اخبار داغ

سایه سنگین مهاجرت بر آموزش و پرورش اشتهارد

سایه سنگین مهاجرت بر آموزش و پرورش اشتهارد
اشتهارد به دلیل قیمت پایین ملک و اجاره خانه آمار بالایی را در مهاجرپذیری استان به خود اختصاص داده است. ورود مهاجران با قومیت های متفاوت تبعات زیادی را برای این شهرستان داشته که یکی از آنها دغدغه تحصیل و سوادآموزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک; علاوه بر بومیان این منطقه، وجود اتباع افغانی در این شهرستان آمار بازماندگان از تحصیل و نیازمندان سوادآموزی را افزایش داده است. این مهاجرت ها موجب ایجاد مشکل در فضای آموزشی و کمبود سرانه در این شهرستان نیز شده است که این امر دغدغه و مسئولیت آموزش وپرورش را دوچندان کرده است. با گذر از کوچه و خیابان های این منطقه به وضوح می توان کودکان کار و بزرگسالانی را دید که از آموزش محروم مانده اند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;,

تعداد زیاد اتباع افغانی در منطقه

, تعداد زیاد اتباع افغانی در منطقه ,

یکی از ساکنان قدیمی اشتهارد اظهار می کند: در سال های اخیر مهاجرت به این شهرستان خیلی زیاد بوده و در هر محله  افراد زیادی وجود دارند  که کم سواد یا بازمانده از تحصیل هستند.

,

موسی اکبرپور با اشاره به اینکه در این منطقه خانواده هایی وجود دارند که کم سواد هستند می گوید:

,

فرزندان این خانواده ها هم یا به دلیل کارکردن از کودکی نمی توانند تحصیل کنند و یا به علت نداشتن توان مالی وهزینه های تحصیل از تحصیل جا می مانند و بسیاری از این افراد از اتباع افغان هستند.

,

بی سوادی

, بی سوادی,

رشد8درصدی دانش آموزان به دلیل مهاجرت بالا

, رشد8درصدی دانش آموزان به دلیل مهاجرت بالا,

مدیر آموزش و پرورش شهرستان با بیان اینکه طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل یک برنامه سراسری است می افزاید: در اشتهارد با توجه به وجود اتباع افغانی این برنامه از گستردگی بیشتری برخوردار است.

,

«مهدی شاهبختی» اظهار می کند: در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ به دلیل مهاجر پذیر بودن شهرستان شاهد رشد ۸ درصدی دانش آموزان بودیم و می توان گفت اشتهارد رتبه ی اول تا سوم را در بین شهرستان های دیگر در زمینه مهاجرت دارد.

,

شاهبختی در ادامه می گوید: با جدیت در اجرای این طرح سعی شد هیچ دانش آموزی در شهرستان حتی دانش آموزان افغانی از تحصیل جانماند.

,

کاهش آمار کودکان بازمانده از تحصیل در اشتهارد

, کاهش آمار کودکان بازمانده از تحصیل در اشتهارد,

وی با اشاره به اینکه آمار تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در اشتهارد کاهش یافته می گوید: هر ساله تعدادی از کودکان لازم التعلیم جذب مدارس نمی شوند که با برنامه ریزی و شناسایی کودکان سعی می کنیم طی چند سال متوالی همه  آنها را جذب کنیم تا کودکی از مدرسه و سواد محروم نماند.

,

مدیر آموزش و پرورش اشتهارد با بیان اینکه حدود8هزارو500 دانش آموز در شهرستان اشتهارد مشغول به تحصیل هستند می افزاید: افراد خیر و حتی مدیران و دست اندرکارن تعلیم و تربیت مدارس در حد توان خود به دانش آموزان بی بضاعت کمک می کنند در حدی که حتی برای بسیاری از آنها لباس و وسایل مدرسه تهیه شده است . اما در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در اشتهارد نیاز به همکاری و مشارکت همه دستگاه های اجرایی و مردم در مناطق شهری و روستایی داریم تا کودکی حتی یک نفر در این شهرستان از تحصیل باز نماند.

,

آموزش وپرورش شاهراه مسیر رشد وتوسعه جامعه است

, آموزش وپرورش شاهراه مسیر رشد وتوسعه جامعه است,

شاهبختی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اهمیت سوادآموزی به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی می گوید: تداوم سوادآموزی می تواند موجب توانمندسازی و مهارت آموزی سوادآموزان برای مشارکت در همه فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شود.

,

وی اضافه می کند: توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش است واین نهاد به عنوان مسیر و شاهراه اصلی برای جامعه در جهت رشد و بالندگی و توسعه محسوب می شود.

,

سوادآموزی,بی سوادی

, سوادآموزی,بی سوادی,

ریشه کنی بی سوادی نیازمند همکاری همه دستگاه ها

, ریشه کنی بی سوادی نیازمند همکاری همه دستگاه ها,

کارشناس سوادآموزی اداره آموزش وپرورش شهرستان اشتهارد اظهار می کند: اجرای برنامه ریشه کنی بی سوادی  در شهرستان همکاری و بکارگیری ظرفیتهای اداری همه دستگاههای شهرستان را می طلبد.

,

«محمدباقر شاهبیگ»  در تشریح اقدامات حوزه سوادآموزی می گوید: در سال96 توانسته ایم70 نفر سوادآموز در دوره سوادآموزی و15 نفر در دوره انتقال را تحت پوشش قرار دهیم.

,

شاهبیگ  در ادامه می گوید: همه کسانی که در گروه سنی 10 تا49 سال از نعمت تحصیل محروم بوده اند و بازمانده از تعلیم محسوب می شوند می توانند در دوره های سواد آموزی شرکت کنند و مدرک پایان دوره را در صورت قبولی دریافت کنند.

,

وی از شهروندان درخواست می کند افراد بازمانده از تحصیل را که می شناسند به کارشناسی سواد آموزی معرفی کنند تا با اقدامات لازم بتوان در جهت سوادآموزی آنها اقدام کرد.

,

شاه بیگ درادامه اضافه می کند: مطبوعات محلی ، سایتها و نشریات در زمینه آشنایی، معرفی و جذب  افراد بی سواد نقش بالایی می توانند داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در سال جاری از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شده اند می گوید: هر اقدامی در زمینه بالابردن کیفیت و رضایت آموزش دهندگان در بازدهی این مسیر موثر خواهد بود.

,

بی سوادی

, بی سوادی,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه