اخبار داغ

پنجشنبه هفته جاری؛

چهارمین جشنواره گل نرگس در سمنان برگزار می شود/ توزیع بیش از 200 گلدان گل نرگس در جشنواره

چهارمین جشنواره گل نرگس در سمنان برگزار می شود/ توزیع بیش از 200 گلدان گل نرگس در جشنواره
مدیر عامل انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان از برگزاری نخستین گشت و گذار عمومی در کوچه‌باغ‌های هویت‌مند شهر هم‌زمان با چهارمین جشنواره گل نرگس خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید غایبی مدیر عامل انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره گل نرگس در سمنان گفت: این جشنواره با حضور دوستداران طبیعت پنجشنبه هفته جاری از ساعت 9 لغایت 17 در دژ چرمنه محلات سمنان برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیر عامل انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان، معرفی گل نرگس سمنان به عنوان یکی از معطر ترین گل های نرگس ایران و کمک به ترویج و توسعه کشت این گل زیبا را از اهداف برگزاری جشنواره گل نرگس در سمنان عنوان کرد.

,

وی با اشاره به ویژگی منحصر به فرد گل نرگس سمنان از نظر عطر و بوی متفاوت آن نسبت به گل نرگس سایر مناطق کشور، گفت: سمنان به‌عنوان مهد پرورش گل نرگس کویری باید معرفی شود.

,

غایبی در ادامه افزود: امسال جشنواره ای متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد به همین منظور برنامه های اجرایی خارج از سالن های سرپوشیده و در فضای باز اجرا می شود.

,

 مدیر عامل انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان با بیان اینکه محل برگزاری این جشنواره را در یکی از باستانی ترین محوطه های ایران که در داخل شهر سمنان قراردارد(دژ چرمنه در چال خندق محلات) انتخاب کردیم، گفت: با برگزاری این جشنواره در مکان تاریخی به دنبال بیان اهمیت حفاظت از آثار تاریخی بودیم.

,

نخستین باغ‌گشت هم‌زمان با جشنواره گل نرگس برگزار می شود

, نخستین باغ‌گشت هم‌زمان با جشنواره گل نرگس برگزار می شود,

وی، برپایی کارگاه ساخت گلدان سفالی گل نرگس سمنان، اجرای موسیقی محلی سمنان، پیاده روی در کوچه باغ های سمنان، توزیع پیاز گل نرگس، برپایی کارگاه آموزش کاشت و تکثیر گل نرگس، برپایی غرفه های صنایع دستی و سوغات، بازدید از محوطه باستانی دژ چرمنه و  پذیرایی با غذاهای سنتی را از جمله برنامه های جانبی این جشنواره عنوان کرد.

,

غایبی با بیان اینکه نخستین گشت و گذار عمومی در کوچه‌باغ‌های هویت‌مند شهر تاریخی سمنان هم‌زمان با چهارمین جشنواره گل نرگس برگزار می‌شود، اظهار کرد: برای اهمیت بخشیدن به باغ راه های موجود در منطقه، شروع جشنواره را با  پیاده روی و حرکت از یکی از صدها باغ راه موجود انتخاب کردیم.

,

مدیر عامل انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان تصریح کرد: شهروندان با عبور از این باغ راه ها ضمن آشنایی بیشتر برای حفظ این میراث گرانبها و کمک به توسعه و بهسازی باغ راه ها و فضاهای سبز شهری تلاش بیشتری کنند.

,

توزیع بیش از 200 گلدان گل نرگس در جشنواره

, توزیع بیش از 200 گلدان گل نرگس در جشنواره,

وی با اشاره به اینکه بیش از 200 گلدان گل نرگس تهیه و آماده عرضه به همشهریان شده است، گفت: یکی از هنرمندان سفالگری سمنان هم در محل برگزاری جشنواره گلدان سفالی می سازد و به شهروندان عرضه می کند.

,

غایبی با بیان اینکه  شرکت برای عموم در این جشنواره آزاد است، خاطرنشان کرد: این جشنواره با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری و انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه