اخبار داغ

علی رغم حضور 5 استاندار؛

البرزِ 7 ساله همچنان از نبود هتل 4 ستاره رنج می برد/ سایه سنگین ضعف گردشگری بر سر شاهراه کشور

البرزِ 7 ساله همچنان از نبود هتل 4 ستاره رنج می برد/ سایه سنگین ضعف گردشگری بر سر شاهراه کشور
اعتماد به بخش خصوصی و مشخص شدن متولی ساخت هتل در البرز دو موضوعی است که می تواند استان البرز که از سال 89 به استقلال رسیده است را از معضلات حوزه گردشگری برهاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک; فقدان حتی یک هتل 4 ستاره در البرز موضوعی بود که طی روزهای اخیر و همزمان با دهه فجر توسط استاندار البرز بار دیگر مطرح شد، ضعفی که استان با گذشت آمدن و رفتن چند استاندار همچنان بر شانه های البرز سنگینی می کند و علی رغم وعده های داده شده تا کنون محقق نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;,

21 بهمن ماه 96 بود که محمد علی نجفی در آئین افتتاح فاز 1 پروژه هتل آپارتمان طالقان با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری گفت: طرح جامع گردشگری استان البرز تصویب شده است و به دنبال حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه این مهم هستیم.

,

, ,

استاندار البرز به نبود یک هتل 4 ستاره در البرز اشاره کرد و افزود: استان با محرومیت های حوزه گردشگری از جمله کمبود هتل و مراکز اقامتی دست و پنجه نرم می کند و در صورت توسعه این امکانات زمینه اسکان مردم در کنار ظرفیت بوم گردی فراهم خواهد شد.

,

پیش از این نیز عبدالناصر میرچی مدیرکل سابق میراث فرهنگی البرز اعلام کرد البرز با وجود 36 نشان مرغوبیت در نمایشگاه صنایع دستی کشور همچنان از نبود یک هتل چهار ستاره رنج می برد اگر چه یک هتل چهار ستاره در دست ساخت است‌ که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای ساخت یک هتل پنج ستاره نیز موافقت اصولی دریافت شده است.

,

همچنین معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌ فرهنگی کشور ماندگاری مسافران در استان البرز را نیازمند برنامه ریزی دانسته و می گوید با توجه به اینکه البرز شاهراه کشور است امتیاز برتری در راستای توسعه دارد چرا که متاسفانه در کرج شاهد ماندگاری مسافران و گردشگران نیستیم و اغلب مسافران از این شهر عبور می کنند.

,

, ,

احمد دانیالی ایجاد بستر ماندگاری در البرز و گردشگری را زمینه ساز اشتغال برای قشر عظیمی از جامعه دانسته و افزود: با توجه به اینکه در میراث فرهنگی به بخش خصوصی توجه ویژه ای شده است، با بهره گیری از این ظرفیت می توان استان البرز را به منطقه ویژه گردشگری در کشور تبدیل و معرفی کرد.

,

آنچه مسلم است مهم ترین مشکل بخش گردشگری البرز را می توان نبود هتل دانست در استانی که قریب به 3 میلیون جمعیت داشته و سالیانه با مهاجرتی مضاعف همراه است اما با وجود آمدن 5 استاندار تا کنون نتوانسته این معضل را مرتفع نماید.

,

به نظر می رسد پس از بارها اعلام این موضوع اعتماد به بخش خصوصی و مشخص شدن متولی ساخت هتل در البرز دو موضوعی است که می تواند استان البرز که از سال 89 به استقلال رسیده است را از معضلات حوزه گردشگری برهاند.

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه