اخبار داغ

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان در گالیکش:

وظیفه‌داریم فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران گلستان پهن کنیم

وظیفه‌داریم فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران گلستان پهن کنیم
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان در گالیکش گفت: وظیفه‌داریم فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران گلستان پهن کنیم تا برای جوانان ایجاد اشتغال کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ حسینقلی قوانلو در جشن انقلاب اصناف و بازاریان گالیکش در حسینیه مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر گفت: دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی برای ارائه گزارش عملکرد دولت‌مردان به ولی‌نعمتان خود است که اعلام کنند چه‌کارهایی انجام داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

nilkooh2871 1

, nilkooh2871 1,

وی افزود: همیشه کلنگ زنی‌ها و افتتاحیه‌ها در دهه فجر و هفته دولت انجام می‌شود و فرصت خوبی است تا نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کنیم؛ کجا بوده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم.

,

قوانلو با اشاره به شعار سال گفت: تولید و اشتغال مشکلات امروز جامعه است و به‌نوعی می‌توانند نقاطی مشکل‌ساز برای انقلاب نیز محسوب شود.

,

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان مردم اولین مشکل و معضل اساسی خود را بافاصله بسیار زیاد نسبت به دیگر مشکلات اشتغال عنوان می‌کنند.

,

وی گفت: ۱۰ سال متوالی از سال ۸۳ تا ۹۳ قدرت خرید مردم سال‌به‌سال کمتر شد و پایین آمده. به‌طور متوسط طی این 10 سال ۳۰ درصد قدرت خرید خانوارهای ایرانی پایین آمده است. این در حالی است که در این سال‌های حجم تولیدات ما 2 برابر شد. اگر فکر به حال مصرف تولیدات انجام‌شده نشود ممکن است تولیدکنندگان ضربه بخوردند.

,

قوانلو راه‌حل کوتاه‌مدت عبور از این مشکل را خرید کالای ایرانی حتی در شرایطی که کیفیت خوبی هم نسبت به مشابه خارجی نداشته باشد عنوان کرد. هرچند برخی کالاهای داخلی به‌مراتب کیفیت بیشتری از کالاهای وارداتی دارند.

,

وی اظهار داشت: در حال حاضر صادرات ما به ۴۵ میلیارد دلار در سال رسیده در مقایسه با 20 سال قبل که 4 میلیارد دلار بوده که خود نشان از کیفیت کالای ایرانی است.

,

nilkooh2871 1

, nilkooh2871 1,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان بحران دوم را مسئله اشتغال عنوان کرد و گفت: سالی یک‌میلیون جوان در کشور وارد بازار کار می‌شود که از این تعداد 25 الی 30 هزار نفر مربوط به استان گلستان است. درحالی‌که با توجه به جمعیت باید سالانه 350 هزار نفر وارد بازار کار شود. این حجم بالای تقاضای شغل برای دولت‌مردان ایجاد مشکل کرده است.

,

قوانلو افزود: سال گذشته ۷۰۰ هزار شغل در کشور و 20 هزار شغل نیز در گلستان ایجاد شد اما تأثیر آن در جامعه دیده نشد؛ چراکه یک‌میلیون در کشور و 40 هزار نفر در گلستان به افراد متقاضی بازار کار افزوده شد.

,

وی اضافه کرد: سالانه یک درصد به مشارکت بانوان در بازار کار افزوده می‌شود و از یک‌میلیون تازه‌وارد به بازار کار ۴75 هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند که این موضوعات نیز کار را برای دولت‌مردان سخت‌تر کرده است.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: دولت به دنبال آن است بار عمده ایجاد اشتغال کشور را به دوش اصناف بیندازد.

,

قوانلو افزود: امسال قرار است 970 هزار شغل در سطح کشور سال ایجاد شود. در 9 ماهه اول سال 670 هزار شغل آن محقق شده است. از این تعداد 250 هزار شغل بر عهده اصناف است. از 19 هزار و 600 شغل ایجادی در گلستان بالغ‌بر 4 هزار آن را باید اصناف ایجاد کنند.

,

وی با اشاره به اینکه پایدارترین اشتغال‌ها در بخش صنعت است گفت: برای محقق شدن این مهم نیاز به سرمایه‌گذار در استان داریم. باید سرمایه‌گذاری در جامعه به‌عنوان عبادت تلقی شود و حمایت از سرمایه‌گذاران وظیفه آحاد جامعه باشد.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان تأکید کرد: وظیفه‌داریم فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران گلستان پهن کنیم تا برای جوانان ایجاد اشتغال کنند.

,

nilkooh2871 1

, nilkooh2871 1,

قوانلو گفت: دولت سال آینده علاوه بر برنامه‌های عمومی برای تقویت دو بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و ساختمان برنامه‌های ویژه دارد تا با نوسازی بافت‌های فرسوده و ناوگان زمینی حمل‌ونقل باعث رونق تولید و اشتغال در جامعه شود.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه 3 میلیون و 200 هزار بیکار در جامعه داریم که می‌توانند یک خطر برای نظام و انقلاب باشد گفت: بخشی از اغتشاشات اخیر ناشی از خواسته‌های صحیح مردم ما بود که کار و عدالت می‌خواستند. اگر ما پاسخگوی این جوانان نباشیم ممکن است سد خواسته‌های آن‌ها ترک بردارد که نتوان با آن مقابله کرد. البته ضدانقلاب هم بر این خواسته‌ها سوار شد و مردم تا این موضوع را دیدند صف خود را از آن‌ها جدا کردند.

,

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که طی 4 سال گذشته در استان افتاده گفت: بخش صنعت گلستان طی 4 سال گذشته به‌طور میانگین سالی 26 درصد رشد داشته درحالی‌که میانگین کشوری 13 درصد بوده است.

,

به گفته قوانلو سال 91 در بخش کشاورزی گلستان 450 هزار تن گندم تضمینی خریداری‌شده درحالی‌که سال گذشته این مقدار به یک و نیم میلیون تن رسیده است.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: با همه تلاش‌های انجام‌شده در استان اما هنوز میزان بیکاری گلستان 2 رقمی است که با داشته‌های گردشگری، صنعتی و کشاورزی قابل‌قبول نیست.

,

وی در پایان گفت: 650 میلیارد تومان حجم پروژه‌های کلنگ زنی و افتتاحیه دهه فجر امسال گلستان است که قریب 60 درصد آن توسط بخش خصوصی انجام‌گرفته است.

,

nilkooh2871 1

, nilkooh2871 1,

فرماندار گالیکش نیز در ابتدای این جلسه گفت: هر چه داریم از برکت خون شهدای و همه آن‌هایی است که برای پیروزی و ماندگاری انقلاب زحمت کشیدند.

,

حسن خسروی گفت: بازاریان انقلابی بودند و نقش اصلی و اساسی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

,

شایان‌ذکر است در این مراسم از بازاریان نمونه گالیکش تجلیل و از کیک 39 متری به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب رونمایی شد.

,

اجرای سرود توسط گروه اداره فرهنگ ارشاد به سرپرستی آقای رزاقی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه