اخبار داغ

با حضور استاندار خراسان شمالی در روستای استاد انجام شد

افتتاح متمرکز 79 پروژه عمرانی اقتصادی در فاروج/ توسعه استان وابسته به توسعه پایدار روستاها است

افتتاح متمرکز 79 پروژه عمرانی اقتصادی در فاروج/ توسعه استان وابسته به توسعه پایدار روستاها است
به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و با حضور استاندار خراسان شمالی 79 پروژه عمرانی اقتصادی شهرستان فاروج بااعتبار بیش از 293 میلیارد ریال به‌صورت متمرکز به بهره‌برداری رسید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فاروج من؛ به مناسبت ایام‌الله دهه فجر استاندار خراسان شمالی روز جمعه با حضور در روستای استاد از توابع شهرستان فاروج 79 پروژه عمرانی و اقتصادی به‌صورت متمرکز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , فاروج من, ؛ به مناسبت ایام‌الله دهه فجر استاندار خراسان شمالی روز جمعه با حضور در روستای استاد از توابع شهرستان فاروج 79 پروژه عمرانی و اقتصادی به‌صورت متمرکز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.,

محمدرضا صالحی با اشاره به گازرسانی 90 درصدی سطح شهرستان فاروج گفت: هدف گزاری ما این است که طی سال 97 گازرسانی به‌کل روستاهای استان تمام‌شده و در دهه فجر آینده برخورداری 100 درصدی کل استان از گاز طبیعی را اعلام کنیم.

,

صالحی توسعه استان وابسته به توسعه پایدار روستاها دانسته و افزود: باید در کنار مطالبی همچون راه، آب، برق، گاز، تلفن و دیگر موارد که حق مردم است، در روستاها شغل و درآمد ایجاد کرده و با توانمندسازی دیگر شاهد کوچ مردم از روستا به شهر نباشیم.

,

, ,

وی بابیان اینکه در جهت توانمندسازی روستاها سه هدف برای شهرستان‌ها با عنوان روستای هدف گردشگری، روستای سبز و روستای بدون بیکار تأکید شده است، گفت: هدف گزاری ما برای سال 1400 رسیدن به نرخ بیکاری زیر 5 درصد است و معتقدیم که این با ایجاد شغل و درآمد در روستاها به دست خواهد آمد.

,

استاندار خراسان شمالی به رشد پروژه‌ها در شهرستان فاروج تأکید کرده و گفت: طی سال 92 تا به امروز در شهرستان فاروج 228 پروژه در سال داشته‌ایم که رشد 56 درصدی نسبت به گذشته داشته است، در بخش میزان اعتبارات هم قبل از این فاروج به‌طور متوسط 6 میلیارد و 483 میلیون تومان داشته که با رشد 229 درصدی امروز به 22 میلیارد و 32 میلیون تومان در سال رسیده است.

,

, ,

افتتاح متمرکز 79 پروژه در سطح شهرستان طی ایام دهه فجر 1396

, افتتاح متمرکز 79 پروژه در سطح شهرستان طی ایام دهه فجر 1396,

هادی رجایی نیا با اعلام افتتاح متمرکز 79 پروژه عمرانی و اقتصادی به ارزش 29 میلیارد و 302 میلیون تومان در ایام‌الله دهه فجر گفت: 7 پروژه دیگر بااعتبار 7 میلیارد تومان کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن در این ایام آغاز خواهند شد.

,

فرماندار شهرستان فاروج با تشریح این پروژه‌ها گفت: در حوزه جهاد کشاورزی پروژه‌های مختلف ازجمله افزایش 436 هکتاری سطح آبیاری تحت‌فشار، 5 کیلومتر کانال کشاورزی، استخر ذخیره آب 25 هزار مترمکعبی و موارد دیگر که مجموعاً بااعتبار 14 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهند رسید.

,

وی در ادامه افزود: بزرگ‌ترین واحد فرآورده‌های لبنی استان خراسان شمالی بااعتباری بالغ‌بر 8 میلیارد تومان که 6 میلیارد آن از بانک کشاورزی و 2 میلیارد سرمایه گزاری بخش خصوصی است از پروژه‌هایی است که طی این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

, ,

رجایی نیا با اشاره به دیگر پروژه‌ها افزود: در حوزه مخابرات 8 پروژه بااعتبار 4.8 میلیارد تومان، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای 10 پروژه بااعتبار 2.6 میلیارد تومان، برق 8 پروژه بااعتبار 1.8 میلیارد تومان و عمران شهری و روستایی 28 پروژه بااعتبار 2 میلیارد تومان بخشی از پروژه‌هایی افتتاحی در دهه فجر است.

,

وی در ادامه افزود: در حوزه فنی حرفه‌ای که یکی از نیازمندی‌های شهرستان بود با توجه به ظرفیتی که شهرستان در حوزه کشاورزی دارد کارگاه بسته‌بندی، فرآوری و تولید چیپس میوه و محصولات کشاورزی، خشکبار و آجیل بااعتباری بالغ‌بر 1.3 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

,

وی ادامه داد: در حوزه گازرسانی نیز با افتتاح سه پروژه شاخص ما به 90 درصد رسیده است، در حال حاضر پیمانکاران مشغول به فعالیت بوده و ظرف چند ماه آینده با گازرسانی به 15 روستای باقیمانده جشن پایان گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان را خواهیم داشت.

,

عمده اعتبارات سال 96 بر اساس اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال توزیع‌شده است

, عمده اعتبارات سال 96 بر اساس اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال توزیع‌شده است,

, ,

هادی رجایی نیا رویکرد شهرستان در توزیع اعتبارات 96 را پروژه‌های محرک اقتصاد، اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال عنوان کرده و گفت: بخش عمده اعتبارات در سال 96 به‌صورت مستقیم و با به‌عنوان زیرساخت‌های اصلی برای پروژه‌های اقتصادی و مولد اقتصاد و اشتغال توزیع شد.

,

فرماندار شهرستان فاروج با اعلام شاخص‌های مختلف شهرستان گفت: در طول دولت 11 و 12 هم بالغ‌بر 250 میلیارد تومان افتتاح پروژه در سطح شهرستان داشتیم و اکنون شاخص ما در برخورداری از آب شهرری 100 درصد، آب روستایی 70 درصد، برق شهری 100 درصد، برق روستایی 99 درصد، گاز شهری 100 درصد، گاز روستایی 90 درصد، تلفن ثابت سطح شهرستان 100 درصد است و فقط در بحث تلفن همراه 35 روستای ما فاقد پوشش بوده که عمدتاً به‌صورت تک روستایی و در نقاط کور هستند.

,

وی در ادامه اظهار داشت: در بحث روستای بدون بیکار نیز جعفرآباد سفلی انتخاب‌شده و بالغ‌بر 10 جلسه من‌جمله کارگروه اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی در این روستا برگزارشده است، حدود 90 درصد مشاغل خانگی مطرح‌شده و در خصوص طرح توسعه روستایی و سامانه کارا نیز اطلاع‌رسانی مناسب انجام‌گرفته است و انشالله در هفته دولت این روستا به‌عنوان الگو مطرح خواهد شد.

,

, ,

انتهای پیام./

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه