اخبار داغ

معضلات شهری در کرج؛

رنجی که محله امن و پاک کلاک بالا از نبود امکانات می برد

رنجی که محله امن و پاک کلاک بالا از نبود امکانات می برد
محله کلاک بالا در شمال شرق کرج یکی از خوش آب وهواترین محله هاست که بر پایه ساختار قدیم و روستایی اش هم چنان خیابان هایی با شیب زیاد دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک; اما کوچه های باریک و خانه هایی که بیشترشان ویلایی و قدیمی هستن زیبایی خاصی دارد و در قیاس با محله های شلوغ و محصور در آپارتمان های سربه فلک کشیده امروزی، آرامش دوران قدیم را یادآوری می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;,

اهالی این محله همه یکدیگر را می شناسند و از حال همدیگر باخبرند. صمیمیت و محبت بین همسایه ها به وضوح دیده می شود و این درحالی است که در زندگی امروزی حتی در یک آپارتمان، همسایه ها یکدیگر را نمی شناسند چه برسد به ساکنان یک کوچه و محله. اما این محله در کنار کم و کاستی های شهری که دارد از روابط و محبت گرم است.

,

برخلاف حاشیه نشینی، اعتیاد و نبود امنیت که در بیشتر محله های کرج دیده می شود، مردم این منطقه از امنیت آن راضی هستند و بنابر اظهار آنها به دلیل ندادن مجوز ساخت از سوی شهرداری، ساخت وسازغیرمجاز و درنتیجه حاشیه نشینی در این منطقه وجود ندارد.

,

 

, ,

کلاک بالا بهترین آب و هوا و امنیت را دارد

, کلاک بالا بهترین آب و هوا و امنیت را دارد,

یکی از بانوان ساکن در کلاک بالا که در حال شست وشوی قالیچه ای کوچک دریکی از کوچه های باریک این محله است می گوید: حاضر نیستم زندگی در این خانه کوچک و محله قدیم را با زندگی در آپارتمان های لوکس در داخل شهر معاوضه کنم.

,

«فخری اربابی» اظهار می کند: این منطقه بهترین هوا و آب باکیفیت دارد ، از نظر برق وگاز هم مشکلی نداریم و در مجموع امکانات شهری در کلاک بالا مناسب است.

,

اربابی می افزاید: البته زمستان های این منطقه خیلی سرد و شرایط کمی برای اهالی سخت می شود اما به دلیل مزایای دیگر آن سختی زمستان هم می گذرد.

,

وی در ادامه با بیان اینکه در این منطقه امنیت خوبی برقرار است می گوید: به دلیل اینکه همه همسایه ها همدیگر را می شناسند و به یکدیگر اطمینان دارند حتی اگر درب یکی از خانه ها 24ساعت هم باز بماند هیچ اتفاقی نمی افتد و خوشبختانه در محل نه دزدی انجام می شود و نه از اعتیاد و کارتن خوابی نشانی هست که این بزرگترین نعمت برای ماست.  

,

 

,

نبود مرکز درمانی و داروخانه در کلاک بالا

, نبود مرکز درمانی و داروخانه در کلاک بالا,

دیگر ساکن این محله اظهار می کند: بزرگترین مشکلی که همه اهالی از آن در ناراحتی و سختی هستند، نبود داروخانه و مرکز درمانی در کلاک بالاست.

,

«فاطمه ابوالحسنی» با بیان اینکه به تازگی یک مرکز بهداشت در این منطقه احداث شده می گوید: اما این مرکزهم تا ساعت2 فعالیت می کند و فقط پزشک عمومی دارد. چنانچه بعد از ساعت 2 برای یکی از اهالی مشکلی پیش بیاید باید به شهرک جهان نما یا کرج مراجعه کند که این کار مستلزم هزینه بالا و زمان زیادی است به ویژه در ساعات عصر تا شب که این مناطق پرترافیک هستند.

,

 ابوالحسنی در ادامه می افزاید: برای خرید یک ورق قرص باید تا کرج یا شهرک جهان نما برویم و باتوجه به اینکه همه اهالی خودروی شخصی ندارند و بیشتر مردم این منطقه از قشر ضعیف هستند این رفت و آمدها با وجود کرایه های بالا برایشان سخت است.

,

وی می گوید: چندی پیش مهمانی در منزل داشتیم که بیماری فشار خون داشت و داروی خود را به همراه نداشت، وقتی فشار ایشان بالا رفت برای تهیه یک ورق قرص فشار برای وی مجبور به گرفتن آژانس و رسیدن تا داروخانه شدم که این رفت و آمد برای من25هزارتومان تمام شد در حالی که اگر در این منطقه داروخانه وجود داشته باشد اهالی مجبور به رفت و آمد به دیگر مناطق نیستند.

,

اقدامات مثبت و منفی شهرداری منطقه

, اقدامات مثبت و منفی شهرداری منطقه,

 «احمد یاوری» دیگر شهروند کلاک بالا که در بالاترین نقطه کلاک بالا سکونت دارد با اشاره به اینکه شرایط این منطقه زمستان ها خیلی سخت می شود و در زمان بارش برف، خیابان یخ می بندد می گوید: شهرداری منطقه در این موارد خیلی خوب عمل می کند و بلافاصله به یخ زدایی خیابان می پردازد و مسیر را برای تردد مهیا می سازد.

,

یاوری می گوید: از دیگر اقدامات خوب شهرداری در این محله این است که بر خلاف دیگر مناطق اجازه ساخت وساز غیرمجاز را نمی دهد و به همین دلیل حاشیه نشینی و تبعات منفی آن در کلاک بالا وجود ندارد.

,

وی در ادامه می افزاید: اما بهداشت خیابان ها چندان مناسب نیست و شهرداری گاهی نظافت و رفت و روب خیابان ها را خوب انجام نمی دهد و گاهی جوی های آب و خیابان برای چند روز کثیف می ماند و با توجه به اینکه جوی های منطقه باریک و کوچک هستند در صورت تجمع زباله آب از آنها به بیرون و خیابان سرازیر می شود.

,

این شهروند کلاکی همچنین وجود سگ های ولگرد را از دیگر معضلات این منطقه اعلام می کند و می گوید: از شهرداری انتظار داریم در مورد جمع آوری آنها اقدام کنند چرا که زن ها و بچه های محل با ترس رفت و آمد می کنند.

,

وی نبود آسفالت درخیابان هشتم«کوچه قنبری» را منشا گردوخاک برای اهالی این خیابان بیان می کند و می افزاید: با تردد خودروها و یا کوچکترین باد این گردوخاک به داخل خانه ها وارد می شود. از مسئولان شهرداری درخواست رسیدگی به وضعیت این خیابان را داریم.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

کمبود اتوبوس درون شهری

, کمبود اتوبوس درون شهری,

دیگر ساکن این محله نیز با بیان اینکه تاکسی در حد لازم در این منطقه تردد دارد می گوید: اتوبوس هم برای رفت و آمد وجود دارد اما ساعت انتظار برای رسیدن اتوبوس طولانی است و تعداد اتوبوس های این خط کم است.

,

مصطفی نادری می افزاید: به شرکت اتوبوسرانی برای درخواست افزایش تعداد اتوبوس های این خط مراجعه کردیم اما پاسخ دادند به دلیل کمبود اتوبوس در ناوگان حمل ونقل افزایش آن در این خط مقدور نیست.

,

معضل بیکاری جوانان محله

, معضل بیکاری جوانان محله,

یک جوان از اهالی این منطقه با بیان اینکه تعداد جوانان بیکار در این محله زیاد است می گوید: بیشتر جوانان وقت خود را در قهوه خانه یا پارک ها می گذرانند .

,

سامان آراسته بیان می کند: البته با وجود بیکاری اما آنها جوانان سالمی هستند و به دنبال کارهای خلاف و یا اعتیاد نرفتند.

,

وی در ادامه می گوید: با توجه به اینکه منشا خلاف و جرم ها بیکاری است ، کاش مسئولان برای جلوگیری از بروز این عواقب برای بیکاری جوانان چاره اندیشی کنند چرا که روز به روز بر تعداد جوانان بیکار افزایش می یابد.

,

آراسته می افزاید: در کلاک بالا حتی یک مرکز فرهنگی و یا کتابخانه وجود ندارد که جوانان بتوانند از آن استفاده کنند و برای هر کلاس یا آموزشی باید به کرج مراجعه کنیم.

,

پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه11 کرج

, پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه11 کرج,

مدیرروابط عمومی شهرداری منطقه11کرج در پاسخ به مطالبات مردم این منطقه اظهار می کند: نظافت و رفت وروب منطقه به طور مرتب انجام می شود، امکان دارد گاهی به دلیل اجرای طرح کلی درمنطقه کارگر در برخی خیابان ها رفت و روب انجام ندهد اما به طور کلی نظافت خیابان ها همیشه انجام می شود.

,

مرتضی جبه داری در ادامه می گوید: در این مورد هم از جانب معاونت خدمات شهرمنطقه نظارت انجام می شود و هم ناظرعالی از جانب معاون خدمات شهر مرکز داریم که در صورت وجود کاستی در این موارد گزارش می دهد. بنابراین رفت وروب منطقه همیشگی است.   

,

جبه داری می افزاید: بخشی از نظافت و بهداشت محله به خود مردم و همکاری آنها مرتبط است چرا که گاهی در ساعت های مشخص و به طور منظم زباله ها را در خیابان نمی گذارند تا برای جمع آوری آن اقدام شود و گذاشتن زباله در ساعات متفاوت روز موجب پراکنده شدن آن در محیط می شود.

,

وی در مورد وجود سگ های ولگرد اظهار می کند: طبق هماهنگی و همکاری که بین معاونت خدمات شهر منطقه با مدیریت پسماند شهرداری کرج وجود دارد به طور مرتب سگ های ولگرد زنده گیری و به مرکز نگهداری که در کیانمهر برای آنها درنظر گرفته شده منتقل و در آنجا نگه داری می شوند اما بازهم از اطراف به منطقه وارد می شوند.   

,

مدیرروابط عمومی شهرداری منطقه11 در مورد آسفالت نبودن خیابان هشتم می گوید: این خیابان از نظر روابط و مصوبات شهرداری معبر نیست و احداثی است و ساخت وسازهای اطراف آن غیرمجاز است به این دلیل آسفالت نشده اما با زهم در صورت درخواست اهالی به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

,

ضرورت وجود حداقل یک مرکز درمانی برای احداث داروخانه

, ضرورت وجود حداقل یک مرکز درمانی برای احداث داروخانه,

کارشناس مسئول امور داروخانه ها در امور غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه در حوزه تاسیس داروخانه یک سری ضوابط وجود دارد که درخواست کننده باید مراجعه کند تا انجام شود می افزاید: برای صدور مجوز داروخانه نیاز است که حداقل یک مرکز درمانی فعال در منطقه وجود داشته باشد که همکاران داروسازان با وجود مشکلات اقتصادی و ... برایشان مقرون به صرفه باشد تا بتوانند در منطقه ای داروخانه راه اندازی کنند.

,

بهار مهدی می گوید: علاوه بر آن از نظر امنیتی منطقه باید مناسب باشد چرا که در مناطقی که از نظر سطح فرهنگی و امنیتی پایین باشد متقاضی برای احداث داروخانه وجود ندارد. به عنوان مثال در خط 4 حصار با توجه به نیاز منطقه به احداث داروخانه آن را برای صدور مجوز در اولویت قراردادیم اما به دلیل نداشتن صرفه و امنیت کسی قبول نمی کرد تا در نهایت با اصرار ما یکی از همکاران این مسئولیت را تقبل کرد.

,

مهدی می افزاید: در شهرک جهان نما و کلاک پایین چند داروخانه شبانه روزی و روزانه وجود دارد که در دسترس مردم این محله است.

,

در صورت وجود متقاضی برای احداث درمانگاه منعی وجود ندارد

, در صورت وجود متقاضی برای احداث درمانگاه منعی وجود ندارد,

«زینب جهان بین» مسئول واحد صدور پروانه مراکز و موسسات پزشکی و پیراپزشکی نیز اظهار می کند: برای صدور مجوز احداث درمانگاه چنانچه متقاضی داشته باشیم منعی نداریم و اگر پزشکی درخواست بدهد در منطقه می خواهد درمانگاه احداث کند مشکلی نداریم و برای صدور پروانه اقدام و همکاری می کنیم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه