اخبار داغ

رییس پلیس آگاهی هرمزگان عنوان کرد؛

کاهش 47 درصدی جرائم جنایی در هرمزگان/ مردم موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند

کاهش 47 درصدی جرائم جنایی در هرمزگان/ مردم موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند
رییس پلیس هرمزگان گفت: در سال جاری 47 درصد از جرائم جنایی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و مردم برای پیشگیری از انجام جرم و سرقت ها در استان، در موارد مشکوک مراتب را به پلیس آگاهی اطلاع دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ سرهنگ عبدالمجید کرمی، رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به کاهش دو درصدی وقوع سرقت در  10  ماه سال جاری ، اظهار کرد: در حوزه کشف سرقت نیز با افزایش هشت درصدی  در 10 ماهه سال جاری نسبت تاریخ مشابه در سال گذشته رو به رو هستیم که بیشترین فراوانی سرقت در استان دزدیدن موتور سیکلت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان افزود: در 10 ماهه سال گذشته 75 درصد از سرقت ها کشف و در مقابل آن در سال جاری 81 درصد جرائم حوزه سرقت کشف شده است که در این حوزه نیز موفق به افزایش شش درصدی آمار کشف شده ایم.

,

کرمی با بیان اینکه در سال جاری 47 درصد از جرائم جنایی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: جرائم جنایی در 10 ماهه سال گذشته 90 در صد کشف شده  که در مقابل آن در  10 ماهه سال جاری 113 درصد کشف شده است.

,

وی ادامه داد: در استان هرمزگان جرائم جنسی 53 درصد و جرائم خاص و رایانه ای 5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

,

رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان با بیان اینکه 100 درصد از جرائم اقتصادی در سال جاری کشف شده است، تصریح کرد: در سال جاری جرائم اقتصادی کاهش 28 درصدی داشته است.

,

کرمی با اشاره به اینکه در سال جاری در حوزه قتل 115 درصد وقوع قتل کشف شده است، عنوان کرد: 54 درصد از این وقوع در بندرعباس، 14 درصد میناب، چهار درصد حاجی آباد، هشت درصد رودان، چهار درصد قشم، چهار در صد بشاگرد، هشت درصد بندرلنگه بوده است که درسال جاری در شهرستان های خمیر، سیریک، پارسیان و بستک هیچ گونه قتلی صورت نگرفته است.

,

وی با بیان اینکه 95 درصد از قاتلین مرد و 5 درصد زن  بوده است، بیان کرد: جنس مقتولین 70 درصد زن و 30 درصد مرد است و 22 درصد از مقتولین سن بین 15 تا 20 سال ، 41 درصد بین 21 تا 30 سال، 33 درصد بین 31 تا 45 سال و چهار درصد سن 45  سال به بالا داشته اند.

,

رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان گفت: 15 درصد از قتل ها در استان هرمزگان قتل خانوادگی و 85 درصد از قتل بدون نسبت خانوادگی بوده  و آلات به کار رفته در قتل 41 درصد چاقو، 15 درصد اسلحه، 33 درصد خفگی و 11 درصد سایر وسایل بوده که انگیزه قاتلان هفت درصدسرقت، 18 درصد منکراتی، 23 درصد نزاع و درگیری، چهار درصد انتقام جویی ، 23 درصد اختلاف خانوادگی، چهار درصد اختلاف مالی و چهار درصد تعصبات قومی و قبیله ای بوده است.

,

کرمی با تاکید بر اینکه با افزایش سطح سواد آگاهی افراد بالاتر می رود، افزود: میزان تحصیلات قاتلین هرمزگان در سال جاری 11 درصد بی سواد، 13 درصد ابتدایی، 49 درصد مقطع راهنمایی ، 25 درصد دیپلم و دو درصد بالای دیپلم بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه در 10 ماه سال جاری 52 باند سرقت متلاشی شده است، گفت: با اقدامات خوب پلیس در کل استان هرمزگان 160 نفر از این 52 باند دستگیر شده که این افراد به 350 فقره سرقت اعتراف کرده اند.

,

رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان بابیان اینکه بیشترین جرم حوزه زمین خواری در استان هرمزگان مربوط به شهرستان  بندرعباس است، گفت: در سال جاری 90 هزار متر زمین خواری درکل استان هرمزگان صورت گرفته و چهار میلیارد تومان اختلاس در سه پرونده اتفاق افتاده است.

,

کرمی اظهار کرد: در بحث قاچاق 13 درصد افزایش کشف وجود داشته و تعداد 40 فقره باند قاچاق در استان متلاشی شده است.

,

وی تصریح کرد: در پلیس آگاهی استان هرمزگان 55 هزار و 793 مورد انگشت نگاری از متقاضیان سوء پیشینه و مشمولین نظام وظیفه صورت گرفته است .

,

رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: مردم برای پیشگیری از انجام جرم و سرقت ها در استان، در موارد مشکوک مراتب را به پلیس آگاهی اطلاع دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه