اخبار داغ

۳۰ میلیون تومان تسهیلات یارانه دار برای خانه های فرسوده و روستایی/ ۶۳ درصد مسکن‎های روستایی غیرمقاوم هستند

۳۰ میلیون تومان تسهیلات یارانه دار برای خانه های فرسوده و روستایی/ ۶۳ درصد مسکن‎های روستایی غیرمقاوم هستند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: در هیئت دولت برای هر واحد مسکونی ۳۰ میلیون تومان تسهیلات یارانه دار مصوب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک براساس آمار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار واحد روستایی، بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد غیر مقاوم هستند؛ به عبارت دیگر ۶۳ درصد از مسکن‎های روستایی کشور با کوچک‌ترین زلزله فرومی‌ریزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

طبق قوانین برنامه پنجم و ششم توسعه کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به بازسازی و مقاوم‌سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور است.

,

 

,

خانه های روستایی

, خانه های روستایی,

 

,

بر اساس این گزارش شبکه کانون های تفکر ایران که یک تشکل پژوهشی است در نامه ای به رئیس جمهور با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از شهرها و روستاهای کشور با مسئله بحرانی به نام بافت‌های فرسوده درگیر هستند تنها  راهکار این مسئله را مقاوم‌سازی عنوان کرده  که کم‌تر مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

,

 

,

در این نامه آمده است به‌رغم هدف‌گذاری‌ها و با وجود اینکه در برخی از سال‎ها حتی به بیش ۳۰۰ هزار واحد روستایی تسهیلات پرداخت شد، امّا در چند سال گذشته تکلیف قانونی مبنی‌بر بازسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی محقق نگشت؛ به‌طوری‌که طبق آمار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۴ سال دولت یازدهم، صرفاً نوسازی ۱۴۰ هزار واحد مسکن روستایی خاتمه یافت و از سال ۹۵ تا پایان دولت یازدهم نیز تنها ۲۷ هزار قرارداد پرداخت تسهیلات نوسازی توسط بانک‌ها با روستاییان منعقد شد.

,

 

,

واحدهای مسکونی خسارت زده

, واحدهای مسکونی خسارت زده,

 

,

هرچند که هیئت دولت در تاریخ 95/02/29 طرح پرداخت تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به تعداد ۲۰۰ هزار واحد را به بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های مسئول ابلاغ کرد و ۸ بانک دولتی موظف شدند تا تسهیلات لازم برای نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را ارائه دهند اما به‌رغم ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور و صراحت‌های قانونی، بانک‎ها تنها ۲۷ هزار قراردادِ پرداخت تسهیلات نوسازی با روستاییان را منعقد کردند.

,

 

,

 رضا آریایی مدیرکل مدیریت بحران و سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان در گفت وگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به وقوع زمین لرزهای سطح استان اظهار داشت: به علت وقوع رلزله به تعدادی از مناطق مسکونی روستایی و شهری خساراتی وارد شد.

, سفیرافلاک,

 

,

وی افزود: طبق برآورد بنیادمسکن انقلاب اسلامی  سه هزار واحدمسکونی دچار خسارت ۲۰تا۷۰درصدی شده اند.

,

 

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اذعان داشت: در هیئت دولت برای هر واحد مسکونی ۳۰ میلیون تومان تسهیلات یارانه دار مصوب شده است.

,

 

,

تسهیلات مسکن روستایی

, تسهیلات مسکن روستایی,

 

,

آریایی با اشاره به تصویب 12میلیون تومان تسهیلات یارانه دار جهت تعمیر و مرمت گفت: در بخش عمرانی حدود ۲۰میلیارد تومان به بخش های مختلف برآورد خسارت داشته ایم که از این مقدار ۱۰میلیارد تومان مصوب و به تایید وزیر کشور رسیده است.

,

 

,

سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اخذ تسهیلات واحدهای فرسوده در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار داشت: چنانچه  افرادی که در روستا زندگی می کنند اگر تشخیص بدهند خانه شان استحکام لازم را ندارد با مراجعه به بنیاد مسکن از تسهیلات یارانه دار استفاده کنند.

,

 

,

آریایی با ابراز رضایت از بودجه اختصاص داده شده به استان در بحث بحران  تصریح کرد: مدیریت بحران اعتبارات مستقل دارد از مجموع اعتبارات عمرانی که دولت در سال برای کل کشور در نظر می گیرد تقریبا۵درصد اعتبارات کشور به صورت ویژه و اضطراری برای مواقع بحران در نظر گرفته می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه