اخبار داغ

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمان بحران

لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمان بحران
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در هنگام بارش برف و وجود بحران در جاده‌های استان باید تمامی دستگاه‌های امدادرسان در روستاها و شهرستان‌ها هم آماده خدمات‌رسانی به کاربران جاده باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر؛ شهرام ندیمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری صبح امروز در نشست هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در خصوص بارش‌های پیش‌بینی شده، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها و اخطاریه‌های هواشناسی بارش‌هایی را در اواخر هفته جاری پیش رو خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته با توجه به بارش‌های صورت گرفته مشکلی در مدیریت بحران در استان وجود نداشته است، افزود: بارش‌های چند روز پیش در مناطق مرکزی و شمالی کشور باعث ایجاد بحران شد که برای جلوگیری از این پیشامد باید تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان با یکدیگر هماهنگ باشند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در خصوص مسدود شدن محورها تنها منبع موثق رئیس پلیس راه استان است.

ندیمی با بیان اینکه در سال جاری از ۵ هزار آبرو استان بازدید به‌عمل آمده است و آمادگی بارش تا ۲۰۰ میلی‌متر وجود دارد، ادامه داد: در فصول گرم سال، هنگام چرای گوسفندان چوپانان سرشاخه‌های درختان را برای جمع‌آوری برگ‌ها یا ذخیره گرمایشی قطع می‌کنند؛ این سرشاخه‌های به‌جا مانده در سطح زمین هنگام بارش آبرو‌ها را مسدود و باعث تخریب جاده می‌شوند.

وی اضافه کرد: در هنگام بارش برف و وجود بحران باید تمامی دستگاه‌های امدادرسان در روستاها و شهرستان‌ها هم آماده خدمات‌رسانی به کاربران جاده باشند.

سعید قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری صبح امروز هم در این نشست با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز به چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بارش‌ها از امشب در مناطق غربی آغاز می‌شود و از بعدا‌زظهر فردا در استان شدت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تا روز چهارشنبه هفته جاری شاهد بارش باران و برف و آب‌گرفتگی معابر خواهیم بود، افزود: میزان بارندگی این سامانه بارشی در استان ۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این سامانه کاهش دمای محسوس را به‌دنبال نخواهد داشت، اضافه کرد: با توجه به داده‌های هواشناسی سرعت باد در این سامانه به ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به همین دلیل شاهد کولاک در ارتفاعات و محورهای کوهستانی خواهیم بود.

قطره ادامه داد: موج دوم این سامانه بارشی از اواخر روز پنج‌شنبه تا روز جمعه استان را در بر می‌گیرد.

وی گفت: بنابر داده‌های هواشناسی اخطاری‌هایی در خصوص بارندگی، کولاک و آب‌گرفتگی مزارع پرورش ماهی صادر شده است.

رحمت‌الله نجفی رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی امکان وجود کولاک در جاده‌های چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود کولاک در مسیرهای مواصلاتی مسدود شدن و محدودیت‌های ترافیکی در محور را در پی خواهد داشت، افزود: محدودیت‌های ترافیکی برای جلوگیری از گره ترافیکی باید سریعاًاطلاع‌رسانی شود.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در صورت گرفتار شدن خودروها و مسافران در برف باید تدابیری برای اسکان موقت در مسیرهای بین‌راهی در نطر گرفته شود.

نجفی ادامه داد: در هنگام بحران خصوصاً کولاک در صورت حضور به‌موقع دستگاه‌های خدمات‌رسان از بروز حوادث ترافیکی جلوگیری به‌عمل می‌آید.

سلمان شیوندی کارشناس اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری در این نشست اظهار کرد: ۴۳ پایگاه به فاصله حدود ۴۰ کیلومتر و یک اتوبوس آمبولانس در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی افزود: توقف خودرو در مکان نامناسب برای بستن زنجیرچرخ در هنگام بارش برف در محورهای مواتصلاتی دلیل بروز حوادث جاده‌ای است.

کارشناس اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری از رانندگان خواست؛ از سفرهای غیرضروری در محورهای کوهستانی در هنگام بارش برف خودداری کنند و وسایل ایمنی را به‌همراه داشته باشند.

شیوندی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۱۹ هزار مأموریت امدادی ۱۱۵، در استان انجام شده است، اضافه کرد: اورژانس ۱۱۵ روزانه ۱۹ تا ۲۰ مورد مأموریت در شهرکرد انجام می‌دهد.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه