اخبار داغ

دادستان دهگلان خبر داد:

دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثنا تا آخر اسفند در دهگلان افتتاح می شود

دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثنا تا آخر اسفند در دهگلان افتتاح می شود
دادستان دهگلان از افتتاح دفتر خدمات الکترونیکی (سامانه ثنا) در شهرستان دهگلان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حسین مهری دادستان شهرستان دهگلان در گفتگو با خبر نگار دهگلان شیدا با اشاره به جانمای دفتر خدمات الکترونیکی قضایی و خدمات سامانه " ثنا"  طراحی قوه قضائیه که ثبت نام شاکی، متهم و ارباب رجوع که به هر نحوی به دادگستری مراجعه کنند الزامی است.

مهری در ادامه گفت: مردم می‌توانند درخواست‌های قضایی خود را در این دفتر ثبت کنند که اخیرا کلیه  ابلاغیه، اخطاریه و احضاریه از طریق سامانه " ثنا" ابلاغ می شود.

وی ضمن اشاره به فواید سامانه " ثنا" که جلو گیری از اطاله دادرسی است و کار پرونده زودتر انجام می شود گفت: یکی دیگر از مزیت مهم سامانه این است که اگر شخصی در هر نقطه  کشور از کسی شکایت داشته باشد ابلاغیه صادره از سوی مراجع قضایی به صورت خودکار به سامانه ابلاغ ارسال شده و بلا فاصله از طریق پیامک به وی اطلاع داده می شود و آن شخص می تواند با مراجعه به سامانه ابلاغ و وارد نمودن  شناسه کاربری و رمز شخصی مفاد ابلاغیه  را مشاهد نموده و آمادگی دفاع از خود داشته باشد.


ثبت نام کلیه ادارت، بانکها و مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی در این سامانه الزامی است


دادستان دهگلان در ادامه اظهار داشت: اخیرا به ادارت، بانکها، دهیاریها ابلاغ شده که ثبت نام کلیه مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و افراد متقاضی وام بانکها در سامانه "ثنا"  الزامی بوده  که این بخشنامه بر اساس قانون آیین داد رسی  کیفری و دستورالعمل رئیس قوه قضائیه الزامی شده است.


مهری در ادامه گفت: قبل از افتتاح این دفتر خدمات الکترونیکی، دادگستری این کار را انجام میداد اما با توجه به شروع بکار دفتر خدمات الکترونیک قضایی  در مراکز استانهای کل کشور امیدواریم که دهگلان اولین شهرستان در استان کردستان برای افتتاح این دفتر باشد که قول مساعد به ما داده شده است.


 انتهای پیام/

 
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه