اخبار داغ

یادداشت؛

انقلاب وقتی ۴۰ساله می شود!

انقلاب وقتی ۴۰ساله می شود!
ماوقتی ۴۰ساله میشویم بچه داریم شاید عروس و داماد داریم کمی هم بیماری جسمی در ما پیدا شده و... یک انقلاب چه؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر بهبهان ٬انقلاب هم مثل ما جسمی دارد و جانی:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر بهبهان ,

جانش -همان هویتش- به #انقلاب بودن و دائما منقلب کردن و دگرگون ساختن و رستاخیز بپاکردن و جلو رفتن به سمت اهداف عالی و آرمانهای بلندش است مثل یک رود مثل یک آتشفشان.
جسم انقلاب "نظم برآمده" از آن است چیزی که در "ساختارها و آدمها" بروز میکند. وزارتخانه ها و وزرایش، قوه ها و رؤسایش.
جسم انقلاب هم ممکن است پیر شود مریض شود لکه دار و حتی غده دار شود!
یک انقلاب ۴۰ساله که میشود آدمهای اولیه اش با هم در آمیخته و به هم عروس و داماد داده اند بطور ظاهرا طبیعی همه باهم خویشاوند شده اند و جورایی "هزارفامیل" شده اند! آخر آنها که بخاطر مسائل امنیتی و فرهنگی(!) نمی آیند از یک شهر دوردست و یا روستا برای بچه شان زن بگیرند از همان رجال اطراف دختر میگیرند. از اینرو بیشتر در هم تنیده شده، ارگ نشینی باب میشود.

آقازاده های آن آدمهای اول جای زندان و تبعید پدران با بادیگارد و در راحتی بزرگ شده اند. تنها امتیاز شان [بخوانید رانتشان] فامیلی شان است. حدود ۴۰۰۰تایش خارج تحصیل کرده و بسیار گوناگون شده اند. برخی ممکن است انگلیسی شده و برخی حتی خوی طاغوتی گرفته باشند!
ائتلافها، توازنها و تعادلها بین همانها انجام و دولتها و ثروتها بین خودشان دست به دست شود...
ای وای اینجور که "جان انقلاب" میمیرد!اسیرمیشود، دربند جسم معیوب می گردد و نمیتواند تنفس کند، آتشفشانی کند و پیش برود!

تنفس جان انقلاب
ماههای آخر ۵۷ میشل فوکو ایران آمد و انقلاب را از نزدیک دید بعد مقاله هایی نوشت از جمله از دیدن "روح و جان انقلاب" در خیابانهای تهران نوشت:
"اراده جمعی را هرگز کسی ندیده و خود من فکر میکردم که اراده جمعی مثل خدا یا روح است و هرگز کسی نمی تواند با آن روبه رو شود نمی دانم با من موافقید یا نه اما ما در تهران و سرتاسر ایران با اراده جمعی یک ملت برخورد کرده ایم"(ایران روح یک جهان بی روح/فوکو/ص۵۷).

بنظرم ما هم اگر کمی تیز بین شویم هنوز این روح را میتوانیم ببینیم. جانی که بعد از ۴۰سالگی بخاطر چابک کردن جسمش و آب کردن چربی های اضافی و رسوب کرده در رگهایش و دفع سلولهای مرده اش دارد ورزش میکند.
روزی مغز انقلاب گفت: "اگرچنانچه در زیر عبای بنده کسی حرفی بزند که من با آن مخالفم خب بایستی او را زیر عبایم بیرون کنم بایستی اعلام کنم که مخالفم و الا به حساب من گذاشته خواهد شد"(مقام معظم رهبری۳۱مرداد۹۵).
امروز در۴۰سالگی انقلاب می بینم روح انقلاب -یعنی همان اراده جمعی که فوکو در خیابانهای۵۷ دید- دارد این زیر عبایی ها را درمی آورد!

بی بی سی و ضدانقلاب نیست، بسیج دانشجویی است که از مجلل سازی جدید ساختمانهای بنیاد مستضعفان (برای نمونه) اعتراض می کند. بازیگران قدرت نیستند بلکه جوان انقلابی است که بخاطر نهی از منکر زعماء دارد زندان میرود و کماکان هم پایبند به انقلاب و رهبری است. و نمونه ها دارد زیاد میشود.
وقتی می بینم طلبه ای برای مبارزه با "اقتصاد طاغوتی" غیر از تحقیق و تألیف و ارائه راه حل، حاضر میشود اعتصاب غذا کند تا انقلاب تنفس کند و انقلابیون از روزمرگی و تسلیم شرایط بودن درآیند حتی اگر به انتخاب روشش حرف داشته باشم احساس میکنم جان انقلاب دارد جسم تنبل شده را ورزش می دهد...
نمونه ها و عرصه ها بسیارند آنقدر که اشاره اش هم طولانی میشود.

زلزله مبارک شهید حججی ثابت کرد انقلاب زنده است و سرنوشتش را الزاما آقازاده هایش یا مشاهیرش تعیین نمیکند.
من بسیار به فردا امیدوارم. ۲۲بهمن تولد این جان تازه مبارکباد.


محسن قنبریان

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تنفس جان انقلاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه