اخبار داغ

رئیس اداره هواشناسی بروجن هشدار داد؛

پیش بینی وزش باد شدید در بروجن/لزوم اتخاذ تمهیدات برای پیشگیری از خسارت

پیش بینی وزش باد شدید در بروجن/لزوم اتخاذ تمهیدات برای پیشگیری از خسارت
رئیس اداره هواشناسی بروجن ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات برای پیشگیری از خسارت ناشی از وزش باد شدید، گفت: سرعت وزش باد در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به صورت لحظه ای تا 90 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نبی ا... بادست در گفتگو با کلار، اظهار داشت: فعالیت موج بارشی تا عصر روز چهارشنبه در استان چهارمحال بختیاری ادامه دارد و بیشتر با رگبار باران و برف و در مناطق مستعد با رعد و برق و تگرگ همراه خواهد بود.

پیش بینی سرعت باد تا 90 کیلومتر بر ساعت

بادست، ویژگی خاص این موج بارشی را وزش باد شدید اعلام کرد و گفت: سرعت وزش باد به صورت لحظه ای تا بیش از 90 کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی خواهد رسید.

وی با اشاره به این که بارش ها در شهرستان بروجن از نیمه شب سه شنبه آغاز می شود، گفت: بارش ها بیشتر باران و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

بادست با اشاره به این که موج بارشی عصر فردا چهارشنبه به تدریج از منطقه خارج می شود، گفت: شاخه دوم این موج از روز پنجشنبه وارد منطقه می شود و برای عصر روز پنجشنبه و جمعه به صورت بارش پراکنده فعال خواهد شد.

رئیس اداره هواشناسی بروجن با اشاره به این که موج بعدی بارش ها از روز شنبه و یکشنبه وارد منطقه می شود، گفت: منطقه به تناوب تا 10 اسفندماه در معرض سامانه های بارشی قرار خواهد گرفت.

دید افقی در بروجن 4 کیلومتر کاهش یافت

وی گفت: دید افقی حدود 4 کیلومتر در شهرستان بروجن به دلیل افزایش سرعت باد و گرد و خاک که در اثر وزش باد ایجاد شده کاهش یافته است.

لزوم اتخاذ تمهیدات برای پیشگیری از خسارت

بادست گفت: توصیه اکید ما برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه به دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از وزش باد شدید از قبیل شکستن درختان، تاسیسات شهری و گلخانه ها است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان بروجن گفت: افرادی که قصد مسافرت از معابر کوهستانی استان را دارند با توجه به احتمال آب گرفتگی سطح معابر، لغزندگی جاده ها و به دلیل کاهش دید افقی و احتمال کولاک برف تدابیر لازم در عبور و مرور پیش بینی و تجهیزات لازم در گردنه ها و معابر کوهستانی همراه داشته باشند و تا حد امکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

کاهش 85 درصدی بارش ها نسبت به میانگین بلند مدت

بادست گفت: میزان بارش ها از ابتدای سال زراعی تا اکنون 21/2 دهم میلیمتر بوده که نسبت به میانگین بلند مدت حدود 85 درصد کاهش داشته است.

وی به کاهش بارش ها در فصل پاییز اشاره و ابراز امیدواری کرد با بهتر شدن وضعیت بارش ها تا 10 اسفند ماه بخشی از کمبود بارشی جبران شود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان بروجن اضافه کرد: توصیه ما همچنان صرفه جویی در مصرف و مدیریت منابع آب است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلار, کلار, کلار,
,
, پیش بینی سرعت باد تا 90 کیلومتر بر ساعت, پیش بینی سرعت باد تا 90 کیلومتر بر ساعت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دید افقی در بروجن 4 کیلومتر کاهش یافت, دید افقی در بروجن 4 کیلومتر کاهش یافت,
,
,
,
, لزوم اتخاذ تمهیدات برای پیشگیری از خسارت, لزوم اتخاذ تمهیدات برای پیشگیری از خسارت,
,
,
,
,
,
, کاهش 85 درصدی بارش ها نسبت به میانگین بلند مدت, کاهش 85 درصدی بارش ها نسبت به میانگین بلند مدت,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه