اخبار داغ

رییس سازمان نهضت سوادآموزی البرز:

پوشش 100درصدی بی سوادی در البرز/ همه مدارس استان آماده ثبت نام از بی سوادان هستند

پوشش 100درصدی بی سوادی در البرز/ همه مدارس استان آماده ثبت نام از بی سوادان هستند
نقش سواد در زندگی افراد بر هیچ کس پوشیده نیست و هرچه زمان به جلو می رود معضل بی سوادی در زندگی افراد تاثیرگذار تراست چرا که با وجود پیشرفت تکنولوژی وعلم، نداشتن سواد خلا بزرگی در زندگی ایجاد می کند که همه جوانب و همه افراد خانواده را در بر می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک; نهضت سوادآموزی متولی شناسایی و آموزش افراد بی سواد در جامعه است. برای آگاهی از شرایط بی سوادی در البرز با«محرمعلی الهویی» رییس سازمان نهضت سوادآموزی البرز گفتگو کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;,

آمار بی سوادی در استان چقدر است؟

, آمار بی سوادی در استان چقدر است؟ ,

طبق سهمیه ابلاغیه ای که سازمان نهضت سوادآموزی در استان به ما داده 7هزارو545 نفر را برای پوشش اعلام کردند که از این تعداد 2هزار نفر دوره سوادآموزی ، یک هزارو200نفر سوادآموز اتباع خارجی، یک هزارنفر نیزدوره انتقال( پایه ششم) و 4هزار و345 نفر هم دوره تحکیم ( فعالیت های مکمل مانند طرح خواندن با خانواده و مهارت آموزی، آموزش رایانه ومسابقات، حلقه های کتابخوانی و قوانین مدنی) را می گذرانند.

,

چه تعداد از سهمیه ای که به البرز اختصاص یافته پوشش داده شده است؟

, چه تعداد از سهمیه ای که به البرز اختصاص یافته پوشش داده شده است؟ ,

در حوزه سوادآموزی 1 هزارو845 نفر ودر حوزه اتباع خارجی، دوره انتقال و همچنین دوره تحکیم پوشش آموزش 100درصد بوده است.

,

برچه اساسی برای هراستان سهمیه اختصاص داده می شود؟

, برچه اساسی برای هراستان سهمیه اختصاص داده می شود؟ ,

با توجه با استعداد منطقه، تراکم ونرخ بی سوادی در استان این سهمیه هرساله به ما داده می شود و هرچه جمعیت یک استان بالاتر باشد نرخ بی سوادی بالاتر و درنتیجه پوشش آن سخت تر می شود.

,

چه افرادی مشمول سوادآموزی می شوند و شرایط آموزش برای آنها چگونه است؟

, چه افرادی مشمول سوادآموزی می شوند و شرایط آموزش برای آنها چگونه است؟,

جامعه هدف سوادآموزی «10تا49 سال» است که استان البرز در این مورد جزو 5 استان باسواد کشور است و از نظر گروه سنی6 سال به بالا رتبه دوم کشور را دارد. البته این جامعه هدف در بین زندانیان و کشاورزان تا 59 سال را دربر می گیرد. افراد سواد آموزبا آموزش 400 ساعت پایه سوم ابتدایی، با600 ساعت دوره ششم ابتدایی(دوره انتقال) و با200 ساعت دوره تحکیم را می گذرانند که 70 ساعت آن حضوری و130 ساعت غیرحضوری است و پس از این دوره ها با شرکت در امتحان مدرک دریافت می کنند. همه مسائل آموزشی بی سوادان از کتاب ودفتر و... رایگان انجام می شود و هزینه ای برای آموزش پرداخت نمی کنند. ایرانیانی که در امتحان این دوره ها قبول شوند مبلغ 140هزار تومان پاداش می گیرند.

,

چه تعداد معلم سوادآموز در استان داریم؟

, چه تعداد معلم سوادآموز در استان داریم؟ ,

 568 آموزش دهنده در استان داریم که 404 نفر آنها در سامانه فعال و مابقی به صورت متغیر آموزش می دهند. این آموزش دهندگان  ازطریق برون سپاری عضو شرکت پیمانکار می شوند و آموزش وپرورش هزینه و دستمزد آنها را پرداخت می کند.

,

از شرایط و مکان های برگزاری کلاس ها بگویید.

, از شرایط و مکان های برگزاری کلاس ها بگویید.,

کلاس ها انعطاف زمان و مکان داردو هرجا که بی سوادها جمع شوند دایر می شود و اولویت با مدارس و پس از آن مساجد، حسینیه ها و حتی خانه هاست. در هر منطقه ای کلاس برگزار می شود و نیاز نیست افراد مسیر طولانی را برای سوادآموزی طی کنند. این کلاس ها به چهار صورت تک نفره یا گروهی زیر 5 نفر یا کلاسی و یا خودآموز برگزار می شود به این صورت که متقاضی خود می خواند و برای امتحان مراجعه می کند.

,

بی سوادان را از چه راه هایی شناسایی می کنید؟

, بی سوادان را از چه راه هایی شناسایی می کنید؟ ,

از طریق لیست سامانه جامع سوادآموزی که از چند واحد، ثبت احوال وآموزش وپرورش و... استخراج می شود و یا لیستی که مدارس از خوداظهاری افراد ارائه می دهند و همچنین از مساجدو جماعات محلی و برخی افراد هم خود مراجعه می کنند و ما لیست آنها را به آموزش دهندگانی می دهیم که با شرکت های پیمانکار قرارداد بسته و با ما کار می کنند تا برای آموزش از آ«ها دعوت کنند و باید بگویم در کشور هیچ اجباری برای آموزش نداریم و تنها با دعوت و تشویق افراد، برای آموزش آنها اقدام می کنیم.

,

صحبت پایانی؟

, صحبت پایانی؟ ,

نیاز است مردم بدانند همه مدارس در استان آمادگی ثبت نام برای بی سوادان را دارند و هر بی سوادی به هر مدرسه ای مراجعه کند راهنمایی می شود که چطور می تواند برای آموزش اقدام کند و چنانچه مردم افرادی را بشناسند که از سواد محروم است با مراجعه به واحد سوادآموزی که در همه مناطق8 گانه آموزش وپرورش البرز دایر است می توانند معرفی کنند و این واحد با راستی آزمایی و بررسی های لازم برای آموزش این افراد اقدام می کند.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه