هسته اولیه تجمعات اعتراضی شد.

,

دشمن با دریافت القای غلط با تمام قوا در میدان برای براندازی نظام اسلامی حاضر شد

, دشمن با دریافت القای غلط با تمام قوا در میدان برای براندازی نظام اسلامی حاضر شد, دشمن با دریافت القای غلط با تمام قوا در میدان برای براندازی نظام اسلامی حاضر شد,

وی ادامه داد: عوامل دسته دوم، عوامل اجتماعی چون تشدید نرخ بیکاری در خانواده ها، بالارفتن آمار معضلات اجتماعی و بروز فسادهای اخلاقی متاثر از آن باعث حضور بیشتر مردم در تجمعات اعتراضی بود.

,

به گفته وی، سومین دسته از عوامل مربوط به عوامل به اصطلاح روانی هست که متاثر از تبلیغات سوء دشمن از طریق فضای مجازی با سمت و سوی سیاه نمایی وضعیت کشور است.

,

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: آدرس غلط دادن به دشمن و تشویق دشمن از سوی برخی از عوامل داخلی و خائن مبنی براینکه در این زمان نظام اسلامی ضعیف شده است، عامل چهارم ایجاد اغتشاشات اخیر بود، چرا که دشمن با دریافت این القای غلط با تمام قوا در میدان برای براندازی نظام اسلامی حاضر شد.

,

وی گفت: نقشه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی تاکنون دفع شده است ولی رفع نشده است، ما آمریکا را از منطقه بیرون کردیم بنابراین باید منتظر پاتک‌های او به انحاء مختلف باشیم.

,

وی با تأکید بر اینکه بررسی نقشه‌های دشمنان ما را در برابر توطئه‌های آینده هوشیار می کند، گفت: توطئه و فتنه آشوب‌های اخیر دارای چند بازیگر اصلی بود که نخستین دسته، کشورهای بیگانه چون عربستان سعودی که حامی مالی و فرانسه که نقش پلیس خوب را بازی کرده و انگلیس و امریکا بود.

,

تحلیل گر مسائل سیاسی اذعان کرد: دسته دوم از بازیگران این اعتراض ها، گروهک های ضدانقلاب و منحرفان چون سلطنت طلب ها، کمونیست‌ها و تجزیه‌طلب‌ها و منافقان بودند، دسته سوم عناصر میدانی فریب خورده بوده که عمدتاً از میان جوانان و زنان هستند.

,

معاون سابق اداره سیاسی سپاه، افزود: مرز میان اعتراض و اغتشاش، خیلی زودتر از آنچه که دشمن تصور می کرد از یکدیگر جدا شد و برهمین اساس فتنه اغتشاش در سریعترین زمان ممکن شکست خورد.

,

وی با اشاره به اینکه نخستین عاملی که باعث شکست فتنه اغتشاشات شد، جدا شدن مردم معترض از جمعیت مخرب و ضد انقلابی اغتشاشات بود، چرا که مردم برای بیان مطالبات به حق اقتصادی خود پا در میدان گذاشته بودند، ولی با شعارهای هنجارشکنانه و ساختار شکن علیه نظام اسلامی توسط عدهای مواجه شدند.

,

کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: سردادن شعارهایی چون «ما آریایی هستیم عرب نمی پرستیم» «رضا شاه روحت شاد»، «هم قرآن، هم اسلام هر دو فدای ایران» توسط اغتشاشگران، باعث شد مردم معترض به مطالبات اقتصادی صف خود را جدا کرده و بهخانه برگردند.

,

وی با بیان اینکه آتش زدن پرچم ایران، حرکت دومی بود که باعث خشم مردم ایران شد که برای برافراشته شدن این پرچم، خونها داده بودند، تخریب اموال عمومی و شخصی افرادی که اصلا در جریان اعتراض ها نبودند و انتشار تصاویر و اخبار آن باعث شد مرز معترض، مرز خود را با غتشاشگران جدا کنند.

,

معلمی خاطرنشان کرد: شناسایی لیدرها و سرشبکه های اصلی اغتشاشاگران و دست نشانده دشمن در کمترین زمان که عمدتا از جوانان و بانوان بودند، باعث شد این فتنه اغتشاشات شکست بخورد.

,

وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی براینکه شاخصه بارز مردم ایران این است، که چنانچه به کار و مسیر غلط خود پی ببرند سریع از راه خود باز می گردند، گفت: مخاطب شناسی و داشتن انصاف در تحلیل مسائل بسیار با اهمیت است، لذا روحانیون باید به این نکته توجه داشته باشند.

,

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید براینکه امروزه بهترین راهکار برای خنثی سازی توطئه ها بصیرت افزایی  است که روحانیت جلودار این وظیفه  خطیر است، گفت:  روزهای پایانی سال 96 سال اقتصادمقاومتی هستیم ولی متاسفانه شاهدیم که در اقتصاد مقاومتی همزبانی هست، ولی همدلی و همگامی نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه