اخبار داغ

علیرضا زاکانی:

وجود تفکرات غربی و اشرافیت سیاسی در کشور از مشکلات مهم است

وجود تفکرات غربی و اشرافیت سیاسی در کشور از مشکلات مهم است
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات کنونی کشور به دلیل عدم همراهی برخی مسئولان با انقلاب است، گفت: وجود تفکرات غربی در کشور از مشکلات مهم کشور است که باعث عقب افتادگی نظام اسلامی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا زاکانی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به اینکه در حوزه داخل شش گروه در مقابل امام بودند، اظهار داشت: افراد متحجر، نهضت آزادی ها، منافقین، مللیون،ملحدین و سلطنت طلب ها این شش گروه می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا، ,   قم فردا،,   قم فردا,   قم فردا,

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با طرح اسلام ناب محمدی(ص) بر همه این اندیشه غلبه کرد و این پیروزی با روش بیداری توده های مردمی به وجود آمد.

,

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضرت امام در دنیا هم به پیروزی رسید، گفت: در آن زمان آمریکا و شوروی دنیا را به دونیم کرده بودند اما انقلاب اسلامی اندیشه غرب و شرق را از بین برد و آنها در مقابل تفکر انقلاب اسلامی زانو زدند.

,

وی عنوان داشت: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد برخی ها که از حرکت انقلاب عقب بودند و با آن موافق نبودند در کنار امام خمینی(ره) قرار گرفتند تا با انقلاب حرکت کنند اما در طول مسیر حرکت انقلاب به آن آسیب هایی را زدند.

,

برخی برای ضربه زدن به انقلاب، رنگ انقلابی گرفته اند

, برخی برای ضربه زدن به انقلاب، رنگ انقلابی گرفته اند,

زاکانی با اشاره به اینکه عده ای در ابتدای انقلاب رنگ انقلابی به خود گرفتند، بیان داشت: از اول انقلاب تا به امروز دو گروه در مقابل هم ایستاده اند که یکی از گروه ها اسلام را راه سعادت آخرت و دنیا می دانند اما گروه دیگر این مسئله را غلط می داند.

,

وی افزود: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در این سی و نه سال توفیقات بالایی داشته است؛انقلاب اسلامی در یک سیر رشد جدی در حال فتح قله ها می باشد که اثرات خود را در دنیا می گذارد.

,

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی هم نکات مثبت دارد و یک سری آسیب ها، خاطرنشان کرد: وقتی در نظام دینی مردم سالاری حاکم است یعنی مردم حق انتخاب دارند و کسی نمی تواند به آنها چیزی را تحمیل کند اما مهمتر این است مردم در کشور مشارکت کنند و همچنین باید در فضای شفاف به آنها حق داد که به مسئولین امر و نهی کنند.

,

وی از استقلال، آزادی، عدالت نسبی، امنیت و  پیشرفت معنوی و عملی را از اهداف داخلی انقلاب دانست، گفت: مظلوم‌نوازی، حمایت از مستضعفان، مبارزه با ظالمان و مستکبران و حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی از اهداف بین‌المللی انقلاب اسلامی است که طی این سال‌ها دنبال شده است.

,

برخی می خواهند جامعه را با الگوی غلط بیگانگان بسازند

, برخی می خواهند جامعه را با الگوی غلط بیگانگان بسازند,

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه عده‌ای بر خلاف اندیشه امام خمینی(ره) می‌خواستند جامعه را با الگوهای غلط بیگانگان بسازند، گفت: اگر امروز نظام سلطه تحت تاثیر انقلاب اسلامی است و انقلاب با نظام سلطه درگیر است نمی‌توانیم برای رسیدن به مدینه فاضله از الگوهای غلط غربی استفاده کنیم.

,

وی اضافه کرد: ما از محاسن غرب و شرق، دستاوردهای بشری استفاده می کنیم اما باید بدانیم که این مسائل با اصول و مبانی کشور سازگاری دارد یا نه؛ ما غرب ستیز و یا تکنولوژی ستیز نیستیم اما انتخاب می کنیم .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه