اخبار داغ

گلایه صنف میوه‌فروشان از عدم ساماندهی وانت‌بارهای سیار/ شهرداری مکانی را برای دستفروشان در نظر بگیرد

گلایه صنف میوه‌فروشان از عدم ساماندهی وانت‌بارهای سیار/ شهرداری مکانی را برای دستفروشان در نظر بگیرد
عدم ساماندهی وانت بارهای دست فروش در سطح شهر باعث کسادی وضعیت بازار صنف میوه‌فروشان شده است؛ پدیده‌ای که چهره شهر را لکه‌دار کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، این روزها اگر در کوچه و خیابان قدم بزنیم غیرممکن است که یکی دوتا و حتی جمعی از دستفروشان میوه و تره‌بار که با وانت و یا چرخ‌دستی کنار خیابان دستفروشی می‌کنند را نبینیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

دستفروشانی که در سال‌های اخیر به طور قارچ گونه در سطح شهر رشد کرده‌اند و هر روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود؛ گاهی هم برخی نزاع‌ و درگیری‌هایی میان آن‌ها بر سر مالکیت محل کاسبی ایجاد می‌شود.

,

قطعا همه ما به خاطر داریم که در گذشته نه چندان دور یک میوه‌فروشی محله در همه محله‌ها دایر بود که ساکنین چند کوچه مشتریان ثابت آن بودند و مایحتاج روزانه خود را از آن تامین می‌کردنداما در سال‌های اخیر با رشد دستفروش‌های خیابانی دیگر کسب و کار میوه‌فروشان محله رو به کسادی رفته و بسیاری از آن‌ها کار خود را تعطیل کردند.

,

این روزها ساماندهی میوه فروشان سیار در قزوین از دغدغه‌های بیشتر  مردم، کسبه محلات و حتی برخی رانندگان حمل و نقل عمومی شده است چراکه وانت بارهای دستفروش تمامی معابر و خیابان‌های شهر را محلی برای کسب درآمد راحت و آسان خود می‌دانند.

,

, , ,

در شرایطی که اقتصاد کشور توانایی ایجاد شغل به میزان تقاضا را ندارد، فروشندگی با وانت بار بسیاری از کارگران بیکار را هر چند غیرپایدار شاغل کرده است اما برخی از مغازه‌داران، آن‌ها را مانع کسب و کار خود تلقی می‌کنند و بسیاری از راننده‌ها و تاکسی‌های شهری آن‌ها را مسبب اصلی ترافیک‌های مقطعی می‌دانند.

,

وانت بارهایی که در نقطه به نقطه شهر بساط خود را پهن می‌کنند و بدون پرداخت مالیات و هزینه اجاره مغازه، کسب درآمد می‌کنند.

,

از طرفی باتوجه به عدم ساماندهی و تعداد حداکثری این وانت بارها، چهره شهر را به هم ریخته و منظره نازیبایی را به وجود آورده است؛ همچنین مشکلات ترافیکی و سد معابر هم طرف دیگر مسئله می‌باشد که شهروندان را دچار مشکل می‌کند.

,

وانت‌بارهای میوه فروش با پارک دوبله و توقف در محل‌های غیر مجاز باعث تشدید ترافیک در خیابان‌های پرتردد می‌شوند و خودروهایی که قصد خرید از آن ها را دارند با پارک در وسط خیابان زمینه بروز تصادفات را فراهم می‌کنند.

,

 

,

, , ,

یکی از میوه فروشان بازار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، با ابراز گله‌مندی از این موضوع اظهار کرد: وانت بارها باید ساماندهی شوند چراکه این موضوع تبعات سنگینی را به بازار میوه فروشان و حتی زیباسازی شهر وارد ساخته است.

, شاخص،,

وی افزود: نابسامانی وانت‌‌بارها به ویژه در خیابان شهدا از چهاراره سپه تا شهربانی حتی به صورت شبانه دیده می‌شود که  سبب نارضایتی میوه فروشان بازارچه سپه شده است.

,

این شهروند ابراز داشت: بیشتر میوه فروشان بازارچه شهدا به میدان تره‌بار بدهکار شدند و این موضوع باید به صورت جدی از سوی مسوولین مورد رسیدگی قرار گیرد.

,

وی علت افزایش بی رویه وانت‌بارهای دست فروش در سطح شهر را بیکاری دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه با تعطیلی کارخانه‌ها تمام کارگران به وانت بار و میوه فروشی روی آورده‌اند و همین موضوع سبب بهم ریختگی بازار شده است.

,

این فروشنده با بیان اینکه وانت بارها هیچ گونه مجوزی از سوی شهرداری ندارند، گفت: از وانت بارها سوال کردیم آیا بدون مجوز مشکلی برایتان پیش نمی‌آیددر پاسخ گفتند؛ ممکن است بعضی روزها ترازوی ما را توقیف کنند اما بلافاصله بعد از پرداخت جریمه آن را پس خواهند داد.

,

وی با بیان اینکه کالای برخی از این دستفروشان کیفیت نامناسبی دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه وانت بارها به طور مستقیم میوه را از شمال کشور وارد می‌کنند و هیچ گونه هزینه کمیسیون و حمل و نقل ندارند میوه را با  ۵۰۰ تومان زیر قیمت بازار عرضه می‌کنند که به کار ما ضربه زده است.

,

, , ,

حبیب الله صادقی پور رییس اتحادیه میوه فروشان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، از عدم ساماندهی میوه فروشان سیار در سطح شهر گلایه و اظهار کرد: این موضوع سبب کسادی وضعیت بازار میوه فروشان شده است.

, شاخص،,

وی با بیان اینکه متاسفانه سطح شهر را وانتی‌ها و دست فروشان فراگرفته، گفت: میوه فروشان از این موضوع ناراحت هستند و انتظار دارند هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

,

وی تشریح کرد: در جهت رفع این مشکل طی جلسه‌ای با چند اتحادیه در اتاق اصناف خواستار  پیگیری موضوع  از دادستان شده‌ایم و در این راستا نامه‌ای نیز از سوی دادستان مبنی بر سامان‌دهی دست فروشان ابلاغ شد اما متاسفانه تا کنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.

,

این مسوول در ادامه  افزود: موضوع را مستقیم با شهرداری نیز در میان گذاشتیم که در پاسخ گفتند؛ مکانی برای ساماندهی دست‌فروشان  نداریم و سازمان مسکن باید محلی را برای حل این مشکل در اختیار ما قرار دهد.

,

وی با بیان اینکه این موضوع را از طریق نماینده مجلس و فرمانداری نیز پیگیری کرده‌اند، گفت: اگرچه برخی از این افراد  از سوی دادستان نامه اشتغال دارند اما زمانی موضوع را از خود دادستان پیگیر شدیم در پاسخ گفتند؛ تعداد معدودی جزء افراد خاص هستند که مجوز قضائی دارند نه اینکه کل سطح شهر را وانت بار فرا گیرد.

,

صادقی پو تصریح کرد: اگرچه هر از گاهی برخوردهای مقطعی صورت گرفته اما هنوز راهکار اساسی برای آن پیدا نشده و نیازمند آن است که مدیریت شهری با تعامل با دیگر مسوولان بهترین راه حل را برای حل موضوع انتخاب کنند.

,

رییس اتحادیه میوه فروشان قزوین با بیان اینکه برخی از وانت بارها در قیمت گذاری‌ها تخلف دارند گفت: برخی از وانت بارهای دست فروش بر حسب  قیمتی که روی میوه زده‌اند، کالای خود را به فروش نمی‌رسانند و  این خلاف قانون است.

,

صادقی پور در انتها گفت: امیدوارم که مسوولین نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایند تا دغدغه بازار میوه فروشان قزوین برطرف شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه