اخبار داغ

روسیه:با ایرانی‌ها درباره فردو رایزنی می‌کنیم

روسیه:با ایرانی‌ها درباره فردو رایزنی می‌کنیم
سفیر روسیه در ایران در مصاحبه‌ای روز یکشنبه گفت که یک هیئت روس در تهران با ایرانی‌ها درباره ایجاد تغییرات در سایت فردو رایزنی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «لوان جاگاریان»، سفیر روسیه در تهران در مصاحبه‌ای روز یکشنبه گفت هیئت شرکت روسی «روس‌اتم» در سفر به ایران با مقام‌های این کشور درباره ایجاد تغییرات در سایت «فردو» رایزنی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این دیپلمات روسیه در گفت‌وگو با «ایتارتاس» از سطح همکاری‌های ایران و روسیه در چارچوب توافق هسته‌ای موسوم به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) ابراز رضایت کرد و گفت هیئت «روس‌اتم» در حال رایزنی درباره «جنبه‌های معینی از پروژه ایجاد تغییرات در سایت فردو است.»

,

«جا گاریان» گفت: «امیدوار هستیم به زودی شاهد نتایج این رایزنی‌ها باشیم.»

,

«بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز 13 بهمن‌ماه با بیان اینکه یک تیم فنی از روسیه برای نصب تجهیزات ایزوتوپ‌های پایدار در فردو به ایران می‌آید، گفته بود: «کار نصب تجهیزات مربوط به پروژه ایزوتوپ پایدار از همان روز ورود یا روز بعد آغاز می‌شود.»

,

توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، موسوم به برجام، در تابستان سال 2015 میان ایران از یک طرف و روسیه، آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان (گروه 1+5) حاصل شد. این توافق قرار است در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران، بخشی از تحریم‌ها علیه این کشور را رفع کند. کارشکنی‌های آمریکا باعث شده ایران تا کنون از مزایای این توافق برخوردار نشود. 

,

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین اقدام خود ضد توافق هسته‌ای با ایران اخیراً دولت‌های اروپایی را تهدید کرده در صورتی که برای اصلاح «معایب فاجعه‌بار» آن اقدام نکنند کشورش را از این توافق خارج خواهد کرد.

,

سفیر روسیه در مصاحبه با ایتارتاس گفت که ایران و روسیه هر دو درباره وضعیت توافق هسته‌ای برجام نگران هستند. وی همچنین گفت: «قابل فهم است که شریکان اروپایی‌ ما هم با توجه به تلاش زیادی که برای حصول توافق انجام دادند درباره این موضوع نگران هستند.»

,

«جاگاریان» اضافه کرد: «من تمایل دارم یک بار دیگر تأکید کنم که ایران به تمامی تعهداتش ذیل برجام پایبند است. این توافق، حاصل گفت‌وگوهای بین‌الملل است و بایستی به همان شکلی که سال 2015 بر سر آن توافق شد، باقی بماند. نباید هیچ بحثی درباره ایجاد تغییر در آن مطرح شود.»

,

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون در 9 گزارش پایبندی کامل ایران به تعهداتش در چارچوب توافق هسته‌ای برجام را تأیید کرده است. 

,

منبع تسنیم

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه