اخبار داغ

وزیرنفت در نشست شورای اداری گچساران:

هیچ اشتغالی ایجاد نشده است/اجرای 5 واحد پتروشیمی در گچساران/اختصاص 10میلیارددلار برای نوسازی تاسیسات نفت

هیچ اشتغالی ایجاد نشده است/اجرای 5 واحد پتروشیمی در گچساران/اختصاص 10میلیارددلار برای نوسازی تاسیسات نفت
بیژن زنگنه از اجرای 5 واحد پتروشیمی در گچساران و همچنین طرح 5میلیارددلاری توسعه نفت دراین شهر خبر داد و از گچساران به عنوان قطب آینده پتروشیمی کشور نام برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،بیژن نامدار زنگنه ،وزیرنفت در نشست فوق العاده شورای اداری گچساران ضمن تبریک دهه فجر گفت:گچساران یکی از کانون های اصلی تولید نفت ایران است و امروز اینجا هستم که از جانب دولت و جناب رئیس جمهور دهه فجر را به شما تبریک عرض کنم و سلام گرم ایشان رابه شما برسانم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

وی افزود: یاد شهدا را گرامی می داریم،به هر حال یک لطف الهی بود که انقلاب ما به پیروزی رسید و توانستیم حاکمیت ملی را اعمال کنیم.

,

هیچ اشتغالی ایجاد نشده است

, هیچ اشتغالی ایجاد نشده است,

زنگه درادامه اظهارکرد:هرجایی که می رویم مسئله بیکاری مطرح است، واضع است که جمعیت اضافه شده و ما درمقابل هم کاری دراین سال ها نکردیم 8سال نرخ بیکاری اضافه شده و هیچ اشتغالی به طور خالص هم ایجاد نشده است.

,

با استخدام در دولت مشکل بیکاری حل نمی شود

, با استخدام در دولت مشکل بیکاری حل نمی شود,

وزیرنفت تصریح کرد:حالا ما با یک جمعیت جوان جویای کار ،تحصیل کرده و دانشگاهی روبرو هستیم وما مشکل این را داریم که با استخدام در دولت مشکل بیکاری حل نمی شود.

,

شخصا از این موضوع رنج می برم

, شخصا از این موضوع رنج می برم,

زنگنه تصریح کرد:طوری باید نیرو جذب کرد که مردم احساس نکنند که این ها فقط اطرافیان خود را به سرکار آورده اند،استخدام ها باید دارای یک ضابطه و  قاعده خاص باشد نه اینکه هرکسی قوم و خویشاوندانش را برسرکار بیاورد که بنده شخصا از این موضوع رنج می برم .

,

وی گفت:مهم این نیست که ما درست عمل می کنیم یا نه، مهم این است مردم چه تلقی از کارمان دارند،حالا بیکاری اگر بخواهد درست شود باید سرمایه گذاری ایجاد شود و باید کار ایجاد شود.

,

اجرای 5 واحد پتروشیمی در گچساران

, اجرای 5 واحد پتروشیمی در گچساران,

وزیرنفت تصریح کرد: درحال حاضر 5 واحد عظیم پتروشیمی در گچساران درحال اجراست،هیچ استانی غیراز بوشهر و خوزستان نداریم که هفت واحد پتروشیمی درحال اجرا داشته باشنددرحالی که سرمایه گذار پای کار آمده است که اگر در این استان شروع به کار کنند قطعا هر کدام هزار تا 2هزار نیرو خواهند داشت.

,

10میلیارددلار برای نوسازی تاسیسات نفت

, 10میلیارددلار برای نوسازی تاسیسات نفت,

وی درادامه با اشاره به نوسازی تاسیسات نفتی گچساران گفت:ما بالای 10میلیارد دلار برای نوسازی احتیاج داریم خیلی از تجهیزات ما بالای هفتادسال قدمت دارند و روزی نیست که لوله های نفت ما درمناطق نفتخیز سوراخ نشوند.

,

زنگنه افزود: حدود 20مورد خرابی لوله نفت درروز داریم ،یعنی تاسیسات مستهلک است و از این طرف هرچه پول نفت در می آوریم نه گیر بنده می آید نه گیرشهرستان شما، مشورت های صورت گرفته که مقداری پول از طرح هایی که اجرا می شوند حداقل 3تا4درصد فقط خاص مناطقی باشد که پروژه درآن اجرا می شود،یعنی چیری به این مردمی برسد که اینجا هستند و این وضع به نظرم درست و منصفانه نیست.

,

بالای 10هزار روستا را گازرسانی کرده ایم

, بالای 10هزار روستا را گازرسانی کرده ایم,

وی با اشاره به طرح گازرسانی روستایی گفت:بنده یک طرح گازرسانی روستایی اجرا کردم که نزدیک 4میلیارد دلار خرج شد وتک ریال از بودجه عمومی دولت نگرفتیم و حالا بالای 10هزار روستا را گازرسانی کرده ایم و تمام تجهیزاتی که برای گازرسانی لازم بود در ایران ساخته می شوند و همه از این کار راضی بودند و سود بردند.

,

وزیرنفت ادامه داد:دوستان خودشان می دانند دولت به دلایل متعدد در وضعیتی است که منابع بودجه عمومی کفاف انجام سرمایه گذاری های عمده را نمی دهد و اگر الان درباره پترشیمی حرف به میان می آید به این دلیل است هیچکدام قرار نیست با پول دولت اجرا بشود.

,

طرح 5میلیارددلاری توسعه نفت درگچساران

, طرح 5میلیارددلاری توسعه نفت درگچساران,

 زنگنه گفت:به هرحال ما باید فکر کنیم و روش هایی را پیدا کنیم که از پول دولت و وام ها طرح های را اجرا کنیم ، در شهرستان گچساران خیلی استعداد وجود دارد هم برای توسعه نفت که الان یک طرح 5میلیارددلاری درآینده نزدیک تصویب خواهد شدکه چیزی حدود 600تا 700میلیون دلارسرمایه گذاری دراین منطقه شود .

,  ،,

خرج 250میلیاردی نفت درگچساران

, خرج 250میلیاردی نفت درگچساران,

وزیرنفت افزود:هدف اصلی بنده در این طرح اشتغال است و اصل بیشتر از تولید نفت برای بنده اشتغال معنا دار است ،در بحث تخصیص پروژه های اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی  وموارد دیگر درچند سال اخیربالای 250میلیارد تومان درهمین منطقه پول خرج کرده ایم.

,

وی درادامه با اشاره به مشکل جاده بی بی حکمیه گچساران گفت:بنده این موضوع را پیگیری خواهم کرد .

,

زنگنه درادامه با اشاره به وضعیت نیروهای قراردادی شرکت نفت گفت:ما این موضوع را دنبال می کنیم و کارهم به پایان رسیده و تقریبا تنظیم کرده ایم که چه کارهایی باید دراین خصوص انجام بدهیم ،البته این موضوع آخرین مراحل را طی می کنند.

,

می خواهیم کار درست و پخته ای انجام بدهیم

, می خواهیم کار درست و پخته ای انجام بدهیم,

وزیرنفت ادامه داد:گفتیم که از اول اردیبهشت این طرح اجرا بشود و ما هم واقعا دنبال این هستیم که کار درست و پخته ای انجام بدهیم و بنده خودم ده ها ساعت برای این موضوع شخصا وقت گذاشتم  که امیدوارم باعث افزایش کارایی همه همکاران ما درصنعت نفت بشود.

, .,

درصنعت نفت به کمک نیاز داریم

, درصنعت نفت به کمک نیاز داریم,

وی تصریح کرد:الان دروضعیتی هستیم که درصنعت نفت به کمک نیاز داریم یعنی اگر صنعت نفت زنده باشد کشور هم می تواند خوب کار کند و اگر خدای ناکرده نفت آسیب ببیند کشور هم آسیب می بیند، ما مشکلات زیادی در صنعت نفت داریم ولی این مشکلات با تلاش ، همیاری و همدلی حل خواهند شد.

,

گچساران قطب پتروشیمی آینده کشور

, گچساران قطب پتروشیمی آینده کشور,

زنگنه اظهارکرد:آنچه که برای بنده مسلم است این است که گچساران به زودی علاوه برنفت یکی از قطب های پتروشیمی آینده کشور خواهد شد آنچه که امروز از آن حرف می زنیم بالای یک میلیون تن محصول پتروشیمی نهایی در اینجا ست نه فقط بالا دستی، که این قطعا یک تحول عظیم است یعنی چندین هزار میلیاردتومان ثروت دراینجا تولید شود.

,

وی درپایان گفت: قطعا اثراشتغال زایی پتروشیمی از نفت بیشتر خواهد بود  و به هرحال من همه جور کمک خواهم کرد، انشاءالله در حدی که درتوانم است و وظیفه خودم می دانم.

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه