اخبار داغ

توصیه های علمی؛

از عفونت های زنان چه می دانید؟/ راهکارهای برای رفع عفونت های شایع بین خانم ها

از عفونت های زنان چه می دانید؟/ راهکارهای برای رفع عفونت های شایع بین خانم ها
عفونت قارچی، انگلی و باکتری از عفونت های شایع در بین بانوان است و افرادی که دچار بیماری دیابت هستند بیشتر منجر به این بیماری می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخه طوبی، ترشحات بیش از اندازه واژن، خارش و سوزش واژن و رطوبت بالای آن، عدم تنظیم هورمون های زنان که استروژن و پروژسترون نام دارد از مهم ترین علائم  نشان دهنده عفونت های رحمی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی,

عفونت قارچی، انگلی و  باکتری از عفونت های شایع در بین بانوان است و افرادی که دچار بیماری دیابت هستند بیشتر منجر به این بیماری می شوند.

,

استفاده بیش از اندازه لیف و صابون برای حمام کردن، پوشیدن لباس های تنگ، خشک کردن واژن با دستگاه سشوار و استفاده بیش از حد ژل ها از عواملی است که باعث ایجاد عفونت در بین بانوان می شود.

,

بانوانی که از عفونت های رحمی رنج می برند باید از گیاهان دارویی آویشن، بومادران، پونه، بابونه، پنیرک، سیر، ختمی، برگ های رزماری و برگ ریحان  به صورت دم کرده استفاده کرده و گل سرخ  را با آب در وان حمام حل کنند و به مدت 20 دقیقه در حمام از آن استفاده کنند.

,

زمانی که یک نوع باکتری وارد بدن می شود استفاده از ماسک، شستشوی واژن با آب نمک، جوش شیرین و سرکه سیب که خاصیت  درمانی بیشتری نسبت به سرکه سفید دارد باعث می شود قدرت دفاعی بدن را بالا برده و عفونت های رحمی را از بین می برد.

,

دختران سنین پایین تر به دلیل عدم رعایت شستشوی دقیق بدن و ترشحات زیاد در زمان بلوغ که موجب رطوبت در لباس زیر آن ها می شود بیشتر منجر به عفونت های رحمی می شوند.

,

دختران در دوره بلوغ  به دلیل رطوبت زیاد باید هر روز لباس های زیر خود را عوض کرده تا به بیماری های رحمی دچار نشوند.

,

بانوان در زمان بارداری باید به این نکته توجه داشته باشند که به دلیل حساس بودن این دوران واژن باید همیشه پاکیزه باشد تا میکروب های بدنی دفع شود، در زمان بارداری ترشح در افراد بیش تر می شود.

,

استفاده روزانه از گیاه رازیانه به جزء در زمان قاعدگی موجب رفع بیماری های عفونی می شود، به دلیل اینکه گیاه رازیانه دارای هورمون استروژن و پروژستروژن است و ترشحات را افزایش می دهد که عاملی برای تمیز شدن رحم خانم ها است تا به بیماری میون، فیبرون، کیست تخمدان و عفونت های واژنی دچار نشوند.

,

بانوانی که دچار بیماری عفونت رحمی می شوند باید قهوه،کاکائو، شیرینی ها،سویا و ماکارونی،تخمه و ادویه جات را از  وعده های غذایی خود حذف کنند.

,

 افراد ابتدا مبتلا به کیست تخمدانی، فیبرون و میون می شوند اگر عفونت هایی موجود در بدن به رحم انتقال داده شود موجب سرطان رحم شده که دستور پزشک تخلیه رحم است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه