اخبار داغ

جولان گدایان میلیونر در پس غفلت مردم و مسئولان مینابی

جولان گدایان میلیونر در پس غفلت مردم و مسئولان مینابی
تکدی گری با طفل های بیگناه به بهانه دریافت هزینه بیشتر در دومین شهر هرمزگان دیگر عیب نیست بلکه در نبود نظارت مسئولان متولی به یک شغل تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب،با توجه به اینکه اغلب نقاط کشور در این روزهای سال بسیار سرد بوده و شهرستان میناب شرایط آب و هوایی مطبوعی دارد بسیاری از متکدیان به این شهر می آیند و در واقع ییلاق و قشلاق می‌کنند، شهری با مردمان مهمان پذیر همه ساله شاهد حضور تکدی گران و کودکان کار خیابانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

کودکان کار اغلب محصول شرایط نامناسب اقتصادی و فقر هستند و آمارها نشان می دهد که مشکل بی سوادی و فقر از علل اصلی ایجاد کودکان خیابانی و کار است ولی از آنجا که همه دغدغه های مسئولین مبنی بر اجرای طرح جمع آوری و حمایت از کودکان کار و خیابانی است در دومین شهر هرمزگان خلاء اجرای این طرح بکلی احساس می شود.

,

کودکانی که برای بدست آوردن پول در شهر و خیابان های شهر میناب جولان می دهند و هیچ نظارتی بر فعالیت های آنان وجود ندارد، شاید هیچ شهروندی بر فعالیت آنان مخالف نباشد ولی اصل کار کودکان در خیابان مفسده انگیز است و کودکان را در معرض بزه دیدگی قرار می دهد.

,

از طرفی تکدی گران در شهر میناب که بیشتر آنان پاکستانی و افغانی هستند و بیشتر تکدی گران و کودکان کار دراین شهرستان به صورت تیمی اداره می شود و سرتیم با حمل و جابجایی آنان به نقاط مختلف شهر می چرخاند،هر چند قانون تعریف شده مشخصی در این رابطه وجود ندارد ولی ضروری است تا مسئولان متولی باندهای استثمار کودکان شناسایی و به دستگاه قضا معرفی کنند تا دیگر شاهد حضور این کودکان در سطح خیابان های شهرمان نباشیم.

,

سالاری یکی از شهروندان مینابی  در گفتگویی اظهار کرد: تکدی گری از خیابان های شهر عبور کرده و در یک نگاهی نو به بانک ها و باجه های دستگاه های عابر بانک نیز هم رسیده است.

,

این شهروند گفت: تکدی گران در آمد خوبی دارند به طوری که در وقت پایانی بانک ها برخی از تکدی گران پول های خرد خود را برای نقد به تراول به بانک ها مراجعه می کنند و به طور متوسط هر تکدی گر روزانه بین صد تا صد و پنجاه تومان درآمد کسب می کند.

,

بهادری یکی از مغازه داران شهر میناب گفت: افراد معتاد و فقرای نیازمند جز ناچیز از تکدی گران این شهرستان هستند ولی متاسفانه افراد پاکستانی و افغانی و حتی آنهایی که در فصل زمستان به شهر میناب در حال ییلاق و قشلاق هستند نیز برای گرفتن پول از مردم در شهر و خیابان و سر چهارراه های شهر اقدام کرده اند.

,

وی بیان کرد: برخی تکدی گران بصورت سازماندهی شده در محل زندگی افراد حاضر شده یا بعضا" سبب انتقال ویروس  برای شهروندان  شده است.

,

فخاری یکی از شهروندان مینابی گفت: متکدیان بصورت شرکتی فعالیت می کنند و با یک خودرو سر ساعت به مکان های مشخص از قبل تعیین شده انتقال و بعداز ظهرها با سرویس جمع آوری و به مکان های امن واقع در خانه های استیجاری در روستای های این شهرستان برده می شود.

,

این شهروند گفت: سهمی از پول جمع آوری شده به شرکت واریز می کنند و بخشی از آن سهم تکدی گر و کودکان کار می شود.

,

وی با بیان اینکه تعداد تکدی گران در شهر میناب روز به روز در حال افزایش است گفت:تا کنون هیچ برخورد قاطع و پیشگیرانه ای با این افراد و شرکت های مربوطه نشده است.

,

یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با تکدی‌گران بی توجهی و کمک نکردن مردم به آنهاست و وقتی که مردم به آنها کمک نکنند برای آنها صرفه‌ای ندارد و مجبور می‌شوند این کار را انجام ندهند و یا حداقل محل موردنظر را ترک می‌کنند، ضمن اینکه مردم می‌توانند به جای کمک به متکدیان کمک‌های خود را در اختیار دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دهند که این دستگاه‌ها نیز افراد نیازمند را حمایت و کمک می‌کنند.

,

بنا بر این گزارش مردمی از آنجایی که از نگاه امنیتی تکدی‌گری جرم است و ورود متکدیان به دستگاه‌های دولتی و مراکز آموزشی ممنوع ،دستگاه‌های متولی باید هر چه سریعتر نسبت به جمع ‌آوری تکدی گران از سطح شهر اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه