اخبار داغ

گلایه متولیان شرکتهای اینترنتی خصوصی سرایان:

راه اندازی سیستم it مخابرات ودردسرهای شرکتهای اینترنتی خصوصی سرایان

راه اندازی سیستم it مخابرات ودردسرهای شرکتهای اینترنتی خصوصی سرایان
انحصاری بودن اینترنت ازسوی مخابرات موجبات نگرانی شرکتهای اینترنت خصوصی سرایان را فراهم آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرایان بیدار ،تبدیل بستر اینترنت از کابل‌های مسی به فیبر نوری برای ارائه خدمات اینترنت نامحدود با سرعت بالاتر، قطع ناگهانی اینترنت مشترکان به ‌ویژه برخی کاربران خانگی سرایان را به دنبال داشته است به طوری که مشترکانی که تا‌کنون از خدمات شرکت‌های اینترنتی بخش خصوصی استفاده کرده اند هم اینک فقط مجبور به استفاده از اینترنت ارائه شده شرکت مخابرات بر بستر فیبر نوری هستند که نارضایتی های زیادی را به دنبال داشته است. آن طور که یکی از مشترکان اینترنت درشرکت های اینترنتی سرایان می‌گوید: در حالی که طی چند‌ماه اخیر وزیر ارتباطات و مسئولان از ارائه اینترنت نامحدود با سرعت بالا خبر دادند، اختلالات وسرعت پایین اینترنت مشترکان خانگی‌ adsl و حتی بسته‌های حجمی اپراتورهای تلفن همراه، مشترکان سرایانی را به ستوه آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار, adsl,

وی در ادامه به این نکته اشاره دارد که با قطع اینترنت خانگی ناچار به مراجعه به شرکت مخابرات شهر سرایان و استفاده انحصاری از خدمات اینترنتی این شرکت بر بستر فیبر نوری شدم اما این مراجعه آغاز دور‌ تسلسل تازه‌ای بود چرا که با مشترکانی روبه‌رو شدم که با وجود قطع شدن اینترنت و اعلام شرکت‌های اینترنتی مبنی بر تخلیه پورت آن ها برای خرید اینترنت و استفاده از خدمات‌ اینترنتی مخابرات در مدت یک تا سه روز، حدود دو تا سه هفته‌ای برای انجام این کار منتظر مانده اند و همچنان بین مخابرات و این اپراتورها پاس کاری می‌شوند.

,

یکی از مدیران شرکت های خصوصی  نیز که از سال 83 به سرمایه گذاری در حوزه ارائه خدمات اینترنت اقدام کرده است، از هدررفتن هزینه سرمایه گذاری اش درارائه خدمات اینترنتی صحبت می کند.

,

«طاهرپور» می گوید: در ابتدای فعالیت با پهنای باند 128 هزینه ای حدود 730 هزار تومان در دو ماه پرداخت کردم و البته تا چند سال هیچ گونه درآمدی نداشتم و پس از  چند سال  با زحمات زیاد و هزینه های بالا به ورود اینترنت پرسرعت از یکی از شرکت ها  اقدام کردم و پس از 14 سال سرمایه گذاری، حال که زمان سود دهی در حوزه ارائه خدمات اینترنتی شده است اعلام می شود  شرکت های خصوصی (pap) اجازه واگذاری اینترنت را بر روی فیبر نوری ندارند و فقط شرکت مخابرات به ارائه خدمات می پردازد.

, pap,

یکی دیگر از متولیان بخش خصوصی ارائه دهنده خدمات اینترنتی هم به انحصاری شدن خدمات اینترنتی در شرکت مخابرات اشاره می کند و می گوید: حضور بخش خصوصی در ارائه خدمات اینترنتی همراه با مخابرات رقابت را برای ارائه خدمات مطلوب تر تقویت می کند که با محدود شدن این خدمات به مخابرات کیفیت خدمات تنزل خواهد داشت. وی به تعطیلی شرکت های خصوصی و کاهش اشتغال در شهرهای کوچک که صرفه اقتصادی برای سرمایه گذاری اینترنتی با حجم محدود مشترکان برای شرکت های خصوصی ندارد، اشاره می کند.

,

در پاسخ به این مشکلات عیدزاده مدیر عامل شرکت مخابرات استان با اشاره به موضوع  انحصاری شدن اینترنت توسط مخابرات در روزهای اخیر تصریح می کند: این موضوع صحت ندارد و شرکت مخابرات در بحث برگردان کافو ها به کابل نوری به همه شرکت‌ها اعلام و از آن ها درخواست کرده است با تهیه امکانات و آمادگی های لازم به ارائه سرویس به مردم اقدام کنند اما با این وجود تاکنون هیچ فرد یا شرکتی اقدام عملی نکرده است .

,

وی می گوید:براساس قانون ۱۵ روز قبل همین موضوع به افراد و  شرکت‌های اینترنتی اطلاع رسانی شد با این حال هنوز هم دیر نشده است و هرفرد یا شرکتی که آمادگی تهیه تجهیزات و نصب سرویس را دارد شرکت مخابرات نه مانع است و نه می‌تواند ممانعت کند .

,

مدیرعامل شرکت مخابرات استان با اشاره به این که برخی شرکت‌ها نمی خواهند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند و مقوله انحصاری کردن اینترنت توسط شرکت مخابرات را مطرح می کنند، ادامه می دهد: ما در شهر سرایان دو راه را پیش رو داشتیم یا این که توسعه شهر را به تعویق بیندازیم یا  اقدام به نصب سیستم های جدید کرده و بخش خصوصی را مجبور به حرکت به سمت تجهیزات نو کنیم.

,

عیدزاده گفت: با اجرای عملیات برگردان، شهر سرایان نیز به صورت کامل به شهرIT تبدیل می‌شود.

, IT,

وی تاکید دارد: با اجرای عملیات برگردان، تلفن سیمی در شهر سرایان جمع آوری و تمام کافوهای موجود با کابل نوری، به روز می شوند. وی اتمام عملیات برگردان در شهر سرایان را در هفته اول اسفند ماه اعلام می کند و با اشاره به تاخیر و فاصله گذاری در اجرای طرح می گوید: این تاخیرها با هدف کاهش قطعی ها و رفاه مردم ونیز حداکثر تلاش در زمینه کمترین ایجاد دردسر برای مردم در طرح برگردان است .

,

عیدی زاده در پاسخ به نگرانی های مطرح شده در بین شهروندان در زمینه تغییر شماره ها تصریح می کند: کافوی نوری با مرکز این تفاوت را دارد که هر کافویی که گذاشته می‌شود شماره اش مختص فرد متقاضی است و همانند گذشته که یک نفر بتواند شماره اش را در کل شهر دور بزند نیست و در صورت تغییر محل باید شماره قدیم را واگذار و شماره جدید را دریافت کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه