اخبار داغ

کارگاه آموزشی جریان شناسی تکفیری در اسفراین

کارگاه آموزشی جریان شناسی تکفیری در اسفراین
مسئول کانون مداحان شهرستان اسفراین گفت: کارگاه آموزشی جریان شناسی تکفیری با حضور استاد مدعو از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور مداحان و هیئات مذهبی در این شهرستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  سپهرآیین ، علی اصغر قلعه نوعی مسئول کانون مداحان شهرستان اسفراین در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کارگاه آموزشی جریان شناسی تکفیری با حضور استاد مدعو حجت‌الاسلام مصطفی رنجبر از سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی با حضور مداحان و هیئات مذهبی در این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  به نقل از  , سپهرآیین , سپهرآیین , ، علی اصغر قلعه نوعی مسئول کانون مداحان شهرستان اسفراین در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کارگاه آموزشی جریان شناسی تکفیری با حضور استاد مدعو حجت‌الاسلام مصطفی رنجبر از سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی با حضور مداحان و هیئات مذهبی در این شهرستان برگزار شد.,

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به هجوم دشمن و لزوم شناسایی آنان در دنیای مجازی گفت: با آگاهی و بصیرت افزایی می توان نقشهای آنان را خنثی کرد.

,

وی درادامه با اشاره به جایگاه مداحان و هیئت های مذهبی در شکل گیری انقلاب اسلامی و بصیرت افزایی در جوانان افزود: تمام جریان‌های تکفیری از دل سلفیه بیرون آمده‌اند، بنابراین شناخت آن‌ها، بدون شناخت سلفیه امکان‌پذیر نیست و چون تمام افکار سلفی‌‌گری وابستگی کامل به آرای ابن تیمیه دارد؛ به همین جهت ابتدا باید تفکرات ابن تیمیه را شناخت و سپس درباره جریان‌های تکفیری کار کرد.

,

حجت‌الاسلام زنجبر اظهار داشت:ابن تیمیه با توسعه مفهوم عبادت، بسیاری از عقاید و اعمال مسلمانان، به‌ویژه احترام به قبور را از مصادیق شرک دانست و فاعلانش را از مسلمانی خارج و متهم به کفر و شرک کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: وی با حرام دانستن تقلید از ائمه اربعه و اعتقاد به انفتاح باب اجتهاد، خود را مجتهد مطلق دانست و حتی فتوا داد که تقلید از ائمه اربعه کفر و ارتداد است،همین مسئله باعث شد که امروزه در نگاه پیروانش، تقلید حرام باشد و مجتهدانی مثل: اسامه‌بن‌لادن و زرقاوی ظهور کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه