اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

تنهایی و سرخوردگی نتیجه سبک زندگی غربی است/ مراقب حرکات نفوذی به نام دفاع از حقوق زن باشیم

تنهایی و سرخوردگی نتیجه سبک زندگی غربی است/ مراقب حرکات نفوذی به نام دفاع از حقوق زن باشیم
اصلانی گفت: باید مراقب باشیم که نفوذ فرهنگ غرب، خانواده ها را خدشه دار نکند؛ این هشداری برای کشور ماست کمااینکه شاهد هستیم حرکات فمنیستی به نام زنان اما علیه آنان صورت می گیرد که موجب سست شدن پایه های استحکام خانواده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مینو اصلانی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان بااشاره به افزایش میزان افسردگی وتنهایی دئر غرب و کشورهای اروپایی گفت: فرهنگ به هم ریخته، غیر انسانی وغیرفطری غرب نتیجه ای جز این ندارد؛ سبک زندگی غربی فرایندی است که نهایتا به تنهایی منجر می شود و کاملا در این فرهنگ قابل پیش بینی و تجربه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

تنهایی و سرخوردگی نتیجه سبک زندگی غربی است

, تنهایی و سرخوردگی نتیجه سبک زندگی غربی است,

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: در دهه های اخیر میزان تنهایی در غرب افزایش یافته به دلیل اینکه حرمت خانواده از دست رفته، جایگاه زن و مادری زیر پا گذاشته شده و زن در این فرهنگ بسیار مورد خشونت و آزار قرار گرفته است؛ تنهایی، سرخوردگی های عاطفی، سواستفاده های جنسی و ... نتیجه سبک زندگی غربی است.

,

وی عنوان کرد: دراین سبک زندگی به دلیل اینکه اعتمادی بین زن و مرد وجود ندارد که زندگی تشکیل دهند، لذا تنهایی را برمی گزینند و حتی درخانه های تنها فوت می کنند؛ به گونه ای که حتی یکی از کشورها طرح همسایه محوری پیشنهاد داده بود که حداقل کسانی که تنها هستند و تعدادشان هم کم نیست، همسایه ها از هم مطلع باشند و در صورت فوت وی بتوانند به مسئولین شهری اطلاع دهند.

,

سازوکارهای معنوی واخلاقی در غرب از بین رفته است

, سازوکارهای معنوی واخلاقی در غرب از بین رفته است,

اصلانی با بیان اینکه سازوکارهای اخلاقی، معنوی وانسانی در غرب از بین رفته است، اظهار داشت: پیام انقلاب اسلامی که پیامی الهی، انسانی و مبتنی بر فطرت است، مقداری فرهنگ غرب را تکان داده و جنبش هایی نظیر احیای شأن مادری و عفاف و تشکیل خانواده دراین کشورها شکل گرفته است.

,

این کارشناس مسائل فرهنگی بیان کرد: اما این موارد بسیار کمرنگ است چون زیرساخت ها از بین رفته و نقش ها جابه جا شده و در فرایند سودجویی، لذت طلبی فردی، عدم گذشت و ایثار، خودمحور بودن انسان منهای خانواده ازبین رفته است و عامل این امر هم خودشان هستند که این فرهنگ را ایجاد کرده اند.

,

وی با اشاره به اینکه در این فرهنگ برای هویت زن ارزش قائل نشده اند، افزود: مقام معظم رهبری در پیام به کنگره 7هزار زن شهید فرمودند بزرگترین جنایت غرب این است که حق کرامت الهی زن را نادیده گرفت؛ این حق برای همه زنان عالم وجود دارد؛ خداوند زن را مربی و تربیت کننده نسل ها قرار  داده و به او کرامت بخشیده اما در فرهنگ غرب این کرامت را ازاو گرفته و از زن ابزار جنسی برای امیال دنیوی خود ساخته و از جسم او برای تبلیغ بی ارزش تری کالاها سودجویی می کنند.

,

حرکات فمنیستی به نام زنان اما علیه آنها صورت می گیرد/ زیرپا گذاشتن قوانین خانواده استحکام این نهاد را بهم می ریزد

, حرکات فمنیستی به نام زنان اما علیه آنها صورت می گیرد/ زیرپا گذاشتن قوانین خانواده استحکام این نهاد را بهم می ریزد,

اصلانی با تاکید بر اینکه این فرایند زنگ خطری برای همه کشورهایی است که به تحکیم بنیان خانواده می اندیشند و برای آن برنامه ریزی دارند، مطرح کرد: باید مراقب باشیم که نفوذ فرهنگ غرب، خانواده ها را خدشه دار نکند؛ این هشداری برای کشور ماست کمااینکه شاهد هستیم حرکات فمنیستی به نام زنان اما علیه آنان صورت می گیرد که موجب سست شدن پایه های استحکام خانواده می شود.

,

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه خانواده قوانین و چهارچوبی دارد که اگر زیرپا گذاشته شود، ستون ها فرو می ریزد، اذعان داشت: وقتی زن بدون اجازه شوهر از خانه و کشور خارج شود مرد هم به خود اجازه می دهد درنبود او هرکاری انجام دهد؛ وقتی به نام حقوق زن این پایه ها را حذف می کنند، طبیعتا استحکام خانواده بهم می ریزد.

,

وی تاکید کرد: خانواده مانند یک سازمان است که باید چهارچوب و ضوابط داشته باشد وگرنه از هم می پاشد، منتها ضوابط حاکم بر خانوده مبتنی بر گذشت، مسئولیت پذیری و فداکاری است؛ قوانین خانواده براساس تفاهم و مهرورزی تنظیم می شود.

,

اصلانی ابراز کرد: امروز زنان فرهیخته ای که در دنیا درخشیدند و در مجامع بین المللی حضور پیدا کردند، کم نداریم و حتی همسرانشان آنها را بدرقه کرده و سپس به استقبالشان آمدند؛ این تفاهم بین زن و شوهر است لذا دختران فهیم ما باید مراقب حرکت های خزنده و نفوذی به نام دفاع از حقوق زن که پایه خانواده را سست می کند، باشند.

,

تضعیف شدن نقش پدر در غرب موجب بی هویتی دختران در جامعه شده است

, تضعیف شدن نقش پدر در غرب موجب بی هویتی دختران در جامعه شده است,

وی با بیان اینکه نقش پدر در خانواده باید پررنگ باشد، گفت: امروز نقش پدر در غرب تضعیف شده است به گونه ای که دختران غربی فهمیده اند با از دست دادن سایه پدر همه چیز را از دست داده اند لذا جنبش احیای پدرسالاری راه انداختند و می گویند وقتی در سایه پدر بودیم، ارزش داشتیم اما امروز که مارا رها کرده اند، در جامعه بی هویت شده ایم و مردها از ما سواستفاده می کنند.

,

این کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: امروز باید به اینکه دختران ارزشمند ما برای پدرانشان احترام قائلند و از آنها برای ازدواج اجازه می گیرند، به خود ببالیم؛ این گرانبهاترین ارزش های سرزمین ماست که ناشی از دین محکم و بسیار زیبای اسلام دارد که در این سرزمین جاری شده است.

,

مسئول بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: این حمایت از زن در تمام مراحل زندگی اتفاق می افتد که این ودیعه های الهی است و باید با چنگ و دندان از آنها حفاظت کرده و برای ترویج، تقویت و استحکامش برنامه ریزی های جدی داشته باشیم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه