اخبار داغ

درد دل مردم و اعضای شورای اسلامی روستای کچیگرد دهگلان؛

کانکس کلاس درس دانش آموزان روستای محروم کچیگرد دهگلان / مدیران استان و شهرستان روستای کچیگرد را فراموش نکنند

کانکس کلاس درس دانش آموزان روستای محروم کچیگرد دهگلان / مدیران استان و شهرستان روستای کچیگرد را فراموش نکنند
کانکس کلاس درس دانش آموزان روستای محروم کچیگرد دهگلان / مدیران استان و شهرستان روستای کچیگرد را فراموش نکنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دهگلان شیدا، تحصیل دانش‌آموزان روستایی قصه پر غصه خود را دارد، دانش‌آموزان مناطق روستایی دهگلان باید با به جان خریدن محرومیت‌ها و تحمل سختی‌ها به تحصیل بپردازند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,
,



کمبود امکانات آموزشی در مدرسه، تحصیل در مدارس فرسوده، تخریبی، کانکسی، وجود مدارس دارای قدمت بیش از چند دهه تنها بخشی از مشکلات و سختی‌های پیش ‌رو تحصیل دانش‌آموزان این شهرستان است.


پاسخگو بودن محیط یک مدرسه به نیازهای جسمی و روحی دانش‌آموزان از اصول اولیه و معیارهای اصلی برای ساخت یک فضای آموزشی است و فضای فیزیکی یک مدرسه و ایمنی و بهداشت آن یکی از فاکتورهای تأثیرگذار بر آموزش و پرورش  است.

 

اما اگر مدرسه‌ای پیدا شود که استانداردهای تعریف شده و قانونی برای ساخت آن لحاظ نشده باشد یا از نظر امکاناتی مانند آب سالم، سرویس‌های بهداشتی مناسب، تجهیزات آموزشی و پرورشی استاندارد و به طور کلی آنچه برای یک فضای آموزشی لازم و کافی است بهره‌مند نباشد احساس آرامش و امنیت در دانش‌آموزان را از بین برده و ممکن است تمام تلاش‌های انسانی و هزینه‌های صرف شده برای تعلیم و تعلم فرزندان یک جامعه به هدر بروند.


برخی از مدارس شهرستان دهگلان قدمت بسیار بالایی دارند و هرلحظه امکان فروریختن ساختمان مدرسه بر سر دانش‌آموزان وجود دارد.

 

روستای کچیگرد دهگلان از معدود روستاهای شهرستان دارای مشکلات فضای آموزشی، عمرانی و بهداشت سلامت می باشد که همت مسئولین و ادارات ذیربط برای حل این مشکلات ضروری است.


تحصیل در کانکس را یک راه اجباری و یک گزینه از سر ناچاری و البته یک اقدام با چشم‌اندازی بد که نابسامانی‌ها را به رخ می‌کشد است، با این‌ حال وجود کانکس در برخی نقاط همچنان فرصتی مغتنم برای درس خواندن است.

 

مشکل آموزشی روستای کچیگرد؛ خبرنگار ما با درخواست رئیس و اعضای شورای روستا در جریان مشکلات آنان قرار گرفت

 

خداداد کریمی رئیس شورای روستای کچگرد با اشاره به ادامه تحصیل دانش آموزان روستا در کانکس گفت: با توجه به تخریبی بودن مدرسه و غیر قابل استفاده برای ادامه تحصیل د انش آموزان مجبورند در کانکس ادامه تحصیل دهند.


وی در ادامه گفت: از اداره کل نوسازی مدارس، اداره کل آموزش و پرورش استان و شهرستان و خیرین انتظار داریم که جهت حل مشکل این روستا  ما را مساعدت نمایند.

 

خبرنگار ما برای حل این مشکل سراغ مدیر و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش دهگلان رفت


 
 صالح نادری مدیر آموزش و پرورش دهگلان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به غیر قابل استفاده بودن مدرسه روستا در حال حاضر این کانکس جوابگوی ادامه تحصیل این دانش آموزان می باشد اما اولویت ما احداث مدرسه و خارج کردن مدرسه از حالت کانکسی است.


مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهگلان گفت: چندین مدرسه فرسوده و غیراستاندارد در این شهرستان وجود دارد که  در دهه فجر امسال به همت سپاه و خیرین مدرسه ساز دو مدرسه یک کلاسه و دو مدرسه سه کلاسه در روستاهای میرکی، باغچه مریم، سرواله و قاضی جوب افتتاح و مورد استفادده تحصیلی دانش آموزان این روستاها قرار گرفت.


 کاوه محمدی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش دهگلان در جواب خبرنگار ما، دلیل ادامه تحصیل دانش آموزان روستای کچیگرد در داخل کانکس را تخریبی بودن مدرسه روستان عنوان کرد و گفت:این کانکس 60 متری دارای 2 کلاس درس و سرویس بهداشتی است.


 وی در ادامه گفت: در روستای کچی گرد 20 نفر دانش آموز در حال تحصیل هستند و این کانکس ظرفیت 25 نفر دانش آموز را دارد که از نظر فضای داخل کانکس مشکل نداریم.

 

دیگر مشکلات روستای کچی گرد طرح هادی در روستا اجرا نشده است


 
 محمدی عضور شورای اسلامی کچیگرد با اشاره به اجرا نشدن طرح هادی در روستا گفت: برای حل این مشکل چندین بار مکاتبه صورت گرفته است که علت اجر نشدن را عدم  تخصیص اعتبار از سوی مسئولان ذیربط شهرستان دهگلان عنوان شده است و ما اعضای شورای اسلامی به عنوان نمایندگان این روستا  خواستار اجرای طرح هادی در کچی گرد هستیم.


 وی مشکل دیگر روستا را نبود تلفن ثابت و اینترت عنوان کردد و گفت: با توجه به عصر ارتباطات و  ارتباط جمعی نیاز است که به مردم این روستا توجه ویژه شود.

 

اسماعیل مرتضوی عضو دیگر روستای کچی گرد مشکل دیگر این روستا را آب شرب دانست و گفت: آب شرب چهار روستای فرهاد آباد، نجف آباد، کچی گرد و بایتمبر در روستای فرهاد آباد پمپاژ می شود که به علت ترکیدیگی لوله آبرسانی ما در ماه 5 الی 6 روز قطعی آب داریم  و خواستار حل مشکبل هستیم.


مرتضوی افزود: روستای کچیگرد از نظر خدمات بهداشتی زیر نظر خانه بهداشت فرهاد آباد شهرستان قروه می باشد که  مدت یک سال است پزشک خانواده به این روستا مراجعه نکرده است و ما باید برای  پزشک خانواده به روستای حسن خان مراجعه کنیم که تردد مشکل است و از مسئولین دوشهرستان دهگلان وقروه انتظار داریم که درصورت امکان خدمات پزشک خانواده در روستای گنجی ارائه شود که بسیار بهتر وبه صرفه تر است.

 

کریمی رئیس شورای اسلامی کچیگرد مشکل دیگر این روستارا جوابگو نبودن مسولان ذیربط  شهرستان و استان دانست و گفت: ما نمی دانیم به کی و کجا مراجعه کنیم که متاسفانه جواب در خواست و در دل ما تنها و تنها در قالب مکاتبه  و وعده سرخرمن است.


وی درادامه گفت: ازمدیران استان و شهرستان  خواستار حل این مشکلات هستیم زیرا طی هر بار مکاتبه برای حل مشکل با ادارات ذیربط شهرستان دهگلان  تاکنون هیچ نتیجه و جوابی قانع کننده به ما داده نشده است.

 

انتهای پیام/

 

 

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مشکل آموزشی روستای کچیگرد؛ خبرنگار ما با درخواست رئیس و اعضای شورای روستا در جریان مشکلات آنان قرار گرفت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خبرنگار ما برای حل این مشکل سراغ مدیر و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش دهگلان رفت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دیگر مشکلات روستای کچی گرد طرح هادی در روستا اجرا نشده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه