اخبار داغ

توضیح روس‌ها درباره همکاری نظامی با ایران

توضیح روس‌ها درباره همکاری نظامی با ایران
مشاور رئیس جمهوری روسیه با اشاره به فروش برخی تجهیزات نظامی به ایران گفت: همکاری‌های دو کشور در این عرصه را کاملا تدافعی و در حال گسترش ارزیابی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "ولادیمیر کوژین" مشاور رئیس جمهوری روسیه در مسائل مربوط به همکاری‌های نظامی-فنی گفته است که این کشور در سال 2017 علاوه بر از سامانه‌های موشکی «اس-300» که پیش از این به ایران تحویل داده شده بود، تجهیزات نظامی دیگری، از جمله تجهیزات مربوط به کنترل خطوط ارتباطات ماهواره‌ای ، سامانه‌های اطلاعات فنی رادیویی و برخی انواع دیگر تجهیزات فنی-دفاعی به جمهوری اسلامی ایران فروخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ولادیمیر کوژین, اس-300, جمهوری اسلامی ایران,

این مقام بلندپایه تاکید کرد که روسیه در توسعه همکاری‌های نظامی-فنی خود با ایران، بطور کامل به تعهدات خویش در قبال قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل پایبند است و فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به جمهوری اسلامی، تماما جنبه تدافعی دارند.

,

مشاور پوتین همچنین اعلام کرد که اسناد مربوط به فروش سامانه‌های موشکی «اس-400» به عربستان سعودی امضاء شده و دو طرف در مورد همه مسائل به توافق رسیده اند. کوژین توضیح داد: «مذاکرات با مقامات ریاض در این باره بسیار دشوار بود، ولی در نهایت اسناد مربوطه که مفاد آن پیش از این اعلام شده، دیگر امضاء شده و این قرارداد در آینده نزدیکی نهایی خواهد شد.»

, اس-400,

به گفته وی، دشواری مذاکرات از این جهت بود که شرکای عربستانی اصرار داشتند تا فروش و تحویل این سامانه‌ها بلافاصله صورت بگیرد. ولی طرف روسی به دلیل تجربه زیاد خود در این زمینه و با ارزیابی توان بالقوه طرف مقابل، ترجیح می دهد که مراحل "گام به گام" انجام شوند.  

,

این مقام روس یادآور شد که مسکو در حال بررسی قراردادهای دیگری نیز با عربستان سعودی است و مذاکراتی در خصوص فروش اسلحه‌هاای سبک و همچنین امکان تولید آنها در کشور مقصد در حال انجام است.

,

مشاور رئیس جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد که این کشور در سال 2017 تسلیحات نظامی به ارزش حدود 15 میلیارد دلار به سایر کشورها تحویل داده و سطح سفارشات نظامی نیز اصلا کاهش نداشته و سفارشاتی به ارزش حدود 45 میلیارد دلار دریافت کرده است. به گفته وی، قراردادهای جدید در زمینه فروش تسلیحات و فناوری‌های نظامی و ارائه خدمات پس از فروش در سال 2017 رقمی بیش از 16 میلیارد دلار بوده است.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه