اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین اعلام کرد:

فعالیت 6 کانون "حیات طیبه" با محوریت رفع آسیب‌های اجتماعی/ حوزه علمیه الوند راه اندازی می‌شود

فعالیت 6 کانون "حیات طیبه" با محوریت رفع آسیب‌های اجتماعی/ حوزه علمیه الوند راه اندازی می‌شود
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با اشاره به فعالیت کانون‌های طیبه برای رفع آسیب‌های اجتماعی گفت: تلاش ما این است که حوزه علمیه خواهران الوند راه اندازی شود و تا برای مهر 97 پذیرش دانشجو داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت الاسلام رضا کاظم لو، رئیس حوزه علمیه خواهران استان قزوین صبح امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: حوزه علمیه برای پاسخگویی به دغدغه‌های مقام رهبری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند تخصص‌های متفاوت است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی افزود: در زمینه پرورش نیروی تخصصی، شش کانون حیات طیبه راه اندازی کرده ایم که این برنامه‌ها غیر از دروس آموزشی حوزه است. 

این مسئول اذعان کرد: این کانون‌ها شامل یاوران نماز، تحکیم خانواده، تفسیر قرآن، اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب و ازدواج است که تحت نظر اساتید قم برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: طلاب ما در زمینه کارآفرینی و تولیدات خانگی زیرگروه کانون اقتصاد مقاومتی فعالیت دارند که اهداف این کانون‌ها آموزش متخصص برای همکاری با نهادهای مختلف استان در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی است؛ همچنین تفاهم نامه ای میان حوزه و حرم رضوی امضا شده که کانون خادمان حرم رضوی راه اندازی شده است.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: نشست معارف فاطمی هر ساله در ایام فاطمیه برگزار می‌شود و همه دانش آموختگان دوره کارشناسی در این دوره به صورت تخصصی آموزش می‌بینند.

وی اعلام کرد: حوزه علمیه هر ساله از میان متدینین جامعه و دیپلمه‌ها طلبه می پذیرد و پذیرش خواهران به دو شیوه تمام وقت و پاره وقت انجام می‌گیرد و متولدین 1361 به بعد می‌توانند ثبت نام کنند. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

این مسئول اضافه کرد: در شرایط تمام وقت همه واحدها تحت نظر استاد گذرانده می‌شود و در دوره پاره وقت کلاس‌ها بعدازظهر و بدون شرایط سنی برای بانوان برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه حوزه علمیه پس از انقلاب جان ویژه ای گرفت، ابراز کرد: هدف تحصیل در حوزه علمیه خواهران  تربیت بانوان عالمه و بصیر و متخلق به اخلاق اسلامی، پرورش متخصصان کارآمد برای تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی، تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه به صورت مدرن و پرورش محقق و پژوهشگر است. 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین یکی از ارکان آموزشی را معاونت پژوهش دانست و گفت: نزدیک به 500 مدرسه علمیه در سطح کشور و شش مرکز آموزشی حوزه خواهران در استان وجود دارد که در قزوین سه مرکز و مراکز دیگر در آبیک، تاکستان و بویین زهرا قرار دارد. 

وی بیان کرد: پنج مرکز حوزوی در زمینه کارشناسی در حال فعالیت است و در موسسه آموزش عالی حوزوی سه رشته تفسیر و علوم قرآنی و فقه و اصول و کلام با گرایش امامت درحال تدریس است و تا این لحظه پذیرش سطح سه کارشناسی ارشد از حوزه علمیه است. 

کاظم لو عنوان کرد: تلاش ما این است که حوزه علمیه خواهران الوند راه اندازی شود و تا برای مهر 97 پذیرش دانشجو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بخشی از وظیفه حوزه دانش آموختگان ما تربیت مدیر است، گفت: 1400 درحال تحصیل و چهارصد نفر دانش آموخته در حوزه آموزش مشغول هستند و از این تعداد 1250 نفر در مقطع کارشناسی و بقیه در کارشناسی ارشد حضور دارند.

استاد حوزه علمیه قزوین حوزه علمیه خواهران قزوین را جزو کم هزینه ترین و پرفایده ترین حوزه‌ها در استان برشمرد و تصریح کرد: طلاب خواهر نه شهریه می‌گیرند و نه شهریه می‌دهند و ما بودجه دولتی نداریم، مسئول تامین اساتید نماینده ولی فقیه در استان است و خیرین در حوزه تامین بودجه به ما کمک می‌کند. 
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه