اخبار داغ

«سورو» بکر ترین ساحل بندرعباس از تاریکی رنج می برد/تاخیر در اتخاذ یک تدبیر،زندگی شبانه مردم را مختل کرده است

«سورو» بکر ترین ساحل بندرعباس از تاریکی رنج می برد/تاخیر در اتخاذ یک تدبیر،زندگی شبانه مردم را مختل کرده است
بهره بردن از زیبایی های محله سورو تنها تا پیش از غروب آفتاب دوام دارد و با پایین رفتن خورشید، تاریکی هولناکی بر این محله حاکم می شود و دیگر نشانی از آن شور و نشاط روز در آن به چشم نمی خورد؛ این مسئله به ظاهر ساده زندگی شبانه مردم سورو را مختل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ سورو قدیمی ترین و بکرترین نقطه بندرعباس است که با همت اهالی آن، هنوز شکل سنتی خود را حفظ کرده است و پیشرفت های شهری به گونه ای کنترل شده به این بافت راه یافته است؛ سورو و زیبایی های خیره کننده اش در همه روزها، خصوصا تعطیلات آخر هفته میزبان گردشگران بسیاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بهره بردن از زیبایی های سورو تنها تا پیش از غروب آفتاب دوام دارد و با پایین رفتن خورشید، تاریکی هولناکی بر این محله حاکم می شود و دیگر نشانی از آن شور و نشاط روز در آن به چشم نمی خورد؛ این مسئله به ظاهر ساده زندگی شبانه مردم سورو را مختل کرده است.

,

هوشنگ اطاعتی، یکی از شهروندان محله سورو در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به عدم روشنایی معابر محله سورو، اظهار کرد: تاریکی کوچه ها و معابر این محله امنیت شهروندان را تهدید می کند و این مسئله موجب بروز انواع هنجارشکنی ها شده است.

,

, ,

این شهروند با تاکید بر فرسودگی سیستم برق رسانی این محله، تصریح کرد: تیرهای برق محله سورو چوبی و قدیمی هستند و علاوه بر این سیم های قدیمی که از جنس مس هستند نیز با کابل هایی که هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرند تعویض نشده است و هنوز هم این کابل ها به سرقت می رود، چندی پیش بسیاری از لوازم برقی منزل یکی از همسایگان به همین علت آسیبی جدی دید.

,

اطاعتی با اشاره به دیگر مشکلات ساکنان این محله، بیان کرد: باید به دلهره عبور از این کوچه ها وضع نامناسب آن را نیز اضافه کرد چرا که هیچ کدام از این کوچه ها آسفالت نیستن و به سختی می توان در آن ها تردد کرد و باید گفت در روزهای بارانی این کار غیر ممکن است.

,

, ,

وی با تاکید بر اجرا نشدن طرح فاضلاب و جمع آوری پساب شهری در سورو، گفت: فاضلاب خانگی در کوچه ها جاری است و با گذر از فاصله میان خانه ها و ساحل به دریا میریزد که این مسئله چهره زشتی به ساحل بخشیده و علاوه بر این عامل انتشار انواع بیماری های پوستی نیز هست.

,

این شهروند خاطرنشان کرد: بارها این مشکلات را به ارگان های مربوطه اطلاع داده ایم اما آنان هربار بهانه هایی برای آن آورده اند؛ بودجه ای باید صرف حل مسائل اساسی شهروندان این منطقه شود به ناحیه هایی از شهر داده می شود که هیچ مشکلی ندارند و این بودجه برای تجهیز امکانات ثانویه آن ها است.

,

, ,

مجوزهای بهسازی سورو صادر شده است

, مجوزهای بهسازی سورو صادر شده است, مجوزهای بهسازی سورو صادر شده است,

روح الله مرادی زاده، شهردار منطقه سه بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه تامین روشنایی معابر بر عهده شهرداری نیست، اظهار کرد: روشنایی پارک ها و فضای سبز بر عهده شهرداری است و عدم روشنایی معابر شهری جز وظایف اداره برق است.

,

شهردار منطقه سه با تاکید بر صدور مجوزهای لازم برای بهبود وضعیت سورو، تصریح کرد: شهرداری مجوز های لازم جهت بازسازی زیرساخت ها را به اداره برق داده است و این سازمان قصد برق رسانی زیر زمینی را دارد.

,

مرادی زاده در ادامه گفت: مجوز های ساخت طرح جمع آوری پساب ها به اداره آب و فاضلاب داده شده است و این سازمان به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد و پس از آن، طرح مرمت و بازسازی آسفالت کوچه ها عملی می شود.

,

وی با اشاره به اینکه بلوار ساحلی هرگز ساحل را نبود نخواهد کرد، بیان کرد: این منطقه از ساحل تنها نقطه ای است که بکر مانده و نگهداری از آن وظیفه همگی ما است، کاربری این ناحیه گردشگری است و گردشگری نیز خواهد ماند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه