اخبار داغ

مدیرکل امور مالیاتی استان عنوان کرد:

"مالیات بر ارزش افزوده" بر خلاف تصور مردم به ضرر تولید نیست

"مالیات بر ارزش افزوده" بر خلاف تصور مردم به ضرر تولید نیست
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: سازمان مالیاتی از محل منابع جدید بیش از ۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید کسب کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، عباس بی نیاز مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در نشست با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر با اشاره به اهمیت مشارکت عموم مردم در توسعه کشور گفت: مالیات یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد ملت در راستای بهره وری از امکانات و منابع یک کشور موظف به پرداخت آن هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه پرداخت به موقع مالیات ضامن رفع نیازهای اولیه در توسعه زیرساختهای کشور است اظهار کرد: مردم با پرداخت مالیات کمک قابل توجهی به تامین بخش عظیمی از بودجه کشور می کنند.

,

مالیات یک منبع درآمد پایدار و با ثبات است

, مالیات یک منبع درآمد پایدار و با ثبات است,

بی نیاز افزود: پرداخت مالیات توزیع عادلانه درآمدها، توجه بیشتر به بخش خصوصی و عمران و آبادانی کشور و رفع مشکلات اقتصادی نظیر تورم و بیکاری را به دنبال خواهد داشت.

,

وی تقویت زیرساخت های کشور را منوط به جذب منابع مالی متنوع، باثبات و پایدار دانست و گفت: یکی از این منابع پایدار و با ثبات مالیات است.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان با یادآوری قانون مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: در حال حاضر نرخ مالیات بر ارزش افزوده در کشور ۹ درصد است که ۳ درصد آن به شهرداری ها اختصاص می یابد.

,

بی نیاز با اشاره به اظهارات رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در طی سالهای اخیر، تلاش شده است تا از فشار مالیاتی بر اصناف و سایر مشاغل هدف که حساب و کتاب شفافی دارند کاسته شود و به جای آن سیاست مبارزه با فرار مالیاتی در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

,

وی ادامه داد: همه کسانی که از امکانات کشور استفاده می کنند باید مالیات پرداخت کنند و هیچ کس از پرداخت مالیات مستثنی نیست.

,

مدیرکل امور مالیاتی از تشکیل دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی برای مبارزه با فرار مالیاتی خبر داد و گفت: رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک یکی دیگر از اقدامات سازمان مالیاتی برای مبارزه با فرارهای مالیاتی است.

,

کسب بیش از ۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از منابع جدید

, کسب بیش از ۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از منابع جدید,

بی نیاز به شناسایی بیش از 3 هزار مودی مشکوک با تراکنش های سنگین اشاره کرد و گفت: حدود 6 هزار و 300 میلیارد تومان مالیات از این محل مطالبه شده است.

,

وی با تاکید بر بررسی اسناد و مدارک در تعیین میزان مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی اظهار کرد: سازمان مالیاتی قصد ندارد به هر بهانه و دلیلی از مردم مالیات بگیرد.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان ادامه داد: مالیات با زندگی و معاش مردم در ارتباط است و هنر ما آن است که بتوانیم اعتماد مردم را به نظام مالیاتی جلب کنیم.

,

بی نیاز تصریح کرد: در کنار رعایت احترام به مودیان باید با کسانی که کتمان درآمد می کنند و یا مرتکب فرار مالیاتی می شوند مطابق قانون برخورد کرد.

,

مالیات بر ارزش افزوده بر خلاف ذهنیت مردم به ضرر تولید نیست

, مالیات بر ارزش افزوده بر خلاف ذهنیت مردم به ضرر تولید نیست,

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده با دریافت نظرات فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف تقدیم مجلس شده است.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان اظهار کرد: به موازات تنظیم لایحه در بودجه سال ۹۶ پیشنهای به مجلس ارائه کرده ایم که طبق آن مصوبه بتوانیم مشکلات برخی گروهها و اصناف خاص را در این زمینه و با توافق کامل آنها برطرف کنیم.

,

بی نیاز خاطرنشان کرد: برخلاف آن چیزی که در ذهن مردم وجود دارد، مالیات بر ارزش افزوده به زیان تولید نیست و تلاش کرده ایم رضایت مودیان را در قالب بخشنامه ها و اصلاح قانون جلب کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه