اخبار داغ

جای خالی شیرینی های سنتی در قنادی های بندرعباس

جای خالی شیرینی های سنتی در قنادی های بندرعباس
لقیمات ، رنگینک ، فرنی ، خمفروش ، خرما دیشو ، ساگو ، حلوای انگشت پیچ ، نشا ، نان برزه از جمله شیرینی های سنتی بندرعباس محسوب می شوند است که در حال حاضر جای خالی آن در قنادی های شهر احساس می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ یکی از لذت بخش ترین خوراکی های زندگی، شیرینی است به طوری که هنگام عبور از کنار قنادی های شهر وسوسه خرید آن به سراغ هر شهروندی می آید.اما مردم چه میزان از خرید این شیرینی ها راضی هستند سوالی بود که ما را به سمت قنادی و خریداران شیرینی کشاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شهر بندرعباس به دلیل موقعیت اقلیمی آن و داشتن آب و هوای گرم و خشک دیاریست که درختان نخل سر به فلک کشیده بسیار دارد و از همین رو   در اکثر غذاها و دسر های مردم این شهر خرما وجود دارد و شیرینی های سنتی خوش طعمی با این میوه بومی تهیه می شود.

,

با گذر از قنادی های شهر بندرعباس شیرینی ها در رنگ ها، شکل ها و مزه ها جلوه  می کنند که در میان این تنوع خبری از شیرینی های سنتی شهر  نیست.

,

شیرینی های سنتی بندرعباس لقیمات ، رنگینک ، فرنی ، خمفروش ، خرما دیشو ، ساگو ، حلوای انگشت پیچ ، نشا ، نان برزه ، خرک پخته است که جای خالی آن در ویترینقنادی ها  به وضوح احساس می شود.

,

درقنادی های شهر خبری از شیرینی های سنتی نیست

, درقنادی های شهر خبری از شیرینی های سنتی نیست, درقنادی های شهر خبری از شیرینی های سنتی نیست,

علی سالاری، شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: غذاها و شیرینی های هر شهر نشان از فرهنگ و پیشینه هر قوم و قبیله ای است و بندرعباس با داشتن پیشینه طولانی دارای فرهنگی پر محتوا و غنی در این زمینه است.

,

این شهروند هرمزگانی افزود: شیرینی های مختلفی در بندرعباس با خرما تهیه می شود اما در قنادی های شهر خبری از آنها  نیست چه خوب می شود که قنادان برای زنده نگهداشتن فرهنگ ها و غذاهای محلی شهر در کنار سایر شیرینی ها به طبخ شیرینی های محلی نیز بپردازند.

,

سالاری گفت: من خودم یکی از متقاضیان شیرینی های بومی و محلی هستم ولی هنگامتهیه این شیرینی ها ، سرگردان می شوم که باید به کجا مراجعه کنم.

,

وی خاطر نشان کرد: با نزدیک شدن به عید نوروز و افزایش مسافران در شهر بندرعباس چقدر خوب می شود که قنادیهای شهر در کنار شیرینی های دیگر شیرینی های سنتی را نیز قرار دهند.

,

شیرینی جزئی از سفره ایرانیان است

, شیرینی جزئی از سفره ایرانیان است, شیرینی جزئی از سفره ایرانیان است,

آسیه رجبی، یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: شیرینی در فرهنگ و سفره ایرانیان جایگاه خاصی دارد و در اکثر مراسم ها شیرینی جزئی از سفره پذیرایی است.

,

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه جای شیرینی های سنتی در قنادی خالی است، ادامه داد: در قنادی های شهر بندرعباس کلمپای خرما، رنگینک، خرما دیشو  از شیرینی های سنتی بندرعباس است که هیچ جایی در قنادی های شهر ندارد.

,

رجبی، خاطرنشان کرد: متاسفانه ذائقه مردم بیش از حد به چیزهای خیلی شیرین عادت کرده که شکر های زیاد در آن باعث افزایش مریضی ها در بدن می شود ولی  شیرینی های محلی بندرعباسبه سبب استفاده از خرما که قندی طبیعی دارد،برای سلامت بدن مفیدتر است.

,

نبود استقبال از شیرینی های سنتی در بندرعباس

, نبود استقبال از شیرینی های سنتی در بندرعباس , نبود استقبال از شیرینی های سنتی در بندرعباس,

آرمان حسینی، مسئول یکی از قنادی های بندرعباس اظهار کرد: قنادی‌ها در همه نقاط جهان دارای سبک و ویژگی‌های خاص خود هستند که این ویژگی ها نشات گرفته از فرهنگ و تمدن هر جامعه است.

,

این قناد بندرعباسی گفت: در شهر بندرعباس استقبال از شیرینی های سنتی و بومی کم است و ذائقه مردم به سمت شیرینی های پر چرب و شکر رفته و مردم بیشتر به این شیرینی ها علاقه نشان می دهند.

,

حسینی خاطر نشان کرد: به دلیل استقبال کم مردم از شیرینی های سنتی هیچ نوع شیرینی سنتی در قنادی های شهر وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه