اخبار داغ

اکران‌کننده جشنواره عمار در شاهرود:

فیلمسازان محتوای تربیتی برای کودکان بسازند/ "عمار" تنها بهانه‌ام برای کار فرهنگی در شاهرود است

فیلمسازان محتوای تربیتی برای کودکان بسازند/ "عمار" تنها بهانه‌ام برای کار فرهنگی در شاهرود است
اکران کننده مردمی جشنواره عمار گفت: فیلمسازان باید به تولید محتوای تربیتی برای کودکان توجه کنند چراکه چیزی که در سن پایین، در ذهن بچه‌ها ثبت می‌شود، ماندگار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، طیبه قنبریان اکران‌کننده اهل شهرستان شاهرود است که از حدود سه سال پیش به جمع اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار پیوسته و در کنار نمایش فیلم‌ها به فکر ورود به عرصه فیلمسازی هم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

خبرنگار مرآت با این بانوی شاهرودی به گفتگویی کوتاهی پرداخت که در ادامه می خوانید.

,

مرآت- چکونه با جشنواره عمار آشنا شدید؟

, مرآت- چکونه با جشنواره عمار آشنا شدید؟,

آشنایی من با جشنواره مردمی فیلم عمار به سال 1393 برمی گردد، به طور اتفاقی تیزر جشنواره را از تلویزیون دیدم و به شماره‌ای که برای ثبت‌نام اکران مردمی، اعلام شده بود، پیامک فرستادم که این مسئله، زمینه آغاز ارتباط من با عمار را ایجاد کرد.

,

البته اوایل، بیشتر به دنبال این موضوع بودم که ببینم قضیه این فیلم ها چیست اما بعد از آشنایی با جشنواره، اولین اکران خودم را همان سال در پایگاه بسیج شهرستان برگزار کردم. تا امروز در حدود 1500 نفر در برنامه های نمایش فیلم من حضور داشتند.

,

مرآت- در چه مکان هایی اکران فیلم ها را داشتید؟

, مرآت- در چه مکان هایی اکران فیلم ها را داشتید؟,

بیشتر در سطح مدارس ابتدایی و دبیرستان، فیلم های عمار را نمایش می دهم اما در کنار آن، در مسجد و حسینیه امام حسین(ع) شهر هم برنامه نمایش فیلم دارم. بیشتر مخاطبان اکران هایم هم دانش آموزان هستند. «خاکریزهای نمکی» از جمله آثاری است که در اکران های مدرسه ای نمایش دادم و هر بار با خنده های بچه ها همراه بوده است. در این اکران ها، با دانش آموزان درباره جشنواره هم صحبت می کنم. مستند «آشنای دور» را هم را بیشتر از سایر فیلم ها اکران کردم.

,

مرآت- برنامه دیگری هم کنار اکران ها داشتید؟

, مرآت- برنامه دیگری هم کنار اکران ها داشتید؟,

بله- امسال، کارگاه های آموزشی فیلمسازی هم برای علاقمندان برگزار کردیم، کارگاه ایده یابی با حضور محسن اسلام زاده، کارگردان مستند تنها میان طالبان و یک دوره مستندسازی شش روزه که در آبان، آذر و بهمن ماه برگزار کردیم. در جریان اکران فیلم داستانی «هنگامه»، آقای امیر داسارگر، کارگردان فیلم، میهمان ویژه برنامه ما بودند که بعد از نمایش فیلم، صحبت کردند.

,

مرآت- هزینه‌های اکران‌ها را چطور تامین می کنید؟

, مرآت- هزینه‌های اکران‌ها را چطور تامین می کنید؟,

هزینه ها را از طریق ستاد اکران مردمی فیلم عمار شهرستان شاهرود تأمین می‌کنیم، بخشی از تجهیزات و امکانات لازم برای پخش را هم از پایگاه‌های بسیجی که در آنها اکران داریم، تهیه می کنیم البته مجتمع فرهنگی شاهرود هم یک دستگاه ویدئو پروژکتور دارند که برای نمایش فیلم ها در اختیار ما می گذارند.

,

مرآت- جشنواره عمار چه تاثیری رو شما گذاشت؟

, مرآت- جشنواره عمار چه تاثیری رو شما گذاشت؟,

بزرگ‌ترین اثری که جشنواره عمار روی من گذاشت تغییر مسیر من به سمت فیلم‌سازی بود، تنها دلیل و بهانه من برای کار فرهنگی، جشنواره عمار است.

,

مرآت- حرف آخر

, مرآت- حرف آخر,

اگر رویکرد جشنواره عمار و فیلمسازان بیشتر به سمت تولید محتوای تربیتی برای کودکان برود، خیلی خوب است، مدارس ابتدایی مهمترین مکانهایی هستند که فیلم های عمار می توانند در آنجا اکران شوند چون آن چیزی که در سن پایین، در ذهن بچه‌ها ثبت می‌شود، ماندگار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه