اخبار داغ

ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه های نمازجمعه مطرح کردند؛

لزوم جدیت قوای سه‌گانه در رفع فساد/ حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث تقویت نظام و ناامیدی دشمنان می شود

لزوم جدیت قوای سه‌گانه در رفع فساد/ حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث تقویت نظام و ناامیدی دشمنان می شود
آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  مرصاد  ائمه جمعه استان کرمانشاه  در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد ,

 

,

مردم پشتوانه اصلی انقلاب هستند/لزوم جدیت قوای سه‌گانه در رفع فساد

, مردم پشتوانه اصلی انقلاب هستند/لزوم جدیت قوای سه‌گانه در رفع فساد,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آیت الله مصطفی علما در خطبه ها عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت خود و همگان به تقوا و پرهیزگاری، تقوا رالازمه دستیابی مسلمانان به سعادت دنیوی و اخروی دانست.

وی بر رعایت تقوا در تمام ابعاد زندگی تاکید کرد و آن را عاملی برای رشد و شکوفایی در تمام عرصه های زندگی برشمرد.

امام جمعه کرمانشاه، اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش اقتصاد کشور دانست و گفت: رسیدن کشور به استقلال نیز مستلزم پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر تلاش برای از بین بردن فساد در کشور تاکید کرد.

آیت الله علما تاکید کرد: برای از بین بردن فساد در کشور جدیت قوای سه گانه لازم است و چنانچه فساد در کشور از بین رود بسیاری از مشکلات کشور نیز رفع خواهد شد.

وی با اشاره به دهه فجر و فرا رسیدن یوم الله ۲۲ بهمن بر حضور پرشور مردم در این راهپیمایی تاکید کرد و آن را یک امر مهم برشمرد.

امام جمعه کرمانشاه اشاره ای نیز به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص شرکت گسترده ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشت و تاکید کرد: باید به احتیاجات مردم به عنوان پشتوانه های اصلی انقلاب توجه شود.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره سعی در جدا کردن مردم از انقلاب داشته اند، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را پاسخی به یاوه‌گویی‌های دشمنان دانست.

آیت الله علما تصریح کرد: حضور مستمر مردم در صحنه های مختلف انقلاب مانع از بسیاری از خطرات و توطئه های دشمتان شده است و اینبار نیز ملت با بصیرت ایران اسلامی با حضور پرشور و شعور خود مشت محکم دیگری بر دهان دشمنان انقلاب می زنند.

وی بار دیگر به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال تاکید کرد و گفت: طبق فرمایشات ایشان به فضل الهی ۲۲ بهمن امسال تماشایی تر و به یادماندنی تر از سال های قبل خواهد بود.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه برای به دست آوردن این پیروزی خون های زیادی ریخته شد، تاکید کرد: همه ما امروز وظیفه داریم که با تمام وجود پاسدار انقلاب و دستاوردهای آن باشیم.

وی بار دیگر به بیانات رهبری اخیر در خصوص مبارزه با فساد تاکید کرد و عدالت اجتماعی را از راه های مبارزه با ظلم و فساد برشمرد.

آیت الله علما بار دیگر بر جدیت قوای سه گانه در مبارزه با فساد تاکید و خاطرنشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری مردم از تبعیض و فساد شکایت دارند و مسئولان باید به این موارد توجه کرده و زمینه های ایجاد آن را از بین ببرند.

 

اسلام آبادغرب

مسئولین قوای مجریه، قضائیه و مقننه رفع فساد و تبعیض را به‌طور جد دنبال کنند/ پیروزی انقلاب معادلات سیاسى استکبار را درجهان برهم زد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از اسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب اظهار کرد: نظام جمهورى اسلامى ایران در طول قریب به ۴ دهه توانسته است هم در برابر تهدیدها و مشکلاتى که دشمن ایجاد مى‌کند بایستد و هم راهى را به‌سوى سعادت و بهروزى ملت ایران هموار کند و بپیماید.

وی افزود: ایران اسلامى امروز قابل مقایسه با آنچه در گذشته بوده است نیست. پیشرفت‌هاى بزرگ علمى و فن‌آورى، دستاوردهاى بزرگ سیاسى و بین‌المللى، دست‌یابى به استقلال سیاسى و قدرت منطقه‌اى، کسب رتبه‌هاى اعجاب‌انگیز در عرصه‌هاى دانش، بومى‌سازى بسیارى از علوم و... همه و همه در حالى صورت‌ گرفته است که ایران تحت شدیدترین فشارها و بدترین نوع محاصره‌هاى اقتصادى و سیاسى بوده است.

امام جمعه شهرستان بیان کرد: البته این بدان‌معنى نیست که کشور با هیچ مشکلى روبه‌رو نیست، مشکلاتى که اکنون با آن روبرو هستیم کشور را دچار بن‌بست نکرده است، راه برون‌رفت از این مشکلات آن است که راهبردهاى کلانى که رهبرى معظم انقلاب در طول سالهاى گذشته بارها و بارها بر آن تأکید کرده‌اند، جدى گرفته شود. راهبردهایى که هرجا به آن‌ها عمل کردیم، از مشکلاتى بزرگ‌تر و جدى‌تر عبور کردیم و هرجا در آن‌ها کوتاهى کردیم یا سستى به خرج دادیم، دشمن‌شاد شدیم و عبور از موانع با سختى فراوان همراه شد.

وی تصریح کرد: تجربه‌ى ۴ دهه‌ى گذشته نشان داده است که تمسک به این سیاست‌هاى کلان و اصول مورد تأکید رهبرى انقلاب به همراه اراده‌ى مردمى مى‌تواند هر معضلى را حل کند و هر عقبه‌ى سختى را پشت سر بگذارد.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار ضمن تاکید بر حضور پر صلابت مردم در راهپیمایی 22 بهمن، بیان داشتند که عدالت لازم است؛ باید با فساد مبارزه بشود، با ظلم مبارزه بشود، البته خیلی سخت است. فساد مثل اژدهای هفت‌سر افسانه‌هاست، یک سرش را که می‌زنی با شش سر دیگر حرکت می‌کند، از بین بردنش آسان نیست. برخورد با آن کسانی که منتفع از فساد هستند کار بسیار سختی است ولی از آن کارهایی است که حتماً باید انجام بگیرد.

وی افزود: همه‌ی مدت حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام تقریباً به این مقوله‌ی مهم گذشت و البته تمام هم نشد. برخورد با کارگزاران حکومتی‌ای که در آنها ظلم و فسادی هست، باید جدی و شدت عمل با آنها بیشتر باشد. هدف دشمن این است که از استمرار و استقامت انقلاب جلوگیری کند. از هر وسیله‌ای هم که بتواند استفاده می‌کند؛ از متفکرنماها -که پول می‌دهند برای اینکه علیه پایه‌های انقلاب فکر تولید کنند- تا نظریه‌پردازهای قلابی و قلم‌به‌مزدها و امکانات فضای مجازی و دلقک؛ از هرچه بتوانند استفاده می‌کنند تا گستره‌ی مخاطبان خود را زیاد کنند.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: در بحث عدالت و عدالت اجتماعی و برداشتن فاصله‌ی بین قشرهای مختلف مردم کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم. کاری که باید در این زمینه انجام بگیرد، آن‌چنان که شایسته و بایسته و لازم بوده انجام نگرفته و باید به‌جد دنبال آن باشیم و بدانید که به توفیق الهی دنبال آن هستیم و از آن صرف‌نظر نخواهیم کرد. البته راهش، مبارزه با ظلم و فساد است.

وی افزود: این انقلاب، انقلاب مردمی است و در همه‌ی برنامه‌ها بایستی مردم در درجه‌ی اول قرار بگیرند.اسم مردم مکرر آورده می‌شود، خوب هم هست که مسئولان در صحبت‌ها به نام مردم تکیه کنند منتها مردم را بشناسند. مردم همان کسانی هستند که حماسه‌ی ۲۲بهمن را به وجود می‌آورند. اگر می‌خواهید حرف مردم را بفهمید گوش کنید ببینید اینها چه می‌گویند.

امام جمعه شهرستان بیان داشت: مردم آن کسانی هستند که بعد از آنکه تعدادی اغتشاشگر وارد میدان می‌شوند، اگر هم اعتراضی داشتند به مجرد اینکه شعار اغتشاشگران را دیدند خود را کنار می‌کشند و یعد روز ۹دی به میدان می‌آیند و شعار خودشان را می‌دهند.

وی تصریح کرد: مسئولان مردم را بشناسند و برای مردم کار کنند؛ این برای مردم بودن با برای خدا بودن هیچ منافاتی ندارد. خدا گفته است که باید برای مردم کار کنیم و خادم مردم باشیم. حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است. مردم خیلی از مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد را نمی‌پسندند و از تبعیض شکایت دارند. این شکایت را مسئولین قوای مجریه و قضائیه و مقننه به‌طور جد دنبال کنند.بعد از این سخنان صریح وشفاف دیگر جایی هیچگونه عذر و بهانه ای برای مسوولان قوا و دیگر دست اندرکاران باقی نمی ماند .

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به تأکید رئیس جمهور کشورمان بر لزوم تقویت قدرت دفاعى کشور در مراسم افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگى و موزه دفاع مقدس، در سخنانى با با انتقاد شدید از رفتارهاى متناقض و دوگانه آمریکا درباره صلح با بیان این‌که آمریکایى‌ها دیگران را وقیحانه با سلاح‌هاى جدید اتمى تهدید مى‌کنند و از صلح مى‌گویند، تصریح کرد: «قدرت دفاعى هم جزو قدرت ملى است و تا روزى که تهدید علیه ما وجود دارد، باید قدرت دفاعى‌مان را تقویت کنیم.»

وی افزود: رئیس‌جمهور در شرایطى بر لزوم تقویت بنیه دفاعى و مذاکره ناپذیر بودن توان دفاعى و موشکى کشورمان تأکید کرد که فرانسوى‌ها در اقدامى وقیحانه مذاکره درباره برنامه موشکى و مسائل منطقه‌اى ایران را به‌عنوان شروط امانوئل مکرون رئیس‌جمهور این کشور براى سفر به تهران اعلام کرده بودند که شاید از این‌جهت اهمیت سخنان رئیس جمهور را دوچندان کرده بود.

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: این در حالى است که رئیس جمهور تکلیف موشک‌هاى ایران را هم براى معاندان داخلى و هم باج‌خواهان خارجى یکسره کرد و گفت: «ما براى دفاع از خود، تمامیت ارضى و ملت‌مان، هر سلاحى از هر نوعى نیاز داشته باشیم، در ساختن و تولید و انبار کردن آن و در زمان لازم استفاده از آن تردید نخواهیم کرد. شما بدانید ما موشک را ساختیم، مى‌سازیم و خواهیم ساخت و این با هیچ‌یک از مقررات بین‌المللى در تناقض نیست؛ با قطعنامه ۲۲۳۱ در تضاد نیست. ما راه دفاع، منافع و امنیت ملى‌مان را با همه قدرت ادامه خواهیم داد و بدخواهان و دشمنان باید بدانند هر نقض عهدى بکنند به ضررشان خواهد بود و جمهورى اسلامى ایران پاسخ قاطعى را به آن‌ها خواهد داد.»

وی خاطرنشان کرد: خوى استکبار تغییرناپذیر است. خوى زورگویى، استثمار، ظلم و جنگ‌طلبى آن‌ها تغییرناپذیر است. دشمنان ما این ذات فتنه‌انگیزى و بى‌اعتمادى را به کرات در تاریخ به اثبات رسانده‌اند و اخیراً هم در تجربه تلخ برجام و نقض آن توسط رئیس‌جمهور آمریکا نشان داده شده است. این در حالى است که جمهورى اسلامى بارها به بى‌اعتمادى استکبار و مظهر آن که آمریکا باشد تأکید کرده است و اخیراً هم مقام معظم رهبرى در جمع نخبگان علمى خطر دشمن نابکار را تکرار مى‌کند که بلاهت ترامپ ما را از مکر آمریکا غافل نسازد.

وی افزود: این بدان‌معنى است که استکبارستیزى را نباید فراموش کرد و همانگونه که روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران با بیان صریح خود مواضع نظام مقدس ایران اسلامى و دولت را اعلام کردند تا دیگر، خیال‌پردازان توهم عقب‌نشینى جمهورى اسلامى از مولفه‌هاى قدرت خود همچون توان دفاع موشکى،از بین بردن جبهه مقاومت و حوزه نفوذ ایران درمنطقه،دست کشیدن از آرمان فلسطین،حرکت در راستاى فرهنگ غرب و حقوق بشر غربى و....از ذهن خودساخته خارج کنند و بدانند اختلافات جزئى و سلیقه‌اى برخى از مسؤولان و جریانات سیاسى هرگز باعث زیرپاگذاشتن اصول، ارزش‌ها، آرمان‌ها و مولفه‌هاى قدرت جمهورى اسلامى نخواهدشد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: در دوران معاصر، روز ۲۲ بهمن و پیروزى انقلاب اسلامى در ایران، حادثه مهم و حیرت‌انگیزى براى جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن، از یک‌سو معادلات سیاسى استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعمارى جهان بر هم زد و از سوى دیگر، یکى از استوارترین رژیم‌هاى وابسته را ریشه‌کن ساخت و در کشور ایران، با اهمیتى که از نظر استراتژیکى و اقتصادى براى قدرتهاى بزرگ جهان داشت، تحولى سیاسى مردمى عظیم به‌وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به‌عنوان قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح شد .

وی افزود: شرایط داخلى و خارجى، اهمیت حضور مردم را در راهپیمایى ۲۲ بهمن صدچندان مى‌کند، اگر تا دیروز حضور ملت ما براى دلگرمى ملت فلسطین و لبنان بود، امروز چشم ملت‌هاى یمن، عراق، سوریه، مصر، لیبى، تونس، بحرین و... به ماست.به عبارت دیگر ۲۲ بهمن براى آن‌ها بزرگ‌ترین سرمایه معنوى است. ما هر سال در چنین مناسبت‌هایى شاهد خط و نشان کشیدن‌هاى دشمنان اسلام و کشورهاى غربى هستیم. در شرایط فعلى باتوجه به توطئه‌هاى متعدد دشمنان انقلاب اسلامى، نیاز به وحدت ملى و حرکت در مسیر انسجام و یکپارچگى بیشتر از گذشته احساس مى‌شود. در راستاى حفظ منافع ملى باید دیدگاه‌هاى جناحى و گروهى کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: ۲۲ بهمن یک روز ملى و جشن ملى است. به عبارت دیگر ۲۲ بهمن متعلق به گروه یا جناح خاصى نیست و آحاد ملت باید وحدتى را که در آستانه پیروزى انقلاب اسلامى داشتند به منصه ظهور بگذارند.از طرف دیگر هیچ جناح و طیف خاصى حق ندارد این مناسبت ملى و مذهبى را به نفع خود مصادره کند. ملت در این روز باید یاد و خاطره مجاهدت‌هاى هموطنانمان را که به پیروزى انقلاب اسلامى منجر شد گرامى بدارند.این حرکت در شرایط فعلى باید قوى‌تر و پرشکوه‌تر از سال‌هاى گذشته باشد.این حضور موجب حفظ منافع ملى و تقویت امنیت خواهد شد.

وی افزود: حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن تجدید بیعت با آرمان‌هاى انقلاب و امام(ره) است. ملت ما با حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن عهد و پیمان خود را با مقام معظم رهبرى تجدید خواهند کرد.مردم با حضور خود در این راهپیمایى‌ها نشان مى‌دهند به اصول، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامى پاى‌بند هستند.

امام جمعه شهرستان اظهار کرد: دشمنان باید در این گردهمایى‌ها بفهمند مردم ایران پس از گذشت ۳۹سال از پیروزى انقلاب هنوز شعار نه شرقى نه غربى سر مى‌دهند و بر سر اعتقادات خود ایستاده‌اند. همان‌گونه که امام سجاد علیه السلام فرموده‌اند: خداوند، دشمنان ما را از افراد احمق قرار داده است؛ دشمنان انقلاب نیز طى چند روز گذشته دست به حرکات و تهدیدهایى زدند که این امر انسجام و اتحاد بیشتر ملت ما را به‌دنبال داشته و دارد.خط و نشان کشیدن مقام‌هاى غربى و آمریکایى و رژیم صهیونیستى باعث مى‌شود که مردم ما پرشورتر از گذشته در صحنه حاضر شوند و ما ۲۲بهمن امسال دوباره شاهد این امر خواهیم بود.

وی افزود: ما باید از این فرصت‌ها براى انتقال شعائر و مفاهیم انقلاب به نسل‌هاى آینده استفاده کنیم لذا حضور فرزندان کوچک خانواده‌ها در کنار پدر و مادر در جشن بزرگ سالگرد پیروزى انقلاب، بهترین تصویر براى ناامید کردن دشمن از نسل‌هاى آینده است.

سرپلذهاب

انقلاب اسلامی یک هدیه بزرگ الهی است / حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث تقویت نظام و ناامیدی دشمنان می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان ۲۲بهمن را یوم الله عنوان کرد واظهارداشت: امام بزرگوار ما ایام الله را هدیه الهی از عالم غیب دانسته و حفظ وپاسداری از آنرا وظیفه همه ملت می دانست.


وی افزود: انقلاب اسلامی به همان میزانی که علیه سیاستهای داخلی رژیم شاهنشاهی بود به همان اندازه برعلیه حضور ودخالت بیگانگان در کشور بود.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی در طول انقلاب حسینی است و هر دو ماهیت استکبار ستیزی دارند و از طرفی این انقلاب مقدمه ای برای انقلاب جهانی حضرت ولی عصر (عج) می باشد و لذا حفاظت و پاسداری از این انقلاب با این ویژگیها از اوجب واجبات است.


وی بابیان اینکه مردم در تمامی عرصه ها همواره پشتیبان انقلاب خود بوده اند؛ افزود: ۲۲ بهمن امسال نیز مردم تجدید میثاقی دوباره با امام و آرمانهای انقلاب خواهند داشت و به حمایت از رهبری وپیروی از ولایت فقیه باهم به خیابانها خواهند آمد.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان باحضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکبار دیگر با امام و شهدا هم پیمان شده و دشمنان را مایوس وناامید کرده و باعث تقویت نظام می شوند.

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه بااشاره به مناسبتهای پیش رو اظهارداشت: ۲۱ بهمن سالروز شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام راحل است که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن داشت.
 

وی سالروز صدور حکم تاریخی ارتداد سلمان رشدی را ازدیگر مناسبتهای این هفته دانست و افزود: سلمان رشدی نویسنده مرتد وخائن کتاب آیات شیطانی است که در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ توسط امام راحل حکم ارتداد واعدام این مرتد خائن صادر شد.

 

دشمنان از حرکت های پرشتاب مردم در حوزه های مختلف می ترسند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از امروله، حجت الاسلام والمسلمین جواد الیاسی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته عنوان کرد : 39 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و در طول این چند سال دستاوردهای بسیاری برای مردم و نظام به دست آمده که قطعا آیندگان به انقلاب افتخار می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه گوهر وجودی هر کشور استقلال آن می باشد تصریح کرد :  در دنیا کشور ما به عنوان یک کشور مستقل مطرح شده است . در قبل از انقلاب تمام تصمیم گیری ها توسط خارج از کشور بود و شاه هیچ تصمیمی از خود نداشت.

حجت الاسلام الیاسی با اشاره به اینکه مردم تصمیم گیرنده اصلی برای کشور هستن تشریح کرد : انتخابات بسیاری در کشور انجام میگیرد که مردم خودشان اقدام به تصمیم گیری می کنند .

امام جمعه شهرستان صحنه گفت:  دشمنان از حرکت های پرشتاب مردم در حوزه های مختلف می ترسند به همین دلیل با استفاده از ابزارهای مختلف در حال سیاه نمایی هستند.

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آیت الله مصطفی علما در خطبه ها عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت خود و همگان به تقوا و پرهیزگاری، تقوا رالازمه دستیابی مسلمانان به سعادت دنیوی و اخروی دانست.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی بر رعایت تقوا در تمام ابعاد زندگی تاکید کرد و آن را عاملی برای رشد و شکوفایی در تمام عرصه های زندگی برشمرد.

,

امام جمعه کرمانشاه، اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش اقتصاد کشور دانست و گفت: رسیدن کشور به استقلال نیز مستلزم پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

,

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر تلاش برای از بین بردن فساد در کشور تاکید کرد.

,

آیت الله علما تاکید کرد: برای از بین بردن فساد در کشور جدیت قوای سه گانه لازم است و چنانچه فساد در کشور از بین رود بسیاری از مشکلات کشور نیز رفع خواهد شد.

,

وی با اشاره به دهه فجر و فرا رسیدن یوم الله ۲۲ بهمن بر حضور پرشور مردم در این راهپیمایی تاکید کرد و آن را یک امر مهم برشمرد.

,

امام جمعه کرمانشاه اشاره ای نیز به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص شرکت گسترده ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشت و تاکید کرد: باید به احتیاجات مردم به عنوان پشتوانه های اصلی انقلاب توجه شود.

,

وی با بیان اینکه دشمنان همواره سعی در جدا کردن مردم از انقلاب داشته اند، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را پاسخی به یاوه‌گویی‌های دشمنان دانست.

,

آیت الله علما تصریح کرد: حضور مستمر مردم در صحنه های مختلف انقلاب مانع از بسیاری از خطرات و توطئه های دشمتان شده است و اینبار نیز ملت با بصیرت ایران اسلامی با حضور پرشور و شعور خود مشت محکم دیگری بر دهان دشمنان انقلاب می زنند.

,

وی بار دیگر به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال تاکید کرد و گفت: طبق فرمایشات ایشان به فضل الهی ۲۲ بهمن امسال تماشایی تر و به یادماندنی تر از سال های قبل خواهد بود.

,

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه برای به دست آوردن این پیروزی خون های زیادی ریخته شد، تاکید کرد: همه ما امروز وظیفه داریم که با تمام وجود پاسدار انقلاب و دستاوردهای آن باشیم.

,

وی بار دیگر به بیانات رهبری اخیر در خصوص مبارزه با فساد تاکید کرد و عدالت اجتماعی را از راه های مبارزه با ظلم و فساد برشمرد.

,

آیت الله علما بار دیگر بر جدیت قوای سه گانه در مبارزه با فساد تاکید و خاطرنشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری مردم از تبعیض و فساد شکایت دارند و مسئولان باید به این موارد توجه کرده و زمینه های ایجاد آن را از بین ببرند.

,

 

,

اسلام آبادغرب

, اسلام آبادغرب,

مسئولین قوای مجریه، قضائیه و مقننه رفع فساد و تبعیض را به‌طور جد دنبال کنند/ پیروزی انقلاب معادلات سیاسى استکبار را درجهان برهم زد

, مسئولین قوای مجریه، قضائیه و مقننه رفع فساد و تبعیض را به‌طور جد دنبال کنند/ پیروزی انقلاب معادلات سیاسى استکبار را درجهان برهم زد,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از اسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب اظهار کرد: نظام جمهورى اسلامى ایران در طول قریب به ۴ دهه توانسته است هم در برابر تهدیدها و مشکلاتى که دشمن ایجاد مى‌کند بایستد و هم راهى را به‌سوى سعادت و بهروزى ملت ایران هموار کند و بپیماید.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, اسلام آباد خبر,

وی افزود: ایران اسلامى امروز قابل مقایسه با آنچه در گذشته بوده است نیست. پیشرفت‌هاى بزرگ علمى و فن‌آورى، دستاوردهاى بزرگ سیاسى و بین‌المللى، دست‌یابى به استقلال سیاسى و قدرت منطقه‌اى، کسب رتبه‌هاى اعجاب‌انگیز در عرصه‌هاى دانش، بومى‌سازى بسیارى از علوم و... همه و همه در حالى صورت‌ گرفته است که ایران تحت شدیدترین فشارها و بدترین نوع محاصره‌هاى اقتصادى و سیاسى بوده است.

امام جمعه شهرستان بیان کرد: البته این بدان‌معنى نیست که کشور با هیچ مشکلى روبه‌رو نیست، مشکلاتى که اکنون با آن روبرو هستیم کشور را دچار بن‌بست نکرده است، راه برون‌رفت از این مشکلات آن است که راهبردهاى کلانى که رهبرى معظم انقلاب در طول سالهاى گذشته بارها و بارها بر آن تأکید کرده‌اند، جدى گرفته شود. راهبردهایى که هرجا به آن‌ها عمل کردیم، از مشکلاتى بزرگ‌تر و جدى‌تر عبور کردیم و هرجا در آن‌ها کوتاهى کردیم یا سستى به خرج دادیم، دشمن‌شاد شدیم و عبور از موانع با سختى فراوان همراه شد.

وی تصریح کرد: تجربه‌ى ۴ دهه‌ى گذشته نشان داده است که تمسک به این سیاست‌هاى کلان و اصول مورد تأکید رهبرى انقلاب به همراه اراده‌ى مردمى مى‌تواند هر معضلى را حل کند و هر عقبه‌ى سختى را پشت سر بگذارد.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار ضمن تاکید بر حضور پر صلابت مردم در راهپیمایی 22 بهمن، بیان داشتند که عدالت لازم است؛ باید با فساد مبارزه بشود، با ظلم مبارزه بشود، البته خیلی سخت است. فساد مثل اژدهای هفت‌سر افسانه‌هاست، یک سرش را که می‌زنی با شش سر دیگر حرکت می‌کند، از بین بردنش آسان نیست. برخورد با آن کسانی که منتفع از فساد هستند کار بسیار سختی است ولی از آن کارهایی است که حتماً باید انجام بگیرد.

وی افزود: همه‌ی مدت حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام تقریباً به این مقوله‌ی مهم گذشت و البته تمام هم نشد. برخورد با کارگزاران حکومتی‌ای که در آنها ظلم و فسادی هست، باید جدی و شدت عمل با آنها بیشتر باشد. هدف دشمن این است که از استمرار و استقامت انقلاب جلوگیری کند. از هر وسیله‌ای هم که بتواند استفاده می‌کند؛ از متفکرنماها -که پول می‌دهند برای اینکه علیه پایه‌های انقلاب فکر تولید کنند- تا نظریه‌پردازهای قلابی و قلم‌به‌مزدها و امکانات فضای مجازی و دلقک؛ از هرچه بتوانند استفاده می‌کنند تا گستره‌ی مخاطبان خود را زیاد کنند.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: در بحث عدالت و عدالت اجتماعی و برداشتن فاصله‌ی بین قشرهای مختلف مردم کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم. کاری که باید در این زمینه انجام بگیرد، آن‌چنان که شایسته و بایسته و لازم بوده انجام نگرفته و باید به‌جد دنبال آن باشیم و بدانید که به توفیق الهی دنبال آن هستیم و از آن صرف‌نظر نخواهیم کرد. البته راهش، مبارزه با ظلم و فساد است.

وی افزود: این انقلاب، انقلاب مردمی است و در همه‌ی برنامه‌ها بایستی مردم در درجه‌ی اول قرار بگیرند.اسم مردم مکرر آورده می‌شود، خوب هم هست که مسئولان در صحبت‌ها به نام مردم تکیه کنند منتها مردم را بشناسند. مردم همان کسانی هستند که حماسه‌ی ۲۲بهمن را به وجود می‌آورند. اگر می‌خواهید حرف مردم را بفهمید گوش کنید ببینید اینها چه می‌گویند.

امام جمعه شهرستان بیان داشت: مردم آن کسانی هستند که بعد از آنکه تعدادی اغتشاشگر وارد میدان می‌شوند، اگر هم اعتراضی داشتند به مجرد اینکه شعار اغتشاشگران را دیدند خود را کنار می‌کشند و یعد روز ۹دی به میدان می‌آیند و شعار خودشان را می‌دهند.

وی تصریح کرد: مسئولان مردم را بشناسند و برای مردم کار کنند؛ این برای مردم بودن با برای خدا بودن هیچ منافاتی ندارد. خدا گفته است که باید برای مردم کار کنیم و خادم مردم باشیم. حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است. مردم خیلی از مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد را نمی‌پسندند و از تبعیض شکایت دارند. این شکایت را مسئولین قوای مجریه و قضائیه و مقننه به‌طور جد دنبال کنند.بعد از این سخنان صریح وشفاف دیگر جایی هیچگونه عذر و بهانه ای برای مسوولان قوا و دیگر دست اندرکاران باقی نمی ماند .

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به تأکید رئیس جمهور کشورمان بر لزوم تقویت قدرت دفاعى کشور در مراسم افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگى و موزه دفاع مقدس، در سخنانى با با انتقاد شدید از رفتارهاى متناقض و دوگانه آمریکا درباره صلح با بیان این‌که آمریکایى‌ها دیگران را وقیحانه با سلاح‌هاى جدید اتمى تهدید مى‌کنند و از صلح مى‌گویند، تصریح کرد: «قدرت دفاعى هم جزو قدرت ملى است و تا روزى که تهدید علیه ما وجود دارد، باید قدرت دفاعى‌مان را تقویت کنیم.»

وی افزود: رئیس‌جمهور در شرایطى بر لزوم تقویت بنیه دفاعى و مذاکره ناپذیر بودن توان دفاعى و موشکى کشورمان تأکید کرد که فرانسوى‌ها در اقدامى وقیحانه مذاکره درباره برنامه موشکى و مسائل منطقه‌اى ایران را به‌عنوان شروط امانوئل مکرون رئیس‌جمهور این کشور براى سفر به تهران اعلام کرده بودند که شاید از این‌جهت اهمیت سخنان رئیس جمهور را دوچندان کرده بود.

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: این در حالى است که رئیس جمهور تکلیف موشک‌هاى ایران را هم براى معاندان داخلى و هم باج‌خواهان خارجى یکسره کرد و گفت: «ما براى دفاع از خود، تمامیت ارضى و ملت‌مان، هر سلاحى از هر نوعى نیاز داشته باشیم، در ساختن و تولید و انبار کردن آن و در زمان لازم استفاده از آن تردید نخواهیم کرد. شما بدانید ما موشک را ساختیم، مى‌سازیم و خواهیم ساخت و این با هیچ‌یک از مقررات بین‌المللى در تناقض نیست؛ با قطعنامه ۲۲۳۱ در تضاد نیست. ما راه دفاع، منافع و امنیت ملى‌مان را با همه قدرت ادامه خواهیم داد و بدخواهان و دشمنان باید بدانند هر نقض عهدى بکنند به ضررشان خواهد بود و جمهورى اسلامى ایران پاسخ قاطعى را به آن‌ها خواهد داد.»

وی خاطرنشان کرد: خوى استکبار تغییرناپذیر است. خوى زورگویى، استثمار، ظلم و جنگ‌طلبى آن‌ها تغییرناپذیر است. دشمنان ما این ذات فتنه‌انگیزى و بى‌اعتمادى را به کرات در تاریخ به اثبات رسانده‌اند و اخیراً هم در تجربه تلخ برجام و نقض آن توسط رئیس‌جمهور آمریکا نشان داده شده است. این در حالى است که جمهورى اسلامى بارها به بى‌اعتمادى استکبار و مظهر آن که آمریکا باشد تأکید کرده است و اخیراً هم مقام معظم رهبرى در جمع نخبگان علمى خطر دشمن نابکار را تکرار مى‌کند که بلاهت ترامپ ما را از مکر آمریکا غافل نسازد.

وی افزود: این بدان‌معنى است که استکبارستیزى را نباید فراموش کرد و همانگونه که روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران با بیان صریح خود مواضع نظام مقدس ایران اسلامى و دولت را اعلام کردند تا دیگر، خیال‌پردازان توهم عقب‌نشینى جمهورى اسلامى از مولفه‌هاى قدرت خود همچون توان دفاع موشکى،از بین بردن جبهه مقاومت و حوزه نفوذ ایران درمنطقه،دست کشیدن از آرمان فلسطین،حرکت در راستاى فرهنگ غرب و حقوق بشر غربى و....از ذهن خودساخته خارج کنند و بدانند اختلافات جزئى و سلیقه‌اى برخى از مسؤولان و جریانات سیاسى هرگز باعث زیرپاگذاشتن اصول، ارزش‌ها، آرمان‌ها و مولفه‌هاى قدرت جمهورى اسلامى نخواهدشد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: در دوران معاصر، روز ۲۲ بهمن و پیروزى انقلاب اسلامى در ایران، حادثه مهم و حیرت‌انگیزى براى جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن، از یک‌سو معادلات سیاسى استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعمارى جهان بر هم زد و از سوى دیگر، یکى از استوارترین رژیم‌هاى وابسته را ریشه‌کن ساخت و در کشور ایران، با اهمیتى که از نظر استراتژیکى و اقتصادى براى قدرتهاى بزرگ جهان داشت، تحولى سیاسى مردمى عظیم به‌وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به‌عنوان قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح شد .

وی افزود: شرایط داخلى و خارجى، اهمیت حضور مردم را در راهپیمایى ۲۲ بهمن صدچندان مى‌کند، اگر تا دیروز حضور ملت ما براى دلگرمى ملت فلسطین و لبنان بود، امروز چشم ملت‌هاى یمن، عراق، سوریه، مصر، لیبى، تونس، بحرین و... به ماست.به عبارت دیگر ۲۲ بهمن براى آن‌ها بزرگ‌ترین سرمایه معنوى است. ما هر سال در چنین مناسبت‌هایى شاهد خط و نشان کشیدن‌هاى دشمنان اسلام و کشورهاى غربى هستیم. در شرایط فعلى باتوجه به توطئه‌هاى متعدد دشمنان انقلاب اسلامى، نیاز به وحدت ملى و حرکت در مسیر انسجام و یکپارچگى بیشتر از گذشته احساس مى‌شود. در راستاى حفظ منافع ملى باید دیدگاه‌هاى جناحى و گروهى کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: ۲۲ بهمن یک روز ملى و جشن ملى است. به عبارت دیگر ۲۲ بهمن متعلق به گروه یا جناح خاصى نیست و آحاد ملت باید وحدتى را که در آستانه پیروزى انقلاب اسلامى داشتند به منصه ظهور بگذارند.از طرف دیگر هیچ جناح و طیف خاصى حق ندارد این مناسبت ملى و مذهبى را به نفع خود مصادره کند. ملت در این روز باید یاد و خاطره مجاهدت‌هاى هموطنانمان را که به پیروزى انقلاب اسلامى منجر شد گرامى بدارند.این حرکت در شرایط فعلى باید قوى‌تر و پرشکوه‌تر از سال‌هاى گذشته باشد.این حضور موجب حفظ منافع ملى و تقویت امنیت خواهد شد.

وی افزود: حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن تجدید بیعت با آرمان‌هاى انقلاب و امام(ره) است. ملت ما با حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن عهد و پیمان خود را با مقام معظم رهبرى تجدید خواهند کرد.مردم با حضور خود در این راهپیمایى‌ها نشان مى‌دهند به اصول، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامى پاى‌بند هستند.

امام جمعه شهرستان اظهار کرد: دشمنان باید در این گردهمایى‌ها بفهمند مردم ایران پس از گذشت ۳۹سال از پیروزى انقلاب هنوز شعار نه شرقى نه غربى سر مى‌دهند و بر سر اعتقادات خود ایستاده‌اند. همان‌گونه که امام سجاد علیه السلام فرموده‌اند: خداوند، دشمنان ما را از افراد احمق قرار داده است؛ دشمنان انقلاب نیز طى چند روز گذشته دست به حرکات و تهدیدهایى زدند که این امر انسجام و اتحاد بیشتر ملت ما را به‌دنبال داشته و دارد.خط و نشان کشیدن مقام‌هاى غربى و آمریکایى و رژیم صهیونیستى باعث مى‌شود که مردم ما پرشورتر از گذشته در صحنه حاضر شوند و ما ۲۲بهمن امسال دوباره شاهد این امر خواهیم بود.

وی افزود: ما باید از این فرصت‌ها براى انتقال شعائر و مفاهیم انقلاب به نسل‌هاى آینده استفاده کنیم لذا حضور فرزندان کوچک خانواده‌ها در کنار پدر و مادر در جشن بزرگ سالگرد پیروزى انقلاب، بهترین تصویر براى ناامید کردن دشمن از نسل‌هاى آینده است.

سرپلذهاب

انقلاب اسلامی یک هدیه بزرگ الهی است / حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث تقویت نظام و ناامیدی دشمنان می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان ۲۲بهمن را یوم الله عنوان کرد واظهارداشت: امام بزرگوار ما ایام الله را هدیه الهی از عالم غیب دانسته و حفظ وپاسداری از آنرا وظیفه همه ملت می دانست.


وی افزود: انقلاب اسلامی به همان میزانی که علیه سیاستهای داخلی رژیم شاهنشاهی بود به همان اندازه برعلیه حضور ودخالت بیگانگان در کشور بود.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی در طول انقلاب حسینی است و هر دو ماهیت استکبار ستیزی دارند و از طرفی این انقلاب مقدمه ای برای انقلاب جهانی حضرت ولی عصر (عج) می باشد و لذا حفاظت و پاسداری از این انقلاب با این ویژگیها از اوجب واجبات است.


وی بابیان اینکه مردم در تمامی عرصه ها همواره پشتیبان انقلاب خود بوده اند؛ افزود: ۲۲ بهمن امسال نیز مردم تجدید میثاقی دوباره با امام و آرمانهای انقلاب خواهند داشت و به حمایت از رهبری وپیروی از ولایت فقیه باهم به خیابانها خواهند آمد.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان باحضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکبار دیگر با امام و شهدا هم پیمان شده و دشمنان را مایوس وناامید کرده و باعث تقویت نظام می شوند.

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه بااشاره به مناسبتهای پیش رو اظهارداشت: ۲۱ بهمن سالروز شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام راحل است که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن داشت.
 

وی سالروز صدور حکم تاریخی ارتداد سلمان رشدی را ازدیگر مناسبتهای این هفته دانست و افزود: سلمان رشدی نویسنده مرتد وخائن کتاب آیات شیطانی است که در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ توسط امام راحل حکم ارتداد واعدام این مرتد خائن صادر شد.

 

,

وی افزود: ایران اسلامى امروز قابل مقایسه با آنچه در گذشته بوده است نیست. پیشرفت‌هاى بزرگ علمى و فن‌آورى، دستاوردهاى بزرگ سیاسى و بین‌المللى، دست‌یابى به استقلال سیاسى و قدرت منطقه‌اى، کسب رتبه‌هاى اعجاب‌انگیز در عرصه‌هاى دانش، بومى‌سازى بسیارى از علوم و... همه و همه در حالى صورت‌ گرفته است که ایران تحت شدیدترین فشارها و بدترین نوع محاصره‌هاى اقتصادى و سیاسى بوده است.

امام جمعه شهرستان بیان کرد: البته این بدان‌معنى نیست که کشور با هیچ مشکلى روبه‌رو نیست، مشکلاتى که اکنون با آن روبرو هستیم کشور را دچار بن‌بست نکرده است، راه برون‌رفت از این مشکلات آن است که راهبردهاى کلانى که رهبرى معظم انقلاب در طول سالهاى گذشته بارها و بارها بر آن تأکید کرده‌اند، جدى گرفته شود. راهبردهایى که هرجا به آن‌ها عمل کردیم، از مشکلاتى بزرگ‌تر و جدى‌تر عبور کردیم و هرجا در آن‌ها کوتاهى کردیم یا سستى به خرج دادیم، دشمن‌شاد شدیم و عبور از موانع با سختى فراوان همراه شد.

وی تصریح کرد: تجربه‌ى ۴ دهه‌ى گذشته نشان داده است که تمسک به این سیاست‌هاى کلان و اصول مورد تأکید رهبرى انقلاب به همراه اراده‌ى مردمى مى‌تواند هر معضلى را حل کند و هر عقبه‌ى سختى را پشت سر بگذارد.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار ضمن تاکید بر حضور پر صلابت مردم در راهپیمایی 22 بهمن، بیان داشتند که عدالت لازم است؛ باید با فساد مبارزه بشود، با ظلم مبارزه بشود، البته خیلی سخت است. فساد مثل اژدهای هفت‌سر افسانه‌هاست، یک سرش را که می‌زنی با شش سر دیگر حرکت می‌کند، از بین بردنش آسان نیست. برخورد با آن کسانی که منتفع از فساد هستند کار بسیار سختی است ولی از آن کارهایی است که حتماً باید انجام بگیرد.

وی افزود: همه‌ی مدت حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام تقریباً به این مقوله‌ی مهم گذشت و البته تمام هم نشد. برخورد با کارگزاران حکومتی‌ای که در آنها ظلم و فسادی هست، باید جدی و شدت عمل با آنها بیشتر باشد. هدف دشمن این است که از استمرار و استقامت انقلاب جلوگیری کند. از هر وسیله‌ای هم که بتواند استفاده می‌کند؛ از متفکرنماها -که پول می‌دهند برای اینکه علیه پایه‌های انقلاب فکر تولید کنند- تا نظریه‌پردازهای قلابی و قلم‌به‌مزدها و امکانات فضای مجازی و دلقک؛ از هرچه بتوانند استفاده می‌کنند تا گستره‌ی مخاطبان خود را زیاد کنند.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: در بحث عدالت و عدالت اجتماعی و برداشتن فاصله‌ی بین قشرهای مختلف مردم کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم. کاری که باید در این زمینه انجام بگیرد، آن‌چنان که شایسته و بایسته و لازم بوده انجام نگرفته و باید به‌جد دنبال آن باشیم و بدانید که به توفیق الهی دنبال آن هستیم و از آن صرف‌نظر نخواهیم کرد. البته راهش، مبارزه با ظلم و فساد است.

وی افزود: این انقلاب، انقلاب مردمی است و در همه‌ی برنامه‌ها بایستی مردم در درجه‌ی اول قرار بگیرند.اسم مردم مکرر آورده می‌شود، خوب هم هست که مسئولان در صحبت‌ها به نام مردم تکیه کنند منتها مردم را بشناسند. مردم همان کسانی هستند که حماسه‌ی ۲۲بهمن را به وجود می‌آورند. اگر می‌خواهید حرف مردم را بفهمید گوش کنید ببینید اینها چه می‌گویند.

امام جمعه شهرستان بیان داشت: مردم آن کسانی هستند که بعد از آنکه تعدادی اغتشاشگر وارد میدان می‌شوند، اگر هم اعتراضی داشتند به مجرد اینکه شعار اغتشاشگران را دیدند خود را کنار می‌کشند و یعد روز ۹دی به میدان می‌آیند و شعار خودشان را می‌دهند.

وی تصریح کرد: مسئولان مردم را بشناسند و برای مردم کار کنند؛ این برای مردم بودن با برای خدا بودن هیچ منافاتی ندارد. خدا گفته است که باید برای مردم کار کنیم و خادم مردم باشیم. حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است. مردم خیلی از مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد را نمی‌پسندند و از تبعیض شکایت دارند. این شکایت را مسئولین قوای مجریه و قضائیه و مقننه به‌طور جد دنبال کنند.بعد از این سخنان صریح وشفاف دیگر جایی هیچگونه عذر و بهانه ای برای مسوولان قوا و دیگر دست اندرکاران باقی نمی ماند .

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به تأکید رئیس جمهور کشورمان بر لزوم تقویت قدرت دفاعى کشور در مراسم افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگى و موزه دفاع مقدس، در سخنانى با با انتقاد شدید از رفتارهاى متناقض و دوگانه آمریکا درباره صلح با بیان این‌که آمریکایى‌ها دیگران را وقیحانه با سلاح‌هاى جدید اتمى تهدید مى‌کنند و از صلح مى‌گویند، تصریح کرد: «قدرت دفاعى هم جزو قدرت ملى است و تا روزى که تهدید علیه ما وجود دارد، باید قدرت دفاعى‌مان را تقویت کنیم.»

وی افزود: رئیس‌جمهور در شرایطى بر لزوم تقویت بنیه دفاعى و مذاکره ناپذیر بودن توان دفاعى و موشکى کشورمان تأکید کرد که فرانسوى‌ها در اقدامى وقیحانه مذاکره درباره برنامه موشکى و مسائل منطقه‌اى ایران را به‌عنوان شروط امانوئل مکرون رئیس‌جمهور این کشور براى سفر به تهران اعلام کرده بودند که شاید از این‌جهت اهمیت سخنان رئیس جمهور را دوچندان کرده بود.

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: این در حالى است که رئیس جمهور تکلیف موشک‌هاى ایران را هم براى معاندان داخلى و هم باج‌خواهان خارجى یکسره کرد و گفت: «ما براى دفاع از خود، تمامیت ارضى و ملت‌مان، هر سلاحى از هر نوعى نیاز داشته باشیم، در ساختن و تولید و انبار کردن آن و در زمان لازم استفاده از آن تردید نخواهیم کرد. شما بدانید ما موشک را ساختیم، مى‌سازیم و خواهیم ساخت و این با هیچ‌یک از مقررات بین‌المللى در تناقض نیست؛ با قطعنامه ۲۲۳۱ در تضاد نیست. ما راه دفاع، منافع و امنیت ملى‌مان را با همه قدرت ادامه خواهیم داد و بدخواهان و دشمنان باید بدانند هر نقض عهدى بکنند به ضررشان خواهد بود و جمهورى اسلامى ایران پاسخ قاطعى را به آن‌ها خواهد داد.»

وی خاطرنشان کرد: خوى استکبار تغییرناپذیر است. خوى زورگویى، استثمار، ظلم و جنگ‌طلبى آن‌ها تغییرناپذیر است. دشمنان ما این ذات فتنه‌انگیزى و بى‌اعتمادى را به کرات در تاریخ به اثبات رسانده‌اند و اخیراً هم در تجربه تلخ برجام و نقض آن توسط رئیس‌جمهور آمریکا نشان داده شده است. این در حالى است که جمهورى اسلامى بارها به بى‌اعتمادى استکبار و مظهر آن که آمریکا باشد تأکید کرده است و اخیراً هم مقام معظم رهبرى در جمع نخبگان علمى خطر دشمن نابکار را تکرار مى‌کند که بلاهت ترامپ ما را از مکر آمریکا غافل نسازد.

وی افزود: این بدان‌معنى است که استکبارستیزى را نباید فراموش کرد و همانگونه که روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران با بیان صریح خود مواضع نظام مقدس ایران اسلامى و دولت را اعلام کردند تا دیگر، خیال‌پردازان توهم عقب‌نشینى جمهورى اسلامى از مولفه‌هاى قدرت خود همچون توان دفاع موشکى،از بین بردن جبهه مقاومت و حوزه نفوذ ایران درمنطقه،دست کشیدن از آرمان فلسطین،حرکت در راستاى فرهنگ غرب و حقوق بشر غربى و....از ذهن خودساخته خارج کنند و بدانند اختلافات جزئى و سلیقه‌اى برخى از مسؤولان و جریانات سیاسى هرگز باعث زیرپاگذاشتن اصول، ارزش‌ها، آرمان‌ها و مولفه‌هاى قدرت جمهورى اسلامى نخواهدشد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: در دوران معاصر، روز ۲۲ بهمن و پیروزى انقلاب اسلامى در ایران، حادثه مهم و حیرت‌انگیزى براى جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن، از یک‌سو معادلات سیاسى استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعمارى جهان بر هم زد و از سوى دیگر، یکى از استوارترین رژیم‌هاى وابسته را ریشه‌کن ساخت و در کشور ایران، با اهمیتى که از نظر استراتژیکى و اقتصادى براى قدرتهاى بزرگ جهان داشت، تحولى سیاسى مردمى عظیم به‌وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به‌عنوان قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح شد .

وی افزود: شرایط داخلى و خارجى، اهمیت حضور مردم را در راهپیمایى ۲۲ بهمن صدچندان مى‌کند، اگر تا دیروز حضور ملت ما براى دلگرمى ملت فلسطین و لبنان بود، امروز چشم ملت‌هاى یمن، عراق، سوریه، مصر، لیبى، تونس، بحرین و... به ماست.به عبارت دیگر ۲۲ بهمن براى آن‌ها بزرگ‌ترین سرمایه معنوى است. ما هر سال در چنین مناسبت‌هایى شاهد خط و نشان کشیدن‌هاى دشمنان اسلام و کشورهاى غربى هستیم. در شرایط فعلى باتوجه به توطئه‌هاى متعدد دشمنان انقلاب اسلامى، نیاز به وحدت ملى و حرکت در مسیر انسجام و یکپارچگى بیشتر از گذشته احساس مى‌شود. در راستاى حفظ منافع ملى باید دیدگاه‌هاى جناحى و گروهى کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: ۲۲ بهمن یک روز ملى و جشن ملى است. به عبارت دیگر ۲۲ بهمن متعلق به گروه یا جناح خاصى نیست و آحاد ملت باید وحدتى را که در آستانه پیروزى انقلاب اسلامى داشتند به منصه ظهور بگذارند.از طرف دیگر هیچ جناح و طیف خاصى حق ندارد این مناسبت ملى و مذهبى را به نفع خود مصادره کند. ملت در این روز باید یاد و خاطره مجاهدت‌هاى هموطنانمان را که به پیروزى انقلاب اسلامى منجر شد گرامى بدارند.این حرکت در شرایط فعلى باید قوى‌تر و پرشکوه‌تر از سال‌هاى گذشته باشد.این حضور موجب حفظ منافع ملى و تقویت امنیت خواهد شد.

وی افزود: حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن تجدید بیعت با آرمان‌هاى انقلاب و امام(ره) است. ملت ما با حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن عهد و پیمان خود را با مقام معظم رهبرى تجدید خواهند کرد.مردم با حضور خود در این راهپیمایى‌ها نشان مى‌دهند به اصول، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامى پاى‌بند هستند.

امام جمعه شهرستان اظهار کرد: دشمنان باید در این گردهمایى‌ها بفهمند مردم ایران پس از گذشت ۳۹سال از پیروزى انقلاب هنوز شعار نه شرقى نه غربى سر مى‌دهند و بر سر اعتقادات خود ایستاده‌اند. همان‌گونه که امام سجاد علیه السلام فرموده‌اند: خداوند، دشمنان ما را از افراد احمق قرار داده است؛ دشمنان انقلاب نیز طى چند روز گذشته دست به حرکات و تهدیدهایى زدند که این امر انسجام و اتحاد بیشتر ملت ما را به‌دنبال داشته و دارد.خط و نشان کشیدن مقام‌هاى غربى و آمریکایى و رژیم صهیونیستى باعث مى‌شود که مردم ما پرشورتر از گذشته در صحنه حاضر شوند و ما ۲۲بهمن امسال دوباره شاهد این امر خواهیم بود.

وی افزود: ما باید از این فرصت‌ها براى انتقال شعائر و مفاهیم انقلاب به نسل‌هاى آینده استفاده کنیم لذا حضور فرزندان کوچک خانواده‌ها در کنار پدر و مادر در جشن بزرگ سالگرد پیروزى انقلاب، بهترین تصویر براى ناامید کردن دشمن از نسل‌هاى آینده است.

سرپلذهاب

انقلاب اسلامی یک هدیه بزرگ الهی است / حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث تقویت نظام و ناامیدی دشمنان می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان ۲۲بهمن را یوم الله عنوان کرد واظهارداشت: امام بزرگوار ما ایام الله را هدیه الهی از عالم غیب دانسته و حفظ وپاسداری از آنرا وظیفه همه ملت می دانست.


وی افزود: انقلاب اسلامی به همان میزانی که علیه سیاستهای داخلی رژیم شاهنشاهی بود به همان اندازه برعلیه حضور ودخالت بیگانگان در کشور بود.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی در طول انقلاب حسینی است و هر دو ماهیت استکبار ستیزی دارند و از طرفی این انقلاب مقدمه ای برای انقلاب جهانی حضرت ولی عصر (عج) می باشد و لذا حفاظت و پاسداری از این انقلاب با این ویژگیها از اوجب واجبات است.


وی بابیان اینکه مردم در تمامی عرصه ها همواره پشتیبان انقلاب خود بوده اند؛ افزود: ۲۲ بهمن امسال نیز مردم تجدید میثاقی دوباره با امام و آرمانهای انقلاب خواهند داشت و به حمایت از رهبری وپیروی از ولایت فقیه باهم به خیابانها خواهند آمد.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان باحضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکبار دیگر با امام و شهدا هم پیمان شده و دشمنان را مایوس وناامید کرده و باعث تقویت نظام می شوند.

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه بااشاره به مناسبتهای پیش رو اظهارداشت: ۲۱ بهمن سالروز شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام راحل است که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن داشت.
 

وی سالروز صدور حکم تاریخی ارتداد سلمان رشدی را ازدیگر مناسبتهای این هفته دانست و افزود: سلمان رشدی نویسنده مرتد وخائن کتاب آیات شیطانی است که در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ توسط امام راحل حکم ارتداد واعدام این مرتد خائن صادر شد.

 

,

وی افزود: ایران اسلامى امروز قابل مقایسه با آنچه در گذشته بوده است نیست. پیشرفت‌هاى بزرگ علمى و فن‌آورى، دستاوردهاى بزرگ سیاسى و بین‌المللى، دست‌یابى به استقلال سیاسى و قدرت منطقه‌اى، کسب رتبه‌هاى اعجاب‌انگیز در عرصه‌هاى دانش، بومى‌سازى بسیارى از علوم و... همه و همه در حالى صورت‌ گرفته است که ایران تحت شدیدترین فشارها و بدترین نوع محاصره‌هاى اقتصادى و سیاسى بوده است.

امام جمعه شهرستان بیان کرد: البته این بدان‌معنى نیست که کشور با هیچ مشکلى روبه‌رو نیست، مشکلاتى که اکنون با آن روبرو هستیم کشور را دچار بن‌بست نکرده است، راه برون‌رفت از این مشکلات آن است که راهبردهاى کلانى که رهبرى معظم انقلاب در طول سالهاى گذشته بارها و بارها بر آن تأکید کرده‌اند، جدى گرفته شود. راهبردهایى که هرجا به آن‌ها عمل کردیم، از مشکلاتى بزرگ‌تر و جدى‌تر عبور کردیم و هرجا در آن‌ها کوتاهى کردیم یا سستى به خرج دادیم، دشمن‌شاد شدیم و عبور از موانع با سختى فراوان همراه شد.

وی تصریح کرد: تجربه‌ى ۴ دهه‌ى گذشته نشان داده است که تمسک به این سیاست‌هاى کلان و اصول مورد تأکید رهبرى انقلاب به همراه اراده‌ى مردمى مى‌تواند هر معضلى را حل کند و هر عقبه‌ى سختى را پشت سر بگذارد.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار ضمن تاکید بر حضور پر صلابت مردم در راهپیمایی 22 بهمن، بیان داشتند که عدالت لازم است؛ باید با فساد مبارزه بشود، با ظلم مبارزه بشود، البته خیلی سخت است. فساد مثل اژدهای هفت‌سر افسانه‌هاست، یک سرش را که می‌زنی با شش سر دیگر حرکت می‌کند، از بین بردنش آسان نیست. برخورد با آن کسانی که منتفع از فساد هستند کار بسیار سختی است ولی از آن کارهایی است که حتماً باید انجام بگیرد.

وی افزود: همه‌ی مدت حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام تقریباً به این مقوله‌ی مهم گذشت و البته تمام هم نشد. برخورد با کارگزاران حکومتی‌ای که در آنها ظلم و فسادی هست، باید جدی و شدت عمل با آنها بیشتر باشد. هدف دشمن این است که از استمرار و استقامت انقلاب جلوگیری کند. از هر وسیله‌ای هم که بتواند استفاده می‌کند؛ از متفکرنماها -که پول می‌دهند برای اینکه علیه پایه‌های انقلاب فکر تولید کنند- تا نظریه‌پردازهای قلابی و قلم‌به‌مزدها و امکانات فضای مجازی و دلقک؛ از هرچه بتوانند استفاده می‌کنند تا گستره‌ی مخاطبان خود را زیاد کنند.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: در بحث عدالت و عدالت اجتماعی و برداشتن فاصله‌ی بین قشرهای مختلف مردم کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم. کاری که باید در این زمینه انجام بگیرد، آن‌چنان که شایسته و بایسته و لازم بوده انجام نگرفته و باید به‌جد دنبال آن باشیم و بدانید که به توفیق الهی دنبال آن هستیم و از آن صرف‌نظر نخواهیم کرد. البته راهش، مبارزه با ظلم و فساد است.

وی افزود: این انقلاب، انقلاب مردمی است و در همه‌ی برنامه‌ها بایستی مردم در درجه‌ی اول قرار بگیرند.اسم مردم مکرر آورده می‌شود، خوب هم هست که مسئولان در صحبت‌ها به نام مردم تکیه کنند منتها مردم را بشناسند. مردم همان کسانی هستند که حماسه‌ی ۲۲بهمن را به وجود می‌آورند. اگر می‌خواهید حرف مردم را بفهمید گوش کنید ببینید اینها چه می‌گویند.

امام جمعه شهرستان بیان داشت: مردم آن کسانی هستند که بعد از آنکه تعدادی اغتشاشگر وارد میدان می‌شوند، اگر هم اعتراضی داشتند به مجرد اینکه شعار اغتشاشگران را دیدند خود را کنار می‌کشند و یعد روز ۹دی به میدان می‌آیند و شعار خودشان را می‌دهند.

وی تصریح کرد: مسئولان مردم را بشناسند و برای مردم کار کنند؛ این برای مردم بودن با برای خدا بودن هیچ منافاتی ندارد. خدا گفته است که باید برای مردم کار کنیم و خادم مردم باشیم. حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است. مردم خیلی از مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد را نمی‌پسندند و از تبعیض شکایت دارند. این شکایت را مسئولین قوای مجریه و قضائیه و مقننه به‌طور جد دنبال کنند.بعد از این سخنان صریح وشفاف دیگر جایی هیچگونه عذر و بهانه ای برای مسوولان قوا و دیگر دست اندرکاران باقی نمی ماند .

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به تأکید رئیس جمهور کشورمان بر لزوم تقویت قدرت دفاعى کشور در مراسم افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگى و موزه دفاع مقدس، در سخنانى با با انتقاد شدید از رفتارهاى متناقض و دوگانه آمریکا درباره صلح با بیان این‌که آمریکایى‌ها دیگران را وقیحانه با سلاح‌هاى جدید اتمى تهدید مى‌کنند و از صلح مى‌گویند، تصریح کرد: «قدرت دفاعى هم جزو قدرت ملى است و تا روزى که تهدید علیه ما وجود دارد، باید قدرت دفاعى‌مان را تقویت کنیم.»

وی افزود: رئیس‌جمهور در شرایطى بر لزوم تقویت بنیه دفاعى و مذاکره ناپذیر بودن توان دفاعى و موشکى کشورمان تأکید کرد که فرانسوى‌ها در اقدامى وقیحانه مذاکره درباره برنامه موشکى و مسائل منطقه‌اى ایران را به‌عنوان شروط امانوئل مکرون رئیس‌جمهور این کشور براى سفر به تهران اعلام کرده بودند که شاید از این‌جهت اهمیت سخنان رئیس جمهور را دوچندان کرده بود.

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: این در حالى است که رئیس جمهور تکلیف موشک‌هاى ایران را هم براى معاندان داخلى و هم باج‌خواهان خارجى یکسره کرد و گفت: «ما براى دفاع از خود، تمامیت ارضى و ملت‌مان، هر سلاحى از هر نوعى نیاز داشته باشیم، در ساختن و تولید و انبار کردن آن و در زمان لازم استفاده از آن تردید نخواهیم کرد. شما بدانید ما موشک را ساختیم، مى‌سازیم و خواهیم ساخت و این با هیچ‌یک از مقررات بین‌المللى در تناقض نیست؛ با قطعنامه ۲۲۳۱ در تضاد نیست. ما راه دفاع، منافع و امنیت ملى‌مان را با همه قدرت ادامه خواهیم داد و بدخواهان و دشمنان باید بدانند هر نقض عهدى بکنند به ضررشان خواهد بود و جمهورى اسلامى ایران پاسخ قاطعى را به آن‌ها خواهد داد.»

وی خاطرنشان کرد: خوى استکبار تغییرناپذیر است. خوى زورگویى، استثمار، ظلم و جنگ‌طلبى آن‌ها تغییرناپذیر است. دشمنان ما این ذات فتنه‌انگیزى و بى‌اعتمادى را به کرات در تاریخ به اثبات رسانده‌اند و اخیراً هم در تجربه تلخ برجام و نقض آن توسط رئیس‌جمهور آمریکا نشان داده شده است. این در حالى است که جمهورى اسلامى بارها به بى‌اعتمادى استکبار و مظهر آن که آمریکا باشد تأکید کرده است و اخیراً هم مقام معظم رهبرى در جمع نخبگان علمى خطر دشمن نابکار را تکرار مى‌کند که بلاهت ترامپ ما را از مکر آمریکا غافل نسازد.

وی افزود: این بدان‌معنى است که استکبارستیزى را نباید فراموش کرد و همانگونه که روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران با بیان صریح خود مواضع نظام مقدس ایران اسلامى و دولت را اعلام کردند تا دیگر، خیال‌پردازان توهم عقب‌نشینى جمهورى اسلامى از مولفه‌هاى قدرت خود همچون توان دفاع موشکى،از بین بردن جبهه مقاومت و حوزه نفوذ ایران درمنطقه،دست کشیدن از آرمان فلسطین،حرکت در راستاى فرهنگ غرب و حقوق بشر غربى و....از ذهن خودساخته خارج کنند و بدانند اختلافات جزئى و سلیقه‌اى برخى از مسؤولان و جریانات سیاسى هرگز باعث زیرپاگذاشتن اصول، ارزش‌ها، آرمان‌ها و مولفه‌هاى قدرت جمهورى اسلامى نخواهدشد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: در دوران معاصر، روز ۲۲ بهمن و پیروزى انقلاب اسلامى در ایران، حادثه مهم و حیرت‌انگیزى براى جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن، از یک‌سو معادلات سیاسى استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعمارى جهان بر هم زد و از سوى دیگر، یکى از استوارترین رژیم‌هاى وابسته را ریشه‌کن ساخت و در کشور ایران، با اهمیتى که از نظر استراتژیکى و اقتصادى براى قدرتهاى بزرگ جهان داشت، تحولى سیاسى مردمى عظیم به‌وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به‌عنوان قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح شد .

وی افزود: شرایط داخلى و خارجى، اهمیت حضور مردم را در راهپیمایى ۲۲ بهمن صدچندان مى‌کند، اگر تا دیروز حضور ملت ما براى دلگرمى ملت فلسطین و لبنان بود، امروز چشم ملت‌هاى یمن، عراق، سوریه، مصر، لیبى، تونس، بحرین و... به ماست.به عبارت دیگر ۲۲ بهمن براى آن‌ها بزرگ‌ترین سرمایه معنوى است. ما هر سال در چنین مناسبت‌هایى شاهد خط و نشان کشیدن‌هاى دشمنان اسلام و کشورهاى غربى هستیم. در شرایط فعلى باتوجه به توطئه‌هاى متعدد دشمنان انقلاب اسلامى، نیاز به وحدت ملى و حرکت در مسیر انسجام و یکپارچگى بیشتر از گذشته احساس مى‌شود. در راستاى حفظ منافع ملى باید دیدگاه‌هاى جناحى و گروهى کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: ۲۲ بهمن یک روز ملى و جشن ملى است. به عبارت دیگر ۲۲ بهمن متعلق به گروه یا جناح خاصى نیست و آحاد ملت باید وحدتى را که در آستانه پیروزى انقلاب اسلامى داشتند به منصه ظهور بگذارند.از طرف دیگر هیچ جناح و طیف خاصى حق ندارد این مناسبت ملى و مذهبى را به نفع خود مصادره کند. ملت در این روز باید یاد و خاطره مجاهدت‌هاى هموطنانمان را که به پیروزى انقلاب اسلامى منجر شد گرامى بدارند.این حرکت در شرایط فعلى باید قوى‌تر و پرشکوه‌تر از سال‌هاى گذشته باشد.این حضور موجب حفظ منافع ملى و تقویت امنیت خواهد شد.

وی افزود: حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن تجدید بیعت با آرمان‌هاى انقلاب و امام(ره) است. ملت ما با حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن عهد و پیمان خود را با مقام معظم رهبرى تجدید خواهند کرد.مردم با حضور خود در این راهپیمایى‌ها نشان مى‌دهند به اصول، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامى پاى‌بند هستند.

امام جمعه شهرستان اظهار کرد: دشمنان باید در این گردهمایى‌ها بفهمند مردم ایران پس از گذشت ۳۹سال از پیروزى انقلاب هنوز شعار نه شرقى نه غربى سر مى‌دهند و بر سر اعتقادات خود ایستاده‌اند. همان‌گونه که امام سجاد علیه السلام فرموده‌اند: خداوند، دشمنان ما را از افراد احمق قرار داده است؛ دشمنان انقلاب نیز طى چند روز گذشته دست به حرکات و تهدیدهایى زدند که این امر انسجام و اتحاد بیشتر ملت ما را به‌دنبال داشته و دارد.خط و نشان کشیدن مقام‌هاى غربى و آمریکایى و رژیم صهیونیستى باعث مى‌شود که مردم ما پرشورتر از گذشته در صحنه حاضر شوند و ما ۲۲بهمن امسال دوباره شاهد این امر خواهیم بود.

وی افزود: ما باید از این فرصت‌ها براى انتقال شعائر و مفاهیم انقلاب به نسل‌هاى آینده استفاده کنیم لذا حضور فرزندان کوچک خانواده‌ها در کنار پدر و مادر در جشن بزرگ سالگرد پیروزى انقلاب، بهترین تصویر براى ناامید کردن دشمن از نسل‌هاى آینده است.

سرپلذهاب

انقلاب اسلامی یک هدیه بزرگ الهی است / حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث تقویت نظام و ناامیدی دشمنان می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان ۲۲بهمن را یوم الله عنوان کرد واظهارداشت: امام بزرگوار ما ایام الله را هدیه الهی از عالم غیب دانسته و حفظ وپاسداری از آنرا وظیفه همه ملت می دانست.


وی افزود: انقلاب اسلامی به همان میزانی که علیه سیاستهای داخلی رژیم شاهنشاهی بود به همان اندازه برعلیه حضور ودخالت بیگانگان در کشور بود.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی در طول انقلاب حسینی است و هر دو ماهیت استکبار ستیزی دارند و از طرفی این انقلاب مقدمه ای برای انقلاب جهانی حضرت ولی عصر (عج) می باشد و لذا حفاظت و پاسداری از این انقلاب با این ویژگیها از اوجب واجبات است.


وی بابیان اینکه مردم در تمامی عرصه ها همواره پشتیبان انقلاب خود بوده اند؛ افزود: ۲۲ بهمن امسال نیز مردم تجدید میثاقی دوباره با امام و آرمانهای انقلاب خواهند داشت و به حمایت از رهبری وپیروی از ولایت فقیه باهم به خیابانها خواهند آمد.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان باحضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکبار دیگر با امام و شهدا هم پیمان شده و دشمنان را مایوس وناامید کرده و باعث تقویت نظام می شوند.

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه بااشاره به مناسبتهای پیش رو اظهارداشت: ۲۱ بهمن سالروز شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام راحل است که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن داشت.
 

وی سالروز صدور حکم تاریخی ارتداد سلمان رشدی را ازدیگر مناسبتهای این هفته دانست و افزود: سلمان رشدی نویسنده مرتد وخائن کتاب آیات شیطانی است که در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ توسط امام راحل حکم ارتداد واعدام این مرتد خائن صادر شد.

 

,

وی افزود: ایران اسلامى امروز قابل مقایسه با آنچه در گذشته بوده است نیست. پیشرفت‌هاى بزرگ علمى و فن‌آورى، دستاوردهاى بزرگ سیاسى و بین‌المللى، دست‌یابى به استقلال سیاسى و قدرت منطقه‌اى، کسب رتبه‌هاى اعجاب‌انگیز در عرصه‌هاى دانش، بومى‌سازى بسیارى از علوم و... همه و همه در حالى صورت‌ گرفته است که ایران تحت شدیدترین فشارها و بدترین نوع محاصره‌هاى اقتصادى و سیاسى بوده است.

امام جمعه شهرستان بیان کرد: البته این بدان‌معنى نیست که کشور با هیچ مشکلى روبه‌رو نیست، مشکلاتى که اکنون با آن روبرو هستیم کشور را دچار بن‌بست نکرده است، راه برون‌رفت از این مشکلات آن است که راهبردهاى کلانى که رهبرى معظم انقلاب در طول سالهاى گذشته بارها و بارها بر آن تأکید کرده‌اند، جدى گرفته شود. راهبردهایى که هرجا به آن‌ها عمل کردیم، از مشکلاتى بزرگ‌تر و جدى‌تر عبور کردیم و هرجا در آن‌ها کوتاهى کردیم یا سستى به خرج دادیم، دشمن‌شاد شدیم و عبور از موانع با سختى فراوان همراه شد.

وی تصریح کرد: تجربه‌ى ۴ دهه‌ى گذشته نشان داده است که تمسک به این سیاست‌هاى کلان و اصول مورد تأکید رهبرى انقلاب به همراه اراده‌ى مردمى مى‌تواند هر معضلى را حل کند و هر عقبه‌ى سختى را پشت سر بگذارد.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار ضمن تاکید بر حضور پر صلابت مردم در راهپیمایی 22 بهمن، بیان داشتند که عدالت لازم است؛ باید با فساد مبارزه بشود، با ظلم مبارزه بشود، البته خیلی سخت است. فساد مثل اژدهای هفت‌سر افسانه‌هاست، یک سرش را که می‌زنی با شش سر دیگر حرکت می‌کند، از بین بردنش آسان نیست. برخورد با آن کسانی که منتفع از فساد هستند کار بسیار سختی است ولی از آن کارهایی است که حتماً باید انجام بگیرد.

وی افزود: همه‌ی مدت حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام تقریباً به این مقوله‌ی مهم گذشت و البته تمام هم نشد. برخورد با کارگزاران حکومتی‌ای که در آنها ظلم و فسادی هست، باید جدی و شدت عمل با آنها بیشتر باشد. هدف دشمن این است که از استمرار و استقامت انقلاب جلوگیری کند. از هر وسیله‌ای هم که بتواند استفاده می‌کند؛ از متفکرنماها -که پول می‌دهند برای اینکه علیه پایه‌های انقلاب فکر تولید کنند- تا نظریه‌پردازهای قلابی و قلم‌به‌مزدها و امکانات فضای مجازی و دلقک؛ از هرچه بتوانند استفاده می‌کنند تا گستره‌ی مخاطبان خود را زیاد کنند.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: در بحث عدالت و عدالت اجتماعی و برداشتن فاصله‌ی بین قشرهای مختلف مردم کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم. کاری که باید در این زمینه انجام بگیرد، آن‌چنان که شایسته و بایسته و لازم بوده انجام نگرفته و باید به‌جد دنبال آن باشیم و بدانید که به توفیق الهی دنبال آن هستیم و از آن صرف‌نظر نخواهیم کرد. البته راهش، مبارزه با ظلم و فساد است.

وی افزود: این انقلاب، انقلاب مردمی است و در همه‌ی برنامه‌ها بایستی مردم در درجه‌ی اول قرار بگیرند.اسم مردم مکرر آورده می‌شود، خوب هم هست که مسئولان در صحبت‌ها به نام مردم تکیه کنند منتها مردم را بشناسند. مردم همان کسانی هستند که حماسه‌ی ۲۲بهمن را به وجود می‌آورند. اگر می‌خواهید حرف مردم را بفهمید گوش کنید ببینید اینها چه می‌گویند.

امام جمعه شهرستان بیان داشت: مردم آن کسانی هستند که بعد از آنکه تعدادی اغتشاشگر وارد میدان می‌شوند، اگر هم اعتراضی داشتند به مجرد اینکه شعار اغتشاشگران را دیدند خود را کنار می‌کشند و یعد روز ۹دی به میدان می‌آیند و شعار خودشان را می‌دهند.

وی تصریح کرد: مسئولان مردم را بشناسند و برای مردم کار کنند؛ این برای مردم بودن با برای خدا بودن هیچ منافاتی ندارد. خدا گفته است که باید برای مردم کار کنیم و خادم مردم باشیم. حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است. مردم خیلی از مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد را نمی‌پسندند و از تبعیض شکایت دارند. این شکایت را مسئولین قوای مجریه و قضائیه و مقننه به‌طور جد دنبال کنند.بعد از این سخنان صریح وشفاف دیگر جایی هیچگونه عذر و بهانه ای برای مسوولان قوا و دیگر دست اندرکاران باقی نمی ماند .

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به تأکید رئیس جمهور کشورمان بر لزوم تقویت قدرت دفاعى کشور در مراسم افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگى و موزه دفاع مقدس، در سخنانى با با انتقاد شدید از رفتارهاى متناقض و دوگانه آمریکا درباره صلح با بیان این‌که آمریکایى‌ها دیگران را وقیحانه با سلاح‌هاى جدید اتمى تهدید مى‌کنند و از صلح مى‌گویند، تصریح کرد: «قدرت دفاعى هم جزو قدرت ملى است و تا روزى که تهدید علیه ما وجود دارد، باید قدرت دفاعى‌مان را تقویت کنیم.»

وی افزود: رئیس‌جمهور در شرایطى بر لزوم تقویت بنیه دفاعى و مذاکره ناپذیر بودن توان دفاعى و موشکى کشورمان تأکید کرد که فرانسوى‌ها در اقدامى وقیحانه مذاکره درباره برنامه موشکى و مسائل منطقه‌اى ایران را به‌عنوان شروط امانوئل مکرون رئیس‌جمهور این کشور براى سفر به تهران اعلام کرده بودند که شاید از این‌جهت اهمیت سخنان رئیس جمهور را دوچندان کرده بود.

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: این در حالى است که رئیس جمهور تکلیف موشک‌هاى ایران را هم براى معاندان داخلى و هم باج‌خواهان خارجى یکسره کرد و گفت: «ما براى دفاع از خود، تمامیت ارضى و ملت‌مان، هر سلاحى از هر نوعى نیاز داشته باشیم، در ساختن و تولید و انبار کردن آن و در زمان لازم استفاده از آن تردید نخواهیم کرد. شما بدانید ما موشک را ساختیم، مى‌سازیم و خواهیم ساخت و این با هیچ‌یک از مقررات بین‌المللى در تناقض نیست؛ با قطعنامه ۲۲۳۱ در تضاد نیست. ما راه دفاع، منافع و امنیت ملى‌مان را با همه قدرت ادامه خواهیم داد و بدخواهان و دشمنان باید بدانند هر نقض عهدى بکنند به ضررشان خواهد بود و جمهورى اسلامى ایران پاسخ قاطعى را به آن‌ها خواهد داد.»

وی خاطرنشان کرد: خوى استکبار تغییرناپذیر است. خوى زورگویى، استثمار، ظلم و جنگ‌طلبى آن‌ها تغییرناپذیر است. دشمنان ما این ذات فتنه‌انگیزى و بى‌اعتمادى را به کرات در تاریخ به اثبات رسانده‌اند و اخیراً هم در تجربه تلخ برجام و نقض آن توسط رئیس‌جمهور آمریکا نشان داده شده است. این در حالى است که جمهورى اسلامى بارها به بى‌اعتمادى استکبار و مظهر آن که آمریکا باشد تأکید کرده است و اخیراً هم مقام معظم رهبرى در جمع نخبگان علمى خطر دشمن نابکار را تکرار مى‌کند که بلاهت ترامپ ما را از مکر آمریکا غافل نسازد.

وی افزود: این بدان‌معنى است که استکبارستیزى را نباید فراموش کرد و همانگونه که روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران با بیان صریح خود مواضع نظام مقدس ایران اسلامى و دولت را اعلام کردند تا دیگر، خیال‌پردازان توهم عقب‌نشینى جمهورى اسلامى از مولفه‌هاى قدرت خود همچون توان دفاع موشکى،از بین بردن جبهه مقاومت و حوزه نفوذ ایران درمنطقه،دست کشیدن از آرمان فلسطین،حرکت در راستاى فرهنگ غرب و حقوق بشر غربى و....از ذهن خودساخته خارج کنند و بدانند اختلافات جزئى و سلیقه‌اى برخى از مسؤولان و جریانات سیاسى هرگز باعث زیرپاگذاشتن اصول، ارزش‌ها، آرمان‌ها و مولفه‌هاى قدرت جمهورى اسلامى نخواهدشد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: در دوران معاصر، روز ۲۲ بهمن و پیروزى انقلاب اسلامى در ایران، حادثه مهم و حیرت‌انگیزى براى جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن، از یک‌سو معادلات سیاسى استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعمارى جهان بر هم زد و از سوى دیگر، یکى از استوارترین رژیم‌هاى وابسته را ریشه‌کن ساخت و در کشور ایران، با اهمیتى که از نظر استراتژیکى و اقتصادى براى قدرتهاى بزرگ جهان داشت، تحولى سیاسى مردمى عظیم به‌وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به‌عنوان قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح شد .

وی افزود: شرایط داخلى و خارجى، اهمیت حضور مردم را در راهپیمایى ۲۲ بهمن صدچندان مى‌کند، اگر تا دیروز حضور ملت ما براى دلگرمى ملت فلسطین و لبنان بود، امروز چشم ملت‌هاى یمن، عراق، سوریه، مصر، لیبى، تونس، بحرین و... به ماست.به عبارت دیگر ۲۲ بهمن براى آن‌ها بزرگ‌ترین سرمایه معنوى است. ما هر سال در چنین مناسبت‌هایى شاهد خط و نشان کشیدن‌هاى دشمنان اسلام و کشورهاى غربى هستیم. در شرایط فعلى باتوجه به توطئه‌هاى متعدد دشمنان انقلاب اسلامى، نیاز به وحدت ملى و حرکت در مسیر انسجام و یکپارچگى بیشتر از گذشته احساس مى‌شود. در راستاى حفظ منافع ملى باید دیدگاه‌هاى جناحى و گروهى کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: ۲۲ بهمن یک روز ملى و جشن ملى است. به عبارت دیگر ۲۲ بهمن متعلق به گروه یا جناح خاصى نیست و آحاد ملت باید وحدتى را که در آستانه پیروزى انقلاب اسلامى داشتند به منصه ظهور بگذارند.از طرف دیگر هیچ جناح و طیف خاصى حق ندارد این مناسبت ملى و مذهبى را به نفع خود مصادره کند. ملت در این روز باید یاد و خاطره مجاهدت‌هاى هموطنانمان را که به پیروزى انقلاب اسلامى منجر شد گرامى بدارند.این حرکت در شرایط فعلى باید قوى‌تر و پرشکوه‌تر از سال‌هاى گذشته باشد.این حضور موجب حفظ منافع ملى و تقویت امنیت خواهد شد.

وی افزود: حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن تجدید بیعت با آرمان‌هاى انقلاب و امام(ره) است. ملت ما با حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن عهد و پیمان خود را با مقام معظم رهبرى تجدید خواهند کرد.مردم با حضور خود در این راهپیمایى‌ها نشان مى‌دهند به اصول، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامى پاى‌بند هستند.

امام جمعه شهرستان اظهار کرد: دشمنان باید در این گردهمایى‌ها بفهمند مردم ایران پس از گذشت ۳۹سال از پیروزى انقلاب هنوز شعار نه شرقى نه غربى سر مى‌دهند و بر سر اعتقادات خود ایستاده‌اند. همان‌گونه که امام سجاد علیه السلام فرموده‌اند: خداوند، دشمنان ما را از افراد احمق قرار داده است؛ دشمنان انقلاب نیز طى چند روز گذشته دست به حرکات و تهدیدهایى زدند که این امر انسجام و اتحاد بیشتر ملت ما را به‌دنبال داشته و دارد.خط و نشان کشیدن مقام‌هاى غربى و آمریکایى و رژیم صهیونیستى باعث مى‌شود که مردم ما پرشورتر از گذشته در صحنه حاضر شوند و ما ۲۲بهمن امسال دوباره شاهد این امر خواهیم بود.

وی افزود: ما باید از این فرصت‌ها براى انتقال شعائر و مفاهیم انقلاب به نسل‌هاى آینده استفاده کنیم لذا حضور فرزندان کوچک خانواده‌ها در کنار پدر و مادر در جشن بزرگ سالگرد پیروزى انقلاب، بهترین تصویر براى ناامید کردن دشمن از نسل‌هاى آینده است.

سرپلذهاب

انقلاب اسلامی یک هدیه بزرگ الهی است / حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث تقویت نظام و ناامیدی دشمنان می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان ۲۲بهمن را یوم الله عنوان کرد واظهارداشت: امام بزرگوار ما ایام الله را هدیه الهی از عالم غیب دانسته و حفظ وپاسداری از آنرا وظیفه همه ملت می دانست.


وی افزود: انقلاب اسلامی به همان میزانی که علیه سیاستهای داخلی رژیم شاهنشاهی بود به همان اندازه برعلیه حضور ودخالت بیگانگان در کشور بود.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی در طول انقلاب حسینی است و هر دو ماهیت استکبار ستیزی دارند و از طرفی این انقلاب مقدمه ای برای انقلاب جهانی حضرت ولی عصر (عج) می باشد و لذا حفاظت و پاسداری از این انقلاب با این ویژگیها از اوجب واجبات است.


وی بابیان اینکه مردم در تمامی عرصه ها همواره پشتیبان انقلاب خود بوده اند؛ افزود: ۲۲ بهمن امسال نیز مردم تجدید میثاقی دوباره با امام و آرمانهای انقلاب خواهند داشت و به حمایت از رهبری وپیروی از ولایت فقیه باهم به خیابانها خواهند آمد.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان باحضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکبار دیگر با امام و شهدا هم پیمان شده و دشمنان را مایوس وناامید کرده و باعث تقویت نظام می شوند.

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه بااشاره به مناسبتهای پیش رو اظهارداشت: ۲۱ بهمن سالروز شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام راحل است که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن داشت.
 

وی سالروز صدور حکم تاریخی ارتداد سلمان رشدی را ازدیگر مناسبتهای این هفته دانست و افزود: سلمان رشدی نویسنده مرتد وخائن کتاب آیات شیطانی است که در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ توسط امام راحل حکم ارتداد واعدام این مرتد خائن صادر شد.

 

,

وی افزود: ایران اسلامى امروز قابل مقایسه با آنچه در گذشته بوده است نیست. پیشرفت‌هاى بزرگ علمى و فن‌آورى، دستاوردهاى بزرگ سیاسى و بین‌المللى، دست‌یابى به استقلال سیاسى و قدرت منطقه‌اى، کسب رتبه‌هاى اعجاب‌انگیز در عرصه‌هاى دانش، بومى‌سازى بسیارى از علوم و... همه و همه در حالى صورت‌ گرفته است که ایران تحت شدیدترین فشارها و بدترین نوع محاصره‌هاى اقتصادى و سیاسى بوده است.

امام جمعه شهرستان بیان کرد: البته این بدان‌معنى نیست که کشور با هیچ مشکلى روبه‌رو نیست، مشکلاتى که اکنون با آن روبرو هستیم کشور را دچار بن‌بست نکرده است، راه برون‌رفت از این مشکلات آن است که راهبردهاى کلانى که رهبرى معظم انقلاب در طول سالهاى گذشته بارها و بارها بر آن تأکید کرده‌اند، جدى گرفته شود. راهبردهایى که هرجا به آن‌ها عمل کردیم، از مشکلاتى بزرگ‌تر و جدى‌تر عبور کردیم و هرجا در آن‌ها کوتاهى کردیم یا سستى به خرج دادیم، دشمن‌شاد شدیم و عبور از موانع با سختى فراوان همراه شد.

وی تصریح کرد: تجربه‌ى ۴ دهه‌ى گذشته نشان داده است که تمسک به این سیاست‌هاى کلان و اصول مورد تأکید رهبرى انقلاب به همراه اراده‌ى مردمى مى‌تواند هر معضلى را حل کند و هر عقبه‌ى سختى را پشت سر بگذارد.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار ضمن تاکید بر حضور پر صلابت مردم در راهپیمایی 22 بهمن، بیان داشتند که عدالت لازم است؛ باید با فساد مبارزه بشود، با ظلم مبارزه بشود، البته خیلی سخت است. فساد مثل اژدهای هفت‌سر افسانه‌هاست، یک سرش را که می‌زنی با شش سر دیگر حرکت می‌کند، از بین بردنش آسان نیست. برخورد با آن کسانی که منتفع از فساد هستند کار بسیار سختی است ولی از آن کارهایی است که حتماً باید انجام بگیرد.

وی افزود: همه‌ی مدت حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام تقریباً به این مقوله‌ی مهم گذشت و البته تمام هم نشد. برخورد با کارگزاران حکومتی‌ای که در آنها ظلم و فسادی هست، باید جدی و شدت عمل با آنها بیشتر باشد. هدف دشمن این است که از استمرار و استقامت انقلاب جلوگیری کند. از هر وسیله‌ای هم که بتواند استفاده می‌کند؛ از متفکرنماها -که پول می‌دهند برای اینکه علیه پایه‌های انقلاب فکر تولید کنند- تا نظریه‌پردازهای قلابی و قلم‌به‌مزدها و امکانات فضای مجازی و دلقک؛ از هرچه بتوانند استفاده می‌کنند تا گستره‌ی مخاطبان خود را زیاد کنند.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: در بحث عدالت و عدالت اجتماعی و برداشتن فاصله‌ی بین قشرهای مختلف مردم کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم. کاری که باید در این زمینه انجام بگیرد، آن‌چنان که شایسته و بایسته و لازم بوده انجام نگرفته و باید به‌جد دنبال آن باشیم و بدانید که به توفیق الهی دنبال آن هستیم و از آن صرف‌نظر نخواهیم کرد. البته راهش، مبارزه با ظلم و فساد است.

وی افزود: این انقلاب، انقلاب مردمی است و در همه‌ی برنامه‌ها بایستی مردم در درجه‌ی اول قرار بگیرند.اسم مردم مکرر آورده می‌شود، خوب هم هست که مسئولان در صحبت‌ها به نام مردم تکیه کنند منتها مردم را بشناسند. مردم همان کسانی هستند که حماسه‌ی ۲۲بهمن را به وجود می‌آورند. اگر می‌خواهید حرف مردم را بفهمید گوش کنید ببینید اینها چه می‌گویند.

امام جمعه شهرستان بیان داشت: مردم آن کسانی هستند که بعد از آنکه تعدادی اغتشاشگر وارد میدان می‌شوند، اگر هم اعتراضی داشتند به مجرد اینکه شعار اغتشاشگران را دیدند خود را کنار می‌کشند و یعد روز ۹دی به میدان می‌آیند و شعار خودشان را می‌دهند.

وی تصریح کرد: مسئولان مردم را بشناسند و برای مردم کار کنند؛ این برای مردم بودن با برای خدا بودن هیچ منافاتی ندارد. خدا گفته است که باید برای مردم کار کنیم و خادم مردم باشیم. حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است. مردم خیلی از مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد را نمی‌پسندند و از تبعیض شکایت دارند. این شکایت را مسئولین قوای مجریه و قضائیه و مقننه به‌طور جد دنبال کنند.بعد از این سخنان صریح وشفاف دیگر جایی هیچگونه عذر و بهانه ای برای مسوولان قوا و دیگر دست اندرکاران باقی نمی ماند .

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به تأکید رئیس جمهور کشورمان بر لزوم تقویت قدرت دفاعى کشور در مراسم افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگى و موزه دفاع مقدس، در سخنانى با با انتقاد شدید از رفتارهاى متناقض و دوگانه آمریکا درباره صلح با بیان این‌که آمریکایى‌ها دیگران را وقیحانه با سلاح‌هاى جدید اتمى تهدید مى‌کنند و از صلح مى‌گویند، تصریح کرد: «قدرت دفاعى هم جزو قدرت ملى است و تا روزى که تهدید علیه ما وجود دارد، باید قدرت دفاعى‌مان را تقویت کنیم.»

وی افزود: رئیس‌جمهور در شرایطى بر لزوم تقویت بنیه دفاعى و مذاکره ناپذیر بودن توان دفاعى و موشکى کشورمان تأکید کرد که فرانسوى‌ها در اقدامى وقیحانه مذاکره درباره برنامه موشکى و مسائل منطقه‌اى ایران را به‌عنوان شروط امانوئل مکرون رئیس‌جمهور این کشور براى سفر به تهران اعلام کرده بودند که شاید از این‌جهت اهمیت سخنان رئیس جمهور را دوچندان کرده بود.

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: این در حالى است که رئیس جمهور تکلیف موشک‌هاى ایران را هم براى معاندان داخلى و هم باج‌خواهان خارجى یکسره کرد و گفت: «ما براى دفاع از خود، تمامیت ارضى و ملت‌مان، هر سلاحى از هر نوعى نیاز داشته باشیم، در ساختن و تولید و انبار کردن آن و در زمان لازم استفاده از آن تردید نخواهیم کرد. شما بدانید ما موشک را ساختیم، مى‌سازیم و خواهیم ساخت و این با هیچ‌یک از مقررات بین‌المللى در تناقض نیست؛ با قطعنامه ۲۲۳۱ در تضاد نیست. ما راه دفاع، منافع و امنیت ملى‌مان را با همه قدرت ادامه خواهیم داد و بدخواهان و دشمنان باید بدانند هر نقض عهدى بکنند به ضررشان خواهد بود و جمهورى اسلامى ایران پاسخ قاطعى را به آن‌ها خواهد داد.»

وی خاطرنشان کرد: خوى استکبار تغییرناپذیر است. خوى زورگویى، استثمار، ظلم و جنگ‌طلبى آن‌ها تغییرناپذیر است. دشمنان ما این ذات فتنه‌انگیزى و بى‌اعتمادى را به کرات در تاریخ به اثبات رسانده‌اند و اخیراً هم در تجربه تلخ برجام و نقض آن توسط رئیس‌جمهور آمریکا نشان داده شده است. این در حالى است که جمهورى اسلامى بارها به بى‌اعتمادى استکبار و مظهر آن که آمریکا باشد تأکید کرده است و اخیراً هم مقام معظم رهبرى در جمع نخبگان علمى خطر دشمن نابکار را تکرار مى‌کند که بلاهت ترامپ ما را از مکر آمریکا غافل نسازد.

وی افزود: این بدان‌معنى است که استکبارستیزى را نباید فراموش کرد و همانگونه که روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران با بیان صریح خود مواضع نظام مقدس ایران اسلامى و دولت را اعلام کردند تا دیگر، خیال‌پردازان توهم عقب‌نشینى جمهورى اسلامى از مولفه‌هاى قدرت خود همچون توان دفاع موشکى،از بین بردن جبهه مقاومت و حوزه نفوذ ایران درمنطقه،دست کشیدن از آرمان فلسطین،حرکت در راستاى فرهنگ غرب و حقوق بشر غربى و....از ذهن خودساخته خارج کنند و بدانند اختلافات جزئى و سلیقه‌اى برخى از مسؤولان و جریانات سیاسى هرگز باعث زیرپاگذاشتن اصول، ارزش‌ها، آرمان‌ها و مولفه‌هاى قدرت جمهورى اسلامى نخواهدشد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: در دوران معاصر، روز ۲۲ بهمن و پیروزى انقلاب اسلامى در ایران، حادثه مهم و حیرت‌انگیزى براى جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن، از یک‌سو معادلات سیاسى استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعمارى جهان بر هم زد و از سوى دیگر، یکى از استوارترین رژیم‌هاى وابسته را ریشه‌کن ساخت و در کشور ایران، با اهمیتى که از نظر استراتژیکى و اقتصادى براى قدرتهاى بزرگ جهان داشت، تحولى سیاسى مردمى عظیم به‌وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به‌عنوان قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح شد .

وی افزود: شرایط داخلى و خارجى، اهمیت حضور مردم را در راهپیمایى ۲۲ بهمن صدچندان مى‌کند، اگر تا دیروز حضور ملت ما براى دلگرمى ملت فلسطین و لبنان بود، امروز چشم ملت‌هاى یمن، عراق، سوریه، مصر، لیبى، تونس، بحرین و... به ماست.به عبارت دیگر ۲۲ بهمن براى آن‌ها بزرگ‌ترین سرمایه معنوى است. ما هر سال در چنین مناسبت‌هایى شاهد خط و نشان کشیدن‌هاى دشمنان اسلام و کشورهاى غربى هستیم. در شرایط فعلى باتوجه به توطئه‌هاى متعدد دشمنان انقلاب اسلامى، نیاز به وحدت ملى و حرکت در مسیر انسجام و یکپارچگى بیشتر از گذشته احساس مى‌شود. در راستاى حفظ منافع ملى باید دیدگاه‌هاى جناحى و گروهى کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: ۲۲ بهمن یک روز ملى و جشن ملى است. به عبارت دیگر ۲۲ بهمن متعلق به گروه یا جناح خاصى نیست و آحاد ملت باید وحدتى را که در آستانه پیروزى انقلاب اسلامى داشتند به منصه ظهور بگذارند.از طرف دیگر هیچ جناح و طیف خاصى حق ندارد این مناسبت ملى و مذهبى را به نفع خود مصادره کند. ملت در این روز باید یاد و خاطره مجاهدت‌هاى هموطنانمان را که به پیروزى انقلاب اسلامى منجر شد گرامى بدارند.این حرکت در شرایط فعلى باید قوى‌تر و پرشکوه‌تر از سال‌هاى گذشته باشد.این حضور موجب حفظ منافع ملى و تقویت امنیت خواهد شد.

وی افزود: حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن تجدید بیعت با آرمان‌هاى انقلاب و امام(ره) است. ملت ما با حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن عهد و پیمان خود را با مقام معظم رهبرى تجدید خواهند کرد.مردم با حضور خود در این راهپیمایى‌ها نشان مى‌دهند به اصول، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامى پاى‌بند هستند.

امام جمعه شهرستان اظهار کرد: دشمنان باید در این گردهمایى‌ها بفهمند مردم ایران پس از گذشت ۳۹سال از پیروزى انقلاب هنوز شعار نه شرقى نه غربى سر مى‌دهند و بر سر اعتقادات خود ایستاده‌اند. همان‌گونه که امام سجاد علیه السلام فرموده‌اند: خداوند، دشمنان ما را از افراد احمق قرار داده است؛ دشمنان انقلاب نیز طى چند روز گذشته دست به حرکات و تهدیدهایى زدند که این امر انسجام و اتحاد بیشتر ملت ما را به‌دنبال داشته و دارد.خط و نشان کشیدن مقام‌هاى غربى و آمریکایى و رژیم صهیونیستى باعث مى‌شود که مردم ما پرشورتر از گذشته در صحنه حاضر شوند و ما ۲۲بهمن امسال دوباره شاهد این امر خواهیم بود.

وی افزود: ما باید از این فرصت‌ها براى انتقال شعائر و مفاهیم انقلاب به نسل‌هاى آینده استفاده کنیم لذا حضور فرزندان کوچک خانواده‌ها در کنار پدر و مادر در جشن بزرگ سالگرد پیروزى انقلاب، بهترین تصویر براى ناامید کردن دشمن از نسل‌هاى آینده است.

سرپلذهاب

انقلاب اسلامی یک هدیه بزرگ الهی است / حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث تقویت نظام و ناامیدی دشمنان می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان ۲۲بهمن را یوم الله عنوان کرد واظهارداشت: امام بزرگوار ما ایام الله را هدیه الهی از عالم غیب دانسته و حفظ وپاسداری از آنرا وظیفه همه ملت می دانست.


وی افزود: انقلاب اسلامی به همان میزانی که علیه سیاستهای داخلی رژیم شاهنشاهی بود به همان اندازه برعلیه حضور ودخالت بیگانگان در کشور بود.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی در طول انقلاب حسینی است و هر دو ماهیت استکبار ستیزی دارند و از طرفی این انقلاب مقدمه ای برای انقلاب جهانی حضرت ولی عصر (عج) می باشد و لذا حفاظت و پاسداری از این انقلاب با این ویژگیها از اوجب واجبات است.


وی بابیان اینکه مردم در تمامی عرصه ها همواره پشتیبان انقلاب خود بوده اند؛ افزود: ۲۲ بهمن امسال نیز مردم تجدید میثاقی دوباره با امام و آرمانهای انقلاب خواهند داشت و به حمایت از رهبری وپیروی از ولایت فقیه باهم به خیابانها خواهند آمد.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان باحضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکبار دیگر با امام و شهدا هم پیمان شده و دشمنان را مایوس وناامید کرده و باعث تقویت نظام می شوند.

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه بااشاره به مناسبتهای پیش رو اظهارداشت: ۲۱ بهمن سالروز شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام راحل است که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن داشت.
 

وی سالروز صدور حکم تاریخی ارتداد سلمان رشدی را ازدیگر مناسبتهای این هفته دانست و افزود: سلمان رشدی نویسنده مرتد وخائن کتاب آیات شیطانی است که در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ توسط امام راحل حکم ارتداد واعدام این مرتد خائن صادر شد.

 

,

وی افزود: ایران اسلامى امروز قابل مقایسه با آنچه در گذشته بوده است نیست. پیشرفت‌هاى بزرگ علمى و فن‌آورى، دستاوردهاى بزرگ سیاسى و بین‌المللى، دست‌یابى به استقلال سیاسى و قدرت منطقه‌اى، کسب رتبه‌هاى اعجاب‌انگیز در عرصه‌هاى دانش، بومى‌سازى بسیارى از علوم و... همه و همه در حالى صورت‌ گرفته است که ایران تحت شدیدترین فشارها و بدترین نوع محاصره‌هاى اقتصادى و سیاسى بوده است.

امام جمعه شهرستان بیان کرد: البته این بدان‌معنى نیست که کشور با هیچ مشکلى روبه‌رو نیست، مشکلاتى که اکنون با آن روبرو هستیم کشور را دچار بن‌بست نکرده است، راه برون‌رفت از این مشکلات آن است که راهبردهاى کلانى که رهبرى معظم انقلاب در طول سالهاى گذشته بارها و بارها بر آن تأکید کرده‌اند، جدى گرفته شود. راهبردهایى که هرجا به آن‌ها عمل کردیم، از مشکلاتى بزرگ‌تر و جدى‌تر عبور کردیم و هرجا در آن‌ها کوتاهى کردیم یا سستى به خرج دادیم، دشمن‌شاد شدیم و عبور از موانع با سختى فراوان همراه شد.

وی تصریح کرد: تجربه‌ى ۴ دهه‌ى گذشته نشان داده است که تمسک به این سیاست‌هاى کلان و اصول مورد تأکید رهبرى انقلاب به همراه اراده‌ى مردمى مى‌تواند هر معضلى را حل کند و هر عقبه‌ى سختى را پشت سر بگذارد.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار ضمن تاکید بر حضور پر صلابت مردم در راهپیمایی 22 بهمن، بیان داشتند که عدالت لازم است؛ باید با فساد مبارزه بشود، با ظلم مبارزه بشود، البته خیلی سخت است. فساد مثل اژدهای هفت‌سر افسانه‌هاست، یک سرش را که می‌زنی با شش سر دیگر حرکت می‌کند، از بین بردنش آسان نیست. برخورد با آن کسانی که منتفع از فساد هستند کار بسیار سختی است ولی از آن کارهایی است که حتماً باید انجام بگیرد.

وی افزود: همه‌ی مدت حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام تقریباً به این مقوله‌ی مهم گذشت و البته تمام هم نشد. برخورد با کارگزاران حکومتی‌ای که در آنها ظلم و فسادی هست، باید جدی و شدت عمل با آنها بیشتر باشد. هدف دشمن این است که از استمرار و استقامت انقلاب جلوگیری کند. از هر وسیله‌ای هم که بتواند استفاده می‌کند؛ از متفکرنماها -که پول می‌دهند برای اینکه علیه پایه‌های انقلاب فکر تولید کنند- تا نظریه‌پردازهای قلابی و قلم‌به‌مزدها و امکانات فضای مجازی و دلقک؛ از هرچه بتوانند استفاده می‌کنند تا گستره‌ی مخاطبان خود را زیاد کنند.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: در بحث عدالت و عدالت اجتماعی و برداشتن فاصله‌ی بین قشرهای مختلف مردم کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم. کاری که باید در این زمینه انجام بگیرد، آن‌چنان که شایسته و بایسته و لازم بوده انجام نگرفته و باید به‌جد دنبال آن باشیم و بدانید که به توفیق الهی دنبال آن هستیم و از آن صرف‌نظر نخواهیم کرد. البته راهش، مبارزه با ظلم و فساد است.

وی افزود: این انقلاب، انقلاب مردمی است و در همه‌ی برنامه‌ها بایستی مردم در درجه‌ی اول قرار بگیرند.اسم مردم مکرر آورده می‌شود، خوب هم هست که مسئولان در صحبت‌ها به نام مردم تکیه کنند منتها مردم را بشناسند. مردم همان کسانی هستند که حماسه‌ی ۲۲بهمن را به وجود می‌آورند. اگر می‌خواهید حرف مردم را بفهمید گوش کنید ببینید اینها چه می‌گویند.

امام جمعه شهرستان بیان داشت: مردم آن کسانی هستند که بعد از آنکه تعدادی اغتشاشگر وارد میدان می‌شوند، اگر هم اعتراضی داشتند به مجرد اینکه شعار اغتشاشگران را دیدند خود را کنار می‌کشند و یعد روز ۹دی به میدان می‌آیند و شعار خودشان را می‌دهند.

وی تصریح کرد: مسئولان مردم را بشناسند و برای مردم کار کنند؛ این برای مردم بودن با برای خدا بودن هیچ منافاتی ندارد. خدا گفته است که باید برای مردم کار کنیم و خادم مردم باشیم. حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است. مردم خیلی از مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد را نمی‌پسندند و از تبعیض شکایت دارند. این شکایت را مسئولین قوای مجریه و قضائیه و مقننه به‌طور جد دنبال کنند.بعد از این سخنان صریح وشفاف دیگر جایی هیچگونه عذر و بهانه ای برای مسوولان قوا و دیگر دست اندرکاران باقی نمی ماند .

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به تأکید رئیس جمهور کشورمان بر لزوم تقویت قدرت دفاعى کشور در مراسم افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگى و موزه دفاع مقدس، در سخنانى با با انتقاد شدید از رفتارهاى متناقض و دوگانه آمریکا درباره صلح با بیان این‌که آمریکایى‌ها دیگران را وقیحانه با سلاح‌هاى جدید اتمى تهدید مى‌کنند و از صلح مى‌گویند، تصریح کرد: «قدرت دفاعى هم جزو قدرت ملى است و تا روزى که تهدید علیه ما وجود دارد، باید قدرت دفاعى‌مان را تقویت کنیم.»

وی افزود: رئیس‌جمهور در شرایطى بر لزوم تقویت بنیه دفاعى و مذاکره ناپذیر بودن توان دفاعى و موشکى کشورمان تأکید کرد که فرانسوى‌ها در اقدامى وقیحانه مذاکره درباره برنامه موشکى و مسائل منطقه‌اى ایران را به‌عنوان شروط امانوئل مکرون رئیس‌جمهور این کشور براى سفر به تهران اعلام کرده بودند که شاید از این‌جهت اهمیت سخنان رئیس جمهور را دوچندان کرده بود.

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: این در حالى است که رئیس جمهور تکلیف موشک‌هاى ایران را هم براى معاندان داخلى و هم باج‌خواهان خارجى یکسره کرد و گفت: «ما براى دفاع از خود، تمامیت ارضى و ملت‌مان، هر سلاحى از هر نوعى نیاز داشته باشیم، در ساختن و تولید و انبار کردن آن و در زمان لازم استفاده از آن تردید نخواهیم کرد. شما بدانید ما موشک را ساختیم، مى‌سازیم و خواهیم ساخت و این با هیچ‌یک از مقررات بین‌المللى در تناقض نیست؛ با قطعنامه ۲۲۳۱ در تضاد نیست. ما راه دفاع، منافع و امنیت ملى‌مان را با همه قدرت ادامه خواهیم داد و بدخواهان و دشمنان باید بدانند هر نقض عهدى بکنند به ضررشان خواهد بود و جمهورى اسلامى ایران پاسخ قاطعى را به آن‌ها خواهد داد.»

وی خاطرنشان کرد: خوى استکبار تغییرناپذیر است. خوى زورگویى، استثمار، ظلم و جنگ‌طلبى آن‌ها تغییرناپذیر است. دشمنان ما این ذات فتنه‌انگیزى و بى‌اعتمادى را به کرات در تاریخ به اثبات رسانده‌اند و اخیراً هم در تجربه تلخ برجام و نقض آن توسط رئیس‌جمهور آمریکا نشان داده شده است. این در حالى است که جمهورى اسلامى بارها به بى‌اعتمادى استکبار و مظهر آن که آمریکا باشد تأکید کرده است و اخیراً هم مقام معظم رهبرى در جمع نخبگان علمى خطر دشمن نابکار را تکرار مى‌کند که بلاهت ترامپ ما را از مکر آمریکا غافل نسازد.

وی افزود: این بدان‌معنى است که استکبارستیزى را نباید فراموش کرد و همانگونه که روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران با بیان صریح خود مواضع نظام مقدس ایران اسلامى و دولت را اعلام کردند تا دیگر، خیال‌پردازان توهم عقب‌نشینى جمهورى اسلامى از مولفه‌هاى قدرت خود همچون توان دفاع موشکى،از بین بردن جبهه مقاومت و حوزه نفوذ ایران درمنطقه،دست کشیدن از آرمان فلسطین،حرکت در راستاى فرهنگ غرب و حقوق بشر غربى و....از ذهن خودساخته خارج کنند و بدانند اختلافات جزئى و سلیقه‌اى برخى از مسؤولان و جریانات سیاسى هرگز باعث زیرپاگذاشتن اصول، ارزش‌ها، آرمان‌ها و مولفه‌هاى قدرت جمهورى اسلامى نخواهدشد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: در دوران معاصر، روز ۲۲ بهمن و پیروزى انقلاب اسلامى در ایران، حادثه مهم و حیرت‌انگیزى براى جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن، از یک‌سو معادلات سیاسى استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعمارى جهان بر هم زد و از سوى دیگر، یکى از استوارترین رژیم‌هاى وابسته را ریشه‌کن ساخت و در کشور ایران، با اهمیتى که از نظر استراتژیکى و اقتصادى براى قدرتهاى بزرگ جهان داشت، تحولى سیاسى مردمى عظیم به‌وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به‌عنوان قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح شد .

وی افزود: شرایط داخلى و خارجى، اهمیت حضور مردم را در راهپیمایى ۲۲ بهمن صدچندان مى‌کند، اگر تا دیروز حضور ملت ما براى دلگرمى ملت فلسطین و لبنان بود، امروز چشم ملت‌هاى یمن، عراق، سوریه، مصر، لیبى، تونس، بحرین و... به ماست.به عبارت دیگر ۲۲ بهمن براى آن‌ها بزرگ‌ترین سرمایه معنوى است. ما هر سال در چنین مناسبت‌هایى شاهد خط و نشان کشیدن‌هاى دشمنان اسلام و کشورهاى غربى هستیم. در شرایط فعلى باتوجه به توطئه‌هاى متعدد دشمنان انقلاب اسلامى، نیاز به وحدت ملى و حرکت در مسیر انسجام و یکپارچگى بیشتر از گذشته احساس مى‌شود. در راستاى حفظ منافع ملى باید دیدگاه‌هاى جناحى و گروهى کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: ۲۲ بهمن یک روز ملى و جشن ملى است. به عبارت دیگر ۲۲ بهمن متعلق به گروه یا جناح خاصى نیست و آحاد ملت باید وحدتى را که در آستانه پیروزى انقلاب اسلامى داشتند به منصه ظهور بگذارند.از طرف دیگر هیچ جناح و طیف خاصى حق ندارد این مناسبت ملى و مذهبى را به نفع خود مصادره کند. ملت در این روز باید یاد و خاطره مجاهدت‌هاى هموطنانمان را که به پیروزى انقلاب اسلامى منجر شد گرامى بدارند.این حرکت در شرایط فعلى باید قوى‌تر و پرشکوه‌تر از سال‌هاى گذشته باشد.این حضور موجب حفظ منافع ملى و تقویت امنیت خواهد شد.

وی افزود: حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن تجدید بیعت با آرمان‌هاى انقلاب و امام(ره) است. ملت ما با حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن عهد و پیمان خود را با مقام معظم رهبرى تجدید خواهند کرد.مردم با حضور خود در این راهپیمایى‌ها نشان مى‌دهند به اصول، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامى پاى‌بند هستند.

امام جمعه شهرستان اظهار کرد: دشمنان باید در این گردهمایى‌ها بفهمند مردم ایران پس از گذشت ۳۹سال از پیروزى انقلاب هنوز شعار نه شرقى نه غربى سر مى‌دهند و بر سر اعتقادات خود ایستاده‌اند. همان‌گونه که امام سجاد علیه السلام فرموده‌اند: خداوند، دشمنان ما را از افراد احمق قرار داده است؛ دشمنان انقلاب نیز طى چند روز گذشته دست به حرکات و تهدیدهایى زدند که این امر انسجام و اتحاد بیشتر ملت ما را به‌دنبال داشته و دارد.خط و نشان کشیدن مقام‌هاى غربى و آمریکایى و رژیم صهیونیستى باعث مى‌شود که مردم ما پرشورتر از گذشته در صحنه حاضر شوند و ما ۲۲بهمن امسال دوباره شاهد این امر خواهیم بود.

وی افزود: ما باید از این فرصت‌ها براى انتقال شعائر و مفاهیم انقلاب به نسل‌هاى آینده استفاده کنیم لذا حضور فرزندان کوچک خانواده‌ها در کنار پدر و مادر در جشن بزرگ سالگرد پیروزى انقلاب، بهترین تصویر براى ناامید کردن دشمن از نسل‌هاى آینده است.

سرپلذهاب

انقلاب اسلامی یک هدیه بزرگ الهی است / حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث تقویت نظام و ناامیدی دشمنان می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان ۲۲بهمن را یوم الله عنوان کرد واظهارداشت: امام بزرگوار ما ایام الله را هدیه الهی از عالم غیب دانسته و حفظ وپاسداری از آنرا وظیفه همه ملت می دانست.


وی افزود: انقلاب اسلامی به همان میزانی که علیه سیاستهای داخلی رژیم شاهنشاهی بود به همان اندازه برعلیه حضور ودخالت بیگانگان در کشور بود.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی در طول انقلاب حسینی است و هر دو ماهیت استکبار ستیزی دارند و از طرفی این انقلاب مقدمه ای برای انقلاب جهانی حضرت ولی عصر (عج) می باشد و لذا حفاظت و پاسداری از این انقلاب با این ویژگیها از اوجب واجبات است.


وی بابیان اینکه مردم در تمامی عرصه ها همواره پشتیبان انقلاب خود بوده اند؛ افزود: ۲۲ بهمن امسال نیز مردم تجدید میثاقی دوباره با امام و آرمانهای انقلاب خواهند داشت و به حمایت از رهبری وپیروی از ولایت فقیه باهم به خیابانها خواهند آمد.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان باحضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکبار دیگر با امام و شهدا هم پیمان شده و دشمنان را مایوس وناامید کرده و باعث تقویت نظام می شوند.

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه بااشاره به مناسبتهای پیش رو اظهارداشت: ۲۱ بهمن سالروز شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام راحل است که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن داشت.
 

وی سالروز صدور حکم تاریخی ارتداد سلمان رشدی را ازدیگر مناسبتهای این هفته دانست و افزود: سلمان رشدی نویسنده مرتد وخائن کتاب آیات شیطانی است که در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ توسط امام راحل حکم ارتداد واعدام این مرتد خائن صادر شد.

 

,

وی افزود: ایران اسلامى امروز قابل مقایسه با آنچه در گذشته بوده است نیست. پیشرفت‌هاى بزرگ علمى و فن‌آورى، دستاوردهاى بزرگ سیاسى و بین‌المللى، دست‌یابى به استقلال سیاسى و قدرت منطقه‌اى، کسب رتبه‌هاى اعجاب‌انگیز در عرصه‌هاى دانش، بومى‌سازى بسیارى از علوم و... همه و همه در حالى صورت‌ گرفته است که ایران تحت شدیدترین فشارها و بدترین نوع محاصره‌هاى اقتصادى و سیاسى بوده است.

,

امام جمعه شهرستان بیان کرد: البته این بدان‌معنى نیست که کشور با هیچ مشکلى روبه‌رو نیست، مشکلاتى که اکنون با آن روبرو هستیم کشور را دچار بن‌بست نکرده است، راه برون‌رفت از این مشکلات آن است که راهبردهاى کلانى که رهبرى معظم انقلاب در طول سالهاى گذشته بارها و بارها بر آن تأکید کرده‌اند، جدى گرفته شود. راهبردهایى که هرجا به آن‌ها عمل کردیم، از مشکلاتى بزرگ‌تر و جدى‌تر عبور کردیم و هرجا در آن‌ها کوتاهى کردیم یا سستى به خرج دادیم، دشمن‌شاد شدیم و عبور از موانع با سختى فراوان همراه شد.

,

وی تصریح کرد: تجربه‌ى ۴ دهه‌ى گذشته نشان داده است که تمسک به این سیاست‌هاى کلان و اصول مورد تأکید رهبرى انقلاب به همراه اراده‌ى مردمى مى‌تواند هر معضلى را حل کند و هر عقبه‌ى سختى را پشت سر بگذارد.

,

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار ضمن تاکید بر حضور پر صلابت مردم در راهپیمایی 22 بهمن، بیان داشتند که عدالت لازم است؛ باید با فساد مبارزه بشود، با ظلم مبارزه بشود، البته خیلی سخت است. فساد مثل اژدهای هفت‌سر افسانه‌هاست، یک سرش را که می‌زنی با شش سر دیگر حرکت می‌کند، از بین بردنش آسان نیست. برخورد با آن کسانی که منتفع از فساد هستند کار بسیار سختی است ولی از آن کارهایی است که حتماً باید انجام بگیرد.

,

وی افزود: همه‌ی مدت حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام تقریباً به این مقوله‌ی مهم گذشت و البته تمام هم نشد. برخورد با کارگزاران حکومتی‌ای که در آنها ظلم و فسادی هست، باید جدی و شدت عمل با آنها بیشتر باشد. هدف دشمن این است که از استمرار و استقامت انقلاب جلوگیری کند. از هر وسیله‌ای هم که بتواند استفاده می‌کند؛ از متفکرنماها -که پول می‌دهند برای اینکه علیه پایه‌های انقلاب فکر تولید کنند- تا نظریه‌پردازهای قلابی و قلم‌به‌مزدها و امکانات فضای مجازی و دلقک؛ از هرچه بتوانند استفاده می‌کنند تا گستره‌ی مخاطبان خود را زیاد کنند.

,

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: در بحث عدالت و عدالت اجتماعی و برداشتن فاصله‌ی بین قشرهای مختلف مردم کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم. کاری که باید در این زمینه انجام بگیرد، آن‌چنان که شایسته و بایسته و لازم بوده انجام نگرفته و باید به‌جد دنبال آن باشیم و بدانید که به توفیق الهی دنبال آن هستیم و از آن صرف‌نظر نخواهیم کرد. البته راهش، مبارزه با ظلم و فساد است.

,

وی افزود: این انقلاب، انقلاب مردمی است و در همه‌ی برنامه‌ها بایستی مردم در درجه‌ی اول قرار بگیرند.اسم مردم مکرر آورده می‌شود، خوب هم هست که مسئولان در صحبت‌ها به نام مردم تکیه کنند منتها مردم را بشناسند. مردم همان کسانی هستند که حماسه‌ی ۲۲بهمن را به وجود می‌آورند. اگر می‌خواهید حرف مردم را بفهمید گوش کنید ببینید اینها چه می‌گویند.

,

امام جمعه شهرستان بیان داشت: مردم آن کسانی هستند که بعد از آنکه تعدادی اغتشاشگر وارد میدان می‌شوند، اگر هم اعتراضی داشتند به مجرد اینکه شعار اغتشاشگران را دیدند خود را کنار می‌کشند و یعد روز ۹دی به میدان می‌آیند و شعار خودشان را می‌دهند.

,

وی تصریح کرد: مسئولان مردم را بشناسند و برای مردم کار کنند؛ این برای مردم بودن با برای خدا بودن هیچ منافاتی ندارد. خدا گفته است که باید برای مردم کار کنیم و خادم مردم باشیم. حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است. مردم خیلی از مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد را نمی‌پسندند و از تبعیض شکایت دارند. این شکایت را مسئولین قوای مجریه و قضائیه و مقننه به‌طور جد دنبال کنند.بعد از این سخنان صریح وشفاف دیگر جایی هیچگونه عذر و بهانه ای برای مسوولان قوا و دیگر دست اندرکاران باقی نمی ماند .

,

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به تأکید رئیس جمهور کشورمان بر لزوم تقویت قدرت دفاعى کشور در مراسم افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگى و موزه دفاع مقدس، در سخنانى با با انتقاد شدید از رفتارهاى متناقض و دوگانه آمریکا درباره صلح با بیان این‌که آمریکایى‌ها دیگران را وقیحانه با سلاح‌هاى جدید اتمى تهدید مى‌کنند و از صلح مى‌گویند، تصریح کرد: «قدرت دفاعى هم جزو قدرت ملى است و تا روزى که تهدید علیه ما وجود دارد، باید قدرت دفاعى‌مان را تقویت کنیم.»

,

وی افزود: رئیس‌جمهور در شرایطى بر لزوم تقویت بنیه دفاعى و مذاکره ناپذیر بودن توان دفاعى و موشکى کشورمان تأکید کرد که فرانسوى‌ها در اقدامى وقیحانه مذاکره درباره برنامه موشکى و مسائل منطقه‌اى ایران را به‌عنوان شروط امانوئل مکرون رئیس‌جمهور این کشور براى سفر به تهران اعلام کرده بودند که شاید از این‌جهت اهمیت سخنان رئیس جمهور را دوچندان کرده بود.

,

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: این در حالى است که رئیس جمهور تکلیف موشک‌هاى ایران را هم براى معاندان داخلى و هم باج‌خواهان خارجى یکسره کرد و گفت: «ما براى دفاع از خود، تمامیت ارضى و ملت‌مان، هر سلاحى از هر نوعى نیاز داشته باشیم، در ساختن و تولید و انبار کردن آن و در زمان لازم استفاده از آن تردید نخواهیم کرد. شما بدانید ما موشک را ساختیم، مى‌سازیم و خواهیم ساخت و این با هیچ‌یک از مقررات بین‌المللى در تناقض نیست؛ با قطعنامه ۲۲۳۱ در تضاد نیست. ما راه دفاع، منافع و امنیت ملى‌مان را با همه قدرت ادامه خواهیم داد و بدخواهان و دشمنان باید بدانند هر نقض عهدى بکنند به ضررشان خواهد بود و جمهورى اسلامى ایران پاسخ قاطعى را به آن‌ها خواهد داد.»

,

وی خاطرنشان کرد: خوى استکبار تغییرناپذیر است. خوى زورگویى، استثمار، ظلم و جنگ‌طلبى آن‌ها تغییرناپذیر است. دشمنان ما این ذات فتنه‌انگیزى و بى‌اعتمادى را به کرات در تاریخ به اثبات رسانده‌اند و اخیراً هم در تجربه تلخ برجام و نقض آن توسط رئیس‌جمهور آمریکا نشان داده شده است. این در حالى است که جمهورى اسلامى بارها به بى‌اعتمادى استکبار و مظهر آن که آمریکا باشد تأکید کرده است و اخیراً هم مقام معظم رهبرى در جمع نخبگان علمى خطر دشمن نابکار را تکرار مى‌کند که بلاهت ترامپ ما را از مکر آمریکا غافل نسازد.

,

وی افزود: این بدان‌معنى است که استکبارستیزى را نباید فراموش کرد و همانگونه که روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران با بیان صریح خود مواضع نظام مقدس ایران اسلامى و دولت را اعلام کردند تا دیگر، خیال‌پردازان توهم عقب‌نشینى جمهورى اسلامى از مولفه‌هاى قدرت خود همچون توان دفاع موشکى،از بین بردن جبهه مقاومت و حوزه نفوذ ایران درمنطقه،دست کشیدن از آرمان فلسطین،حرکت در راستاى فرهنگ غرب و حقوق بشر غربى و....از ذهن خودساخته خارج کنند و بدانند اختلافات جزئى و سلیقه‌اى برخى از مسؤولان و جریانات سیاسى هرگز باعث زیرپاگذاشتن اصول، ارزش‌ها، آرمان‌ها و مولفه‌هاى قدرت جمهورى اسلامى نخواهدشد.

,

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: در دوران معاصر، روز ۲۲ بهمن و پیروزى انقلاب اسلامى در ایران، حادثه مهم و حیرت‌انگیزى براى جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن، از یک‌سو معادلات سیاسى استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعمارى جهان بر هم زد و از سوى دیگر، یکى از استوارترین رژیم‌هاى وابسته را ریشه‌کن ساخت و در کشور ایران، با اهمیتى که از نظر استراتژیکى و اقتصادى براى قدرتهاى بزرگ جهان داشت، تحولى سیاسى مردمى عظیم به‌وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به‌عنوان قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح شد .

,

وی افزود: شرایط داخلى و خارجى، اهمیت حضور مردم را در راهپیمایى ۲۲ بهمن صدچندان مى‌کند، اگر تا دیروز حضور ملت ما براى دلگرمى ملت فلسطین و لبنان بود، امروز چشم ملت‌هاى یمن، عراق، سوریه، مصر، لیبى، تونس، بحرین و... به ماست.به عبارت دیگر ۲۲ بهمن براى آن‌ها بزرگ‌ترین سرمایه معنوى است. ما هر سال در چنین مناسبت‌هایى شاهد خط و نشان کشیدن‌هاى دشمنان اسلام و کشورهاى غربى هستیم. در شرایط فعلى باتوجه به توطئه‌هاى متعدد دشمنان انقلاب اسلامى، نیاز به وحدت ملى و حرکت در مسیر انسجام و یکپارچگى بیشتر از گذشته احساس مى‌شود. در راستاى حفظ منافع ملى باید دیدگاه‌هاى جناحى و گروهى کنار گذاشته شود.

,

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: ۲۲ بهمن یک روز ملى و جشن ملى است. به عبارت دیگر ۲۲ بهمن متعلق به گروه یا جناح خاصى نیست و آحاد ملت باید وحدتى را که در آستانه پیروزى انقلاب اسلامى داشتند به منصه ظهور بگذارند.از طرف دیگر هیچ جناح و طیف خاصى حق ندارد این مناسبت ملى و مذهبى را به نفع خود مصادره کند. ملت در این روز باید یاد و خاطره مجاهدت‌هاى هموطنانمان را که به پیروزى انقلاب اسلامى منجر شد گرامى بدارند.این حرکت در شرایط فعلى باید قوى‌تر و پرشکوه‌تر از سال‌هاى گذشته باشد.این حضور موجب حفظ منافع ملى و تقویت امنیت خواهد شد.

,

وی افزود: حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن تجدید بیعت با آرمان‌هاى انقلاب و امام(ره) است. ملت ما با حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن عهد و پیمان خود را با مقام معظم رهبرى تجدید خواهند کرد.مردم با حضور خود در این راهپیمایى‌ها نشان مى‌دهند به اصول، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامى پاى‌بند هستند.

,

امام جمعه شهرستان اظهار کرد: دشمنان باید در این گردهمایى‌ها بفهمند مردم ایران پس از گذشت ۳۹سال از پیروزى انقلاب هنوز شعار نه شرقى نه غربى سر مى‌دهند و بر سر اعتقادات خود ایستاده‌اند. همان‌گونه که امام سجاد علیه السلام فرموده‌اند: خداوند، دشمنان ما را از افراد احمق قرار داده است؛ دشمنان انقلاب نیز طى چند روز گذشته دست به حرکات و تهدیدهایى زدند که این امر انسجام و اتحاد بیشتر ملت ما را به‌دنبال داشته و دارد.خط و نشان کشیدن مقام‌هاى غربى و آمریکایى و رژیم صهیونیستى باعث مى‌شود که مردم ما پرشورتر از گذشته در صحنه حاضر شوند و ما ۲۲بهمن امسال دوباره شاهد این امر خواهیم بود.

,

وی افزود: ما باید از این فرصت‌ها براى انتقال شعائر و مفاهیم انقلاب به نسل‌هاى آینده استفاده کنیم لذا حضور فرزندان کوچک خانواده‌ها در کنار پدر و مادر در جشن بزرگ سالگرد پیروزى انقلاب، بهترین تصویر براى ناامید کردن دشمن از نسل‌هاى آینده است.

,

سرپلذهاب

, سرپلذهاب, سرپلذهاب,

انقلاب اسلامی یک هدیه بزرگ الهی است / حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث تقویت نظام و ناامیدی دشمنان می شود

, انقلاب اسلامی یک هدیه بزرگ الهی است / حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث تقویت نظام و ناامیدی دشمنان می شود,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان ۲۲بهمن را یوم الله عنوان کرد واظهارداشت: امام بزرگوار ما ایام الله را هدیه الهی از عالم غیب دانسته و حفظ وپاسداری از آنرا وظیفه همه ملت می دانست.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, بازی دراز,


وی افزود: انقلاب اسلامی به همان میزانی که علیه سیاستهای داخلی رژیم شاهنشاهی بود به همان اندازه برعلیه حضور ودخالت بیگانگان در کشور بود.

,
,

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی در طول انقلاب حسینی است و هر دو ماهیت استکبار ستیزی دارند و از طرفی این انقلاب مقدمه ای برای انقلاب جهانی حضرت ولی عصر (عج) می باشد و لذا حفاظت و پاسداری از این انقلاب با این ویژگیها از اوجب واجبات است.

,


وی بابیان اینکه مردم در تمامی عرصه ها همواره پشتیبان انقلاب خود بوده اند؛ افزود: ۲۲ بهمن امسال نیز مردم تجدید میثاقی دوباره با امام و آرمانهای انقلاب خواهند داشت و به حمایت از رهبری وپیروی از ولایت فقیه باهم به خیابانها خواهند آمد.

,
,

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان باحضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکبار دیگر با امام و شهدا هم پیمان شده و دشمنان را مایوس وناامید کرده و باعث تقویت نظام می شوند.

,

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه بااشاره به مناسبتهای پیش رو اظهارداشت: ۲۱ بهمن سالروز شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام راحل است که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن داشت.
 

,
,

وی سالروز صدور حکم تاریخی ارتداد سلمان رشدی را ازدیگر مناسبتهای این هفته دانست و افزود: سلمان رشدی نویسنده مرتد وخائن کتاب آیات شیطانی است که در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ توسط امام راحل حکم ارتداد واعدام این مرتد خائن صادر شد.

,

 

,

دشمنان از حرکت های پرشتاب مردم در حوزه های مختلف می ترسند

, دشمنان از حرکت های پرشتاب مردم در حوزه های مختلف می ترسند,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از امروله، حجت الاسلام والمسلمین جواد الیاسی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته عنوان کرد : 39 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و در طول این چند سال دستاوردهای بسیاری برای مردم و نظام به دست آمده که قطعا آیندگان به انقلاب افتخار می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه گوهر وجودی هر کشور استقلال آن می باشد تصریح کرد :  در دنیا کشور ما به عنوان یک کشور مستقل مطرح شده است . در قبل از انقلاب تمام تصمیم گیری ها توسط خارج از کشور بود و شاه هیچ تصمیمی از خود نداشت.

حجت الاسلام الیاسی با اشاره به اینکه مردم تصمیم گیرنده اصلی برای کشور هستن تشریح کرد : انتخابات بسیاری در کشور انجام میگیرد که مردم خودشان اقدام به تصمیم گیری می کنند .

امام جمعه شهرستان صحنه گفت:  دشمنان از حرکت های پرشتاب مردم در حوزه های مختلف می ترسند به همین دلیل با استفاده از ابزارهای مختلف در حال سیاه نمایی هستند.

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از امروله، حجت الاسلام والمسلمین جواد الیاسی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته عنوان کرد : 39 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و در طول این چند سال دستاوردهای بسیاری برای مردم و نظام به دست آمده که قطعا آیندگان به انقلاب افتخار می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, امروله,

وی در ادامه با بیان اینکه گوهر وجودی هر کشور استقلال آن می باشد تصریح کرد :  در دنیا کشور ما به عنوان یک کشور مستقل مطرح شده است . در قبل از انقلاب تمام تصمیم گیری ها توسط خارج از کشور بود و شاه هیچ تصمیمی از خود نداشت.

,

حجت الاسلام الیاسی با اشاره به اینکه مردم تصمیم گیرنده اصلی برای کشور هستن تشریح کرد : انتخابات بسیاری در کشور انجام میگیرد که مردم خودشان اقدام به تصمیم گیری می کنند .

,

امام جمعه شهرستان صحنه گفت:  دشمنان از حرکت های پرشتاب مردم در حوزه های مختلف می ترسند به همین دلیل با استفاده از ابزارهای مختلف در حال سیاه نمایی هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه