اخبار داغ

نمایندگان بخش خصوصی استان سمنان خطاب به وزیر اقتصاد:

چرا قانون مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد؟/ بانکها برخورد «کلنگی» را کنار بگذارند/ نام بانک توسعه تعاون را تغییر دهید!

چرا قانون مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد؟/ بانکها برخورد «کلنگی» را کنار بگذارند/ نام بانک توسعه تعاون را تغییر دهید!
روسای اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون استان سمنان در نشست اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان با وزیر اقتصاد، خواستار توجه دولت به مشکلات فعالان بخش خصوصی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نمایندگان بخش خصوصی استان سمنان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که عصر روز گذشته با حضور مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در سالن جلسات یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور، خواستار توجه تیم اقتصادی دولت به چالش های فراروی فعالان بخش خصوصی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

چرا قانون مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد؟

, چرا قانون مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد؟,

علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این جلسه با اشاره به سوابق کرباسیان در گمرک کشور گفت: امیدواریم اقدامات مثبتی که آقای کرباسیان در طول مدیریت خود در گمرک کشور انجام دادند در وزارت اقتصاد و دارایی نیز دنبال شود.

,

رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه اقتصاد کشور نیازمند نقشه راه برای مواجه با چالش ها است اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده درآمدهای دولت صرف هزینه های جاری می شود که این امر به سود اقتصاد نیست.

,

جمعه ای با انتقاد از حجم فرارهای مالیاتی در کشور تاکید کرد: جهتگیری نظام مالیاتی باید به سمت دانه درشت ها باشد و بخش خصوصی نیز از این موضوع به طور جدی حمایت می کند.

,

وی افزود: هر دستگاه و نهادی که فعالیت اقتصادی دارد باید به پرداخت مالیات ملزم شود و معافیت های مالیاتی نیز باید ضابطه مند گردد.

,

رئیس اتاق بازرگانی سمنان ادامه داد: چرا مجلس شورای اسلامی قانون مالیات بر ارزش افزوده را با وجود اشکالات فراوان مجددا تمدید کرد؟

,

این فعال اقتصادی به وضع قانون مالیات بر مصرف به جای مالیات بر ارزش افزوده در برخی از کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: تا زمانیکه مالیات بر مصرف در این کشور حاکم نشود فعالان اقتصادی با مشکل مواجه خواهند بود، لذا دولت باید یکبار برای همیشه تکلیف اینگونه موضوعات را در اقتصاد روشن کند.

,

جمعه ای تصریح کرد: چرا وقتی مالیات محصول نهایی خودروسازان بر روی قیمت تمام شده اعمال می شود مجددا از قطعه سازان نیز مالیات دریافت می کنید؟

,

وی با انتقاد از نوسانات نرخ ارز در کشور گفت: چه کسی خسارت های ناشی از نوسانات اقتصادی و ارزی را به فعالان اقتصادی پرداخت می کند؟

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

صیادجو: بانکها برخورد «کلنگی» را کنار بگذارند

, صیادجو: بانکها برخورد «کلنگی» را کنار بگذارند,

علی اکبر صیادجو رئیس اتاق اصناف سمنان نیز در این جلسه با اشاره به جمعیت 700 هزار نفری استان گفت: در این استان بیش از 52 هزار واحد صنفی فعال است، یعنی به ازای هر 14 نفر یک واحد صنفی وجود دارد که این میزان به رکود اقتصادی واحدهای صنفی منجر شده است.

,

رئیس اتاق اصناف سمنان افزود: در حال حاضر هر واحد صنفی در استان سمنان فقط 4 خانواده را پوشش می دهد که یکی از نتایج نامطلوب آن، بالا بودن نرخ تورم در استان نسبت به متوسط کشوری است.

,

صیادجو با بیان اینکه رکود اقتصادی در بخش خدمات از سال 92 آغاز شده و تاکنون نیز ادامه یافته است اظهار کرد: طی سالهای گذشته با وجود کاهش نرخ تورم، شاهد رکود تورمی بوده ایم که یکی از علل آن اتخاذ سیاست های پولی انقباضی از سوی دولت است.

,

وی ادامه داد: دولت همواره مدعی بود که نرخ سود بانکی باید به نرخ تورم نزدیک باشد اما در حال حاضر با وجود کاهش نرخ تورم شاهد بالا بودن نرخ سود بانکی هستیم.

,

نماینده اصناف سمنان با کلنگی خواندن برخورد بانکها با فعالان اقتصادی گفت: نرخ سود تسهیلات بانکی دولتی ۱۸ درصد نیست چراکه بانکها ۲۰ درصد آن را هنگام پرداخت بلوکه می کنند لذا سود این تسهیلات بیش از ۲۲ درصد خواهد شد.

,

صیادجو با انتقاد از عملکرد نظام بانکی کشور تصریح کرد: از دولت می خواهیم زمینه حضور تعدادی از بانکهای خارجی را در کشور فراهم کند تا بانکهای داخلی سطح خدمات خود را با رقابتی شدن فضا ارتقا دهند.

,

تصاویر خبری استان سمنان با شبکه اطلاع رسانی مرآت

, تصاویر خبری استان سمنان با شبکه اطلاع رسانی مرآت,

قریشی: نام بانک توسعه تعاون را تغییر دهید!

, قریشی: نام بانک توسعه تعاون را تغییر دهید!,

پس از صیادجو نوبت به سید داود قریشی رییس اتاق تعاون استان سمنان رسید که وی نیز در سخنان خود با تاکید بر ظرفیت بخش تعاون برای ایجاد رونق اقتصادی گفت: معافیت های تعاونی ها را افزایش دهید و اگر این موضوع میسر نیست حداقل مالیات این بخش را بر اساس میزان گردش مالی آنها درنظر بگیرید.

,

رییس اتاق تعاون استان با انتقاد از عملکرد بانک توسعه تعاون اظهار کرد: این بانک با هدف حمایت از تعاونی ها ایجاد شده بود اما در حال حاضر هیچ رابطه معناداری بین بانک توسعه تعاون و بخش تعاون وجود ندارد.

,

قریشی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: اگر نمی توانید عملکرد بانک توسعه تعاون را به نفع بخش تعاون تغییر دهید حداقل نام تعاون را از این بانک بردارید.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه