اخبار داغ

یادداشت؛

ترویج فرهنگ‌ غربی ، خطری برای خانواده ایرانی

ترویج فرهنگ‌ غربی ، خطری برای خانواده ایرانی
دشمنان ایران برای رسیدن به مقاصد خود هزینه‌های بسیاری صرف می‌کنند ؛ صهیونیسم و ایالات متحده‌ی آمریکا در این راستا از طریق جریان‌های نفوذ مثل هالیوود و صنعت سینما در جهت تغییر سبک زندگی مردم و تغییر باورها و ارزش‌های جامعه تلاش می کنند تا هویت و ذهن ملت‌ها را بر اساس باورهای غلط خود شست‌وشو دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کرمان۱۴۰۰؛خداوند تمام موجودات را به صورت زوج آفریده است و مقدس ترین کانون در شریعت اسلام خانواده است که در تمام فرهنگ ها کانون شکل گیری هویت افرد می باشد و کار پرورش فرزندان و انتقال فرهنگ و ارزش‌ها را به نسل بعدی انجام می دهد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرمان۱۴۰۰,

خانواده بنای محکمی است و سعادت جامعه اسلامی در گرو سلامت خانواده می باشد که اگر سست شود و اعتبارش را از دست دهد، جامعه به سمت تزلزل و تباهی خواهد رفت ، پس قوام و استواری جامعه وابسته به استحکام بنیان خانواده است و هر چه ریشه این نهاد مستحکم تر شود، میزان نفوذ دشمن در کشور کم تر خواهد شد.

,

امروزه از هم پاشی خانواده استراتژی راهبردی سبک زندگی غربی است و از بین بردن نهاد خانواده مهمترین هدف دشمن است و کشورهای غربی از جمله آمریکا با ابزار قرار دادن تک تک افراد خانواده به دنبال نهادینه کردن فرهنگ غرب در جوامع اسلامی هستند.

,

از نگاه دین مبین اسلام نهاد خانواده کانون اخلاقی جامعه است و خانواده مهمترین جایگاه و کانون تربیت و منش اجتماعی محسوب می شود وما باید با الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) و محوریت قرآن با سبک زندگی برخواسته از فلسفه غرب مقابله کنیم زیرا الگوپذیری از فرهنگ غرب در مراحل بعدی زندگی به سبب تناسب نداشتن با فرهنگ اسلامی، می تواند زمینه های طلاق و جدایی را فراهم کند.

,

ریشه بسیاری از مشکلات خانواده ها در دوری از آموزه های دینی و معنوی است، باید آداب زندگی و مهارت های فرزند پروری و موارد تربیتی را از قرآن و احکام اسلامی فرا بگیریم زیرا در شرایط کنونی دشمن با نفوذ در خانه ها اهداف خود را دنبال می کند و باورهای دینی را مورد هجمه قرار می دهد.

,

امروزه شیوه های ضربه زدن به فرهنگ وهویت ملی یک کشور تغییر یافته و دشمنان سعی می کنند از طریق جنگ نرم افزاری از جمله ماهواره ، اینترنت و وسایل ارتباط جمعی به فروپاشی بنیان خانواده و آرا و عقاید جوانان آن مرزوبوم نایل آیند.

,

ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی از جمله ماهواره ، اینترنت و وسایل ارتباط جمعی با نفوذ در حریم خلوت و خصوصی خانواده ها و به خصوص نسل جوان ما تبدیل به فرمانروای اجتماعی و فرهنگی شده تا فرهنگ و ارزشهای جامعه غربی را بتدریج و بدون مقاومت جایگزین دغدغه و هویت کاربران خود کند و این رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی قدرتمند غربی،امروز بیش از پیش جایگاه ویژه ای بخصوص نزد خانواده های ایرانی یافته است.

,

تاثیر برنامه های ماهواره و اینترنتی بر افکار عمومی و عملکرد مخاطبان به ویژه از نظر تربیتی و جامعه پذیری امر روشنی است  و باعث  تضعیف بنیان خانواده و تغییر الگوهای اسلامی و جایگزینی با الگوهای غربی می شود و موجب می شوند زنان و دختران جوان با دیدن فیلم ها و سریال های شبکه های فارسی زبان، مطابق حس همزاد پنداری، به تقلید از نوع پوشش برای خود بر گزینند و از رفتارهای آنان پیروی کنند .

,

در کنار برنامه‌ های ماهواره ‌ای، شبکه‌ های اجتماعی نیز برای جنگ نرم با کرامت و شخصیت بانوان وارد میدان شده ‌اند و از این طریق هر روز قربانی می ‌گیرند بنابراین بانوان باید با رعایت حجاب و عفاف و حفظ ارزش های دینی با فرهنگ برهنگی غرب که ویرانگر استحکام بنیان خانواده و جامعه است مبارزه کنند .

,

زن در کانون خانواده به واسطه جایگاه همسری و مادری از اهمیت خاصی برخوردار است اما در غرب بر مبنای آموزه‌های فمینیستی و با نام دفاع از حقوق زن، کارکردهای خانواده و موقعیت و جایگاه همسری و مادری را دستخوش تغییرات وسیعی کرده است.

,

دشمنان ایران برای رسیدن به مقاصد خود هزینه‌های بسیاری صرف می‌کنند ؛ صهیونیسم و ایالات متحده‌ی آمریکا در این راستا از طریق جریان‌های نفوذ مثل هالیوود و صنعت سینما در جهت تغییر سبک زندگی مردم و تغییر باورها و ارزش‌های جامعه تلاش می کنند تا هویت و ذهن ملت‌ها را بر اساس باورهای غلط خود شست‌وشو دهند.

,

دنیای غرب امروز با یک بحران بزرگ فرهنگی به نام فروپاشی کانون خانواده مواجه است و متأسفانه در حال صدور این بحران به سایر جوامع می‌باشد ؛ ترویج فساد، آزادی‌های بی حساب ، بی بند و باری و ... از جمله مواردی هستند که در این جوامع وجود دارد باید مراقب باشیم این فرهنگ در قلب جامعه ما رخنه نکند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه