اخبار داغ

ناگفته های خواندنی محافظ امام خمینی/ نگرانی امام از پاسخ در محضر خدا حتی برای دست تکان دادن به سوی مردم

ناگفته های خواندنی محافظ امام خمینی/ نگرانی امام از پاسخ در محضر خدا حتی برای دست تکان دادن به سوی مردم
آنچه در ادامه می خوانید گفتگو خبرنگار شبکه خبری تحلیلی تیتریک با محافظ امام (ره) در جماران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک; ماه بهمن یادآور رشادت های دلاورمردانی است که در پیروزی جبهه حق بر باطل نقش بسزایی داشته و ماندگارترین انقلاب جهان را رقم زدند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , تیتر یک;, ماه بهمن یادآور رشادت های دلاورمردانی است که در پیروزی جبهه حق بر باطل نقش بسزایی داشته و ماندگارترین انقلاب جهان را رقم زدند. ,

به همین مناسبت محمدرضا قربانی 56 ساله با 35 سال خدمت در سپاه میهمان دفتر شبکه خبری تحلیلی تیتریک شد، کسی که به مدت 8 سال در جماران محافظ امام خمینی (ره) بود.  

,

قربانی با اشاره به اینکه سال 61 و زمان جنگ دو ماه در پادگان امام حسین (ع) آموزش دیده است گفت: همان سال به جبهه اعزام شدم و پس از 4 ماه و نیم اعلام شد جماران نیاز شدید به نیرو دارد، 22 ساله بودم وارد جماران شدم، نمی توان آن همه خاطره را توصیف کرد چرا که امام (ره) شخصیت برجسته ای است و نمی توان آن را با هر کسی مقایسه کرد.   

,

قربانی

, قربانی,

در حضور امام (ره) مشکلات و غم ها فراموش می شد و ایشان فردی بسیار ساده زیست بود، قربانی با بیان این مهم افزود: امام (ره) خانه ای محقر داشت، برای میهمانانش خودش چایی می آورد و پذیرایی می کرد و عظمتش همه را شرمنده می کرد، معتقد بود حسینیه جماران باید کاهگل باشد لذا با نقاشی آن مخالفت کرد و سادگی آن را علی رغم حضور میهمانان خارجی حفظ کرد و معماری جماران دست نخورده باقی ماند.   

,

قربانی با اشاره به اینکه آن زمان کسانی که در راه انقلاب خدمت کرده و گزینش می شدند به این تشکیلات ایمان راسخ داشتند اظهار داشت: افتخار می کنم توانستم به امام (ره) خدمت کنم، کارت ملاقات سه ماهه با ایشان داشتیم و ما شخصیت ها را برای دیدار تایید می کردیم، محافظان زیر جایگاه ایستاده و حفاظت از امام (ره) را بر عهده داشتند.   

,

قربانی

, قربانی,

تا زمان رحلت امام (ره) به مدت 8 سال محافظ ایشان بودم، قربانی درحالی این را می گوید که در ذهنش خاطره ای از معمار کبیر انقلاب مرور شده و ادامه می دهد نصف شب زمستان پشت باغ پست می دادم، حضرت امام (ره) را دیدم که با چایی و بیسکویت آمدند و جویای حال من که یک پاسدار جزئی بودم شدند.

,

وی به حلقه های 1، 2 و 3 برای محافظت از امام (ره) اشاره کرد و گفت: من در حلقه محافظتی 1 بودم، گروهی که ترددهای حضرت امام (ره) و مراجعه کنندگان را کنترل می کرد، اگر در کار قصور می شد امام (ره) با نگاه غضبناک مسئولین را متوجه اشتباه خود می کرد و زمان حضور نماینده های گورباچوف در ایران، امام (ره) جلسه را ترک کرد و با وجود اینکه تفتیش بدنی سران خارجی و عموم انجام می شد امام (ره) اصلا مایل به این مشقت و حتی ساخت بارگاه نبود، ساده زیستی را دوست داشت و شاید روحش الان در عذاب است.   

,

قربانی با اشاره به اینکه امام (ره) همواره می فرمود به جای کاخ نشینان به فکر کوخ نشینان باشید اینگونه امام را توصیف کرد که معمار کبیر انقلاب یک کارگر ملاقات کننده را از یک ریاست جمهور کشور خارجی بیشتر دوست داشت و حتی خانم بی نظیر بوتو پس از مراجعه به جماران گفت: تصور می کردم حسینیه ایشان یک کاخ باشد، هر کسی وارد جماران می شد و برمیگشت حال و هوایش عوض می شد، امام (ره) به زمان حساس بود، هر روز پیاده روی می کرد و در اعیاد رمضان، رجب و .... ملاقات هایش را کمتر کرده و به دعا و مناجات می پرداخت  هر کسی به منزل امام (ره) مراجعه می کرد نا امید باز نمی گشت، اشخاص و رئیس روسا دیدار خصوصی داشتند و روسای جمهور برای انجام امور باید نزد امام (ره) قبل و بعد از سفر به داخل و خارج از کشور گزارش می دادند اجازه انجام فعالیت خودسرانه نداشتند اما امروز به واسطه حفظ شغل و ... متاسفانه از واقعیت ها چشم پوشی می کنیم.  

,

قربانی

, قربانی,

زمان امام (ره) سخنرانی ها یک ربع بود و حرف هایش برش داشت، واقعیت می گفت که آمریکا یک شیطان بزرگ است و با آن کنار نمی آییم اما امروز متاسفانه برخی برخلاف آن عمل می کنند، امام (ره) از میان نوه هایش علی را دوست داشت به گونه ای که زمان غذا خوردن علی از سر و کول ایشان بالا می رفت، به واسطه ارادت خاص امام (ره) به همسرشان تا خانمش سر سفره نمی آمد دست به غذا نمی زدند.   

,

حاج عیسی خادم امام (ره) زمانی که گوشت برای تهیه غذا فراهم می کرد همواره می گفت که امام (ره) از او سوال می کردند که آیا مردم همین گوشت را مصرف می کنند و البته ایشان دستور دادند آشپزخانه بیت را به واسطه اینکه همانند مردم غذا بخورند تعطیل کنند، تا زمان رحلت امام (ره) جماران سبک قدیمی خود را داشت، ماه محرم و ماه های عزاداری نمی گذاشت صدای رادیو به واسطه بیماران بلند شود.  

,

امام (ره) شبانه در لباس کارگری به قم رفت و آمد می کرد و با دبدبه و کب کبه جایی نمی رفت، آن زمان اختلاف طبقاتی بین مردم و مسئولین کم بود، اعضا بیت امام (ره) هزار نفر و تیم حفاظتی ایشان 50 الی 60 نفر بود، زمان بمباران اغلب افراد به سمت چیتگر فرار کردند اما امام (ره) جماران را ترک نکرد چرا که معتقد بودند نمی توان از چنگال مرگ فرار کرد، ایشان مو را از ماست به واسطه قصور مسئولین می کشید لذا کوچکترین خطایی نمی توانستیم کنیم. 

,

قربانی

, قربانی,

قربانی به ازدواجش زمان محافظت از امام (ره) و سکونتش در کرج اشاره کرد و گفت: یک شب، ماه رمضان در باغ خسروشاهی افطار کردیم که پس از صرف شام ساعت 12 حال حاج احمد بد شد و در نهایت به رحمت خدا رفتند، حاج عیسی غذای امام (ره) را می پخت و ایشان پیش مرگ و ... نداشتند، آن زمان همه مخلص بودند و خدا را شاکرم که من نیز یک قران از بیت المال نخورده ام.   

,

وی ادامه داد: امام (ره) یک روزی در ملاقات هایش گفت دستی که برای مردم به واسطه ابراز احساساتشان تکان می دهم، در روز قیامت سوال جواب دارد که آیا از اعماق دلت بود یا برای خودنمایی و رنج می کشم هر چند که مجبورم برای قدردانی دست تکان دهم، آن زمان شرایط ما با کسی که مرز بود تفاوت نداشت و همان حقوق سپاه را دریافت می کردیم.   

,

قربانی به مشکل ریه امام (ره) که موجب بستری شدن در بیمارستان قلب جماران شد اشاره کرد و افزود: اگر ایشان می دانستند از زمان بستری شدنشان تصویربرداری می شود مخالفت می کرد، برنامه غذایی امام خیلی جزئی بود، امام (ره) در جماران مستاجر بود و بر خلاف اینگه عده ای می گفتند پشت منزلش قصر است خانه مجللی در کار نبود و حتی نمی توانستیم از درختان باغ گردو برداریم چرا که امام (ره) آن را جز بیت المال می دانست.   

,

وی با اشاره به اینکه امروز برای چندرغاز وام باید 100 خان بگذرانید گفت: علی رغم حرص و طمع امروز آن زمان مردم را به اجبار حسینیه نمی کشاندند.، امام (ره) نماز جماعت را طول نمی داد و در حسینیه جماران می خواندند و مردم ملاقاتی، تیم حفاظتی و ... به ایشان اقتدا می کردند.  

,

قربانی

, قربانی,

قربانی به رحلت امام (ره) اشاره کرد و افزود: آن زمان چشم های همه اشک بود و پس از امام (ره) همه چیز به همت ریخت چرا که وجود ایشان در جماران برکت بود و تا یک هفته پس از رحلت ایشان باور نمی کردیم و آمریکا از وی حساب می برد چرا که ایشان واقعا ابرقدرت بود.  

,

وی با اشاره به اینکه خانواده حضرت امام (ره)، مرحوم هاشمی وآقای انصاری از یاران دیرینه حضرت امام محل دفن ایشان را تعیین کردند و حتی دوبار به واسطه حضور مردم سراسر ایران ایشان را کفن کردند چرا که کفن پاره شد.   

,

محافظ امام (ره) با اشاره به اینکه ایشان رهبری را به عنوان جانشین خویش انتخاب کردند گفت: امام (ره) آن زمان می فرمود از قشر مستضعف هزینه آب، برق و ... دریافت نکنید و آنها را دریابید اما امروز متاسفانه با وجود سهیم بودن همه در انقلاب ژن خوب سهم می برد!  وی در خاتمه خاطر نشان داشت: امیدواریم خداوند صاحب اصلی ممکلت را برساند و با وضعیت کنونی ظهور آقا نزدیک است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه