اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی:

بانک اطلاعاتی نسخ خطی استان مرکزی تهیه می‌شود/بازی‌های بومی محلی احیاگر سنت‌ها

بانک اطلاعاتی نسخ خطی استان مرکزی تهیه می‌شود/بازی‌های بومی محلی احیاگر سنت‌ها
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی گفت: به دنبال این هستیم که بانک اطلاعاتی از نسخ خطی موجود در استان تهیه کنیم و در این راستا برای اولین بار در کشور از حامیان نسخ خطی روستایی تجلیل خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از اراک امروز؛ سعید فائض‌‌پور، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی روز سه شنبه در آئین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران روستایی استان مرکزی، این استان را مهد بزرگان و عالمان دانست و گفت: بیشتر مفاخر استان هم از روستاهای استان برخواسته اند، توجه و اهمیت دادن به نخبگان روستایی در حوزه های مختلف به شناسایی و معرفی بیشتر آنها کمک و آنها را در ادامه راه مصمم تر می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

وی با اشاره به اینکه در روستاهای استان استعدادهای خوبی در زمینه های مختلف وجود دارد، ادامه داد: تعدادی از مفاخر روستایی استان شناسایی و آثار آنان جمع‌آوری شده است که برای معرفی این عالمان و اندیشمندان، بهار سال آینده در موزه‌ روستای «لیلیان خمین» این آثار در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی اضافه کرد: نسخ خطی فراوانی در روستاهای استان وجود دارد که به دلیل عدم نگهداری مناسب این نسخ در حال از بین رفتن هستند که بایستی این نسخ نیز گردآوری و ضمن ترمیم، شرایط نگهداری آن ها نیز فراهم شود.

,

فائض‌پور ادامه داد: به دنبال این هستیم که بانک اطلاعاتی از نسخ خطی موجود در استان تهیه کنیم و در این راستا برای اولین بار در کشور از حامیان نسخ خطی روستایی تجلیل خواهیم کرد.

,

وی با تاکید بر اینکه تاریخ بدون سند ارزش چندانی ندارد، بیان کرد: حفظ و حراست آثار تاریخی امری بسیار مهم و اثرگذار است تا به عنوان سندی از هویت تاریخی کشور در اختیار نسل های آینده قرار بگیرد.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی به اهمیت و نقش ورزش در جامعه اشاره کرد و گفت: توجه به موضوع ورزش و بازی های بومی و محلی علاوه بر اینکه تاکید دین اسلام است در سلامت جامعه اثرگذار بوده و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

,

فائض پور با تاکید بر اینکه توجه به ارزش ها و سنت ها بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه امروزی به دلیل سایه انداختن فضای مجازی، بسیاری از ارزش ها و سنت های قدیمی در حال فراموشی است که ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی می تواند این سنت ها را همچنان زنده نگه دارد.

,

وی با اشاره به اینکه هزینه کرد اعتبارات در روستاها نیازمند مدیریت بهتری است، بیان کرد: در روستا اعتبارات کم نداریم ولی به دلیل اینکه در مورد مناسب هزینه نمی شود بازخورد مناسبی به تبع از اجرای برنامه ها وجود ندارد.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه در جامعه نیاز به شور و نشاط داریم، ادامه داد: می‌توان با اعتبارات حداقلی و برگزاری مسابقات ورزشی بین چند روستا این شور و نشاط را به جامعه روستایی تزریق کرد.

,

معاون ورزشی اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی:

, معاون ورزشی اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی:,

بازی‌های بومی روستایی، منطقه ای بومی‌سازی شود

, بازی‌های بومی روستایی، منطقه ای بومی‌سازی شود, بازی‌های بومی روستایی، منطقه ای بومی‌سازی شود,

یحیی زاهدی، معاون ورزشی اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی به ظرفیت‌های موجود در روستاها در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: برای بهره‌مندی مناسب از این استعدادها، می بایست برنامه‌ریزی مدونی انجام شود تا بر اساس پتانسیل هر منطقه این ورزش‌ها را بومی‌سازی کنیم.

,

زاهدی بیان کرد: به منظور توسعه ورزش روستایی در استان مرکزی ۴۰ خانه ورزش روستایی با همکاری دهیاران و شوراها راه اندازی شده است.

,

وی از اجرای طرح سنجش قامتی و ناهنجاری های اسکلتی در روستاهای استان مرکزی هم خبر داد و گفت: این طرح به صورت کامل اجرا و نتیجه به تهران ارسال شده است.

,

معاون ورزشی اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی بیان کرد: طرح مذکور با هدف توانمندسازی زنان و دختران روستایی و حاشیه‌نشین شهری به منظور تقویت ساختار قامتی و حرکتی بانوان و پیشگیری از شیوع ناهنجاری های اکتسابی عصبی، عضلانی و اسکلتی، آموزش عادات و الگوهای حرکتی صحیح به دانش آموزان، در استان اجرایی شد.

,

برگزاری ۱۷۰ برنامه در ایام دهه فجر توسط هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان

, برگزاری ۱۷۰ برنامه در ایام دهه فجر توسط هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان, برگزاری ۱۷۰ برنامه در ایام دهه فجر توسط هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان,

علی عشوری، رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان مرکزی با بیان اینکه هدف از آئین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران روستایی استان، تجلیل از ورزشکاران آقا و بانویی است که از سال ۹۴ تاکنون در مسابقات زیر مجموعه فدراسیون عناوین قهرمانی کسب کرده اند. همچنین در این مراسم از رؤسا و نایب روسای هیات های شهرستانی تقدیر به عمل می آید.

,

عشوری اظهار کرد: استان مرکزی در رشته ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی امسال میزبانی از چند مسابقات قهرمانی کشور را بر عهده داشت.

,

وی به برنامه های دهه فجر هیات هم اشاره کرد و ادامه داد: در این ایام هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان ۱۷۰ برنامه را در سطح شهرستان‌های استان برگزار کرد.

,

در پایان از ۲۶ ورزشکار خانم و ۳۴ ورزشکار آقا به همراه رؤسا و نایب رئیسان هیات های شهرستانی تقدیر به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه