اخبار داغ

مربی داژبال بانوان استان سمنان؛

سمنان جزء 3 استان فعال در رشته ورزشی داژبال است

سمنان جزء 3 استان فعال در رشته ورزشی داژبال است
مربی داژبال بانوان استان سمنان گفت: رشته ورزشی داژبال در سطح کشور تنها در استان تهران، فارس و سمنان اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منیره مکبریان اولین مربی و داور رشته داژبال شهرستان سمنان در گفت و گو با خبرنگار شاخه طوبی ضمن معرفی رشته داژبال گفت: داژبال یک کلمه فارسی است و از دو کلمه داژ به معنی نگهبانی (دژ) و بال به معنای دست تشکیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی,

مربی داژبال با تاکید بر اینکه این رشته ورزشی یکی از ورزش های سنتی ایرانیان در گذشته بوده است افزود: رشته داژبال به ورزش  وسطی شبیه بوده که در استان سمنان به تازگی شروع به فعالیت کرده است.

,

مکبریان تصریح کرد: قبل از سال 1386 رشته داژبال در کشورمان اجرا می شد، به طوری که  پس از تدوین قوانین و مقررات واحد در این سال جان تازه ای به خود گرفت و انجمن داژبال تحت نظارت فدراسیون ورزش های همگانی تاسیس شد.

,

وی با اشاره به اینکه هم اکنون این رشته مخاطبان زیادی در ایران و آسیا دارد گفت: ریاست کنفدراسیون غرب آسیا رشته داژبال به کشور ایران واگذار شده است.

,

مکبریان در ادامه افزود: تعداد بازیکنان در یک تیم 6 نفر است که 4 نفر اصلی و2 نفر ذخیره فعال هستند که اولین المپیاد رشته داژبال در دهه مبارک فجر در شهرستان شاهرود برگزارشد.

,

مربی داژبال گفت: استارت این رشته در فصل پاییز و در شهرستان شاهرود زده شد و در سطح کل کشور تنها در استان تهران، فارس و سمنان اجرا می شود.

,

وی در ادامه تصریح کرد: بنده به عنوان اولین مربی در شهرستان سمنان برای آموزش همگانی و فراگیرکردن این رشته اعلام آمادگی می کنم  تا بتوانم به حمدالله گام کوچکی برای شادی و سلامت بانوان استان بردارم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه