اخبار داغ

گزارش دانا از مرگ خاموش شهروندان

آلودگی هوای تهران پای 400 نفر را به مراکز درمانی باز کرد/ مسئولانی که روزهای آلوده از تهران کوچ می‌کنند

آلودگی هوای تهران پای 400 نفر را به مراکز درمانی باز کرد/ مسئولانی که روزهای آلوده از تهران کوچ می‌کنند
پیگیری های خبرنگار شبه اطلاع رسانی راه دانا نشان می دهد در سه روز آلوده هفته گذشته حدود 400 نفر مستقیما به خاطر آلودگی هوای تهران دچار مشکل شده اند. مشکل این افراد مستقیماً در ارتباط با آلودگی هوای تهران بوده و میانگین سنی آنها 40 تا 60 اعلام شده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی هفته های گذشته به خاطر وارونگی هوا و افزایش آلاینده های هوا، میانگین آلودگی هوای تهران از مرز ناسالم هم عبور کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هفته گذشته به تنهایی رکورد دار آلوده ترین روزهای تهران بود به طوری که بازه چهاردهم تا نوزدهم بهمن ماه تهران، آلوده ترین روزهای خود در سال های اخیر را گذراند.

,

در این ایام شاخص آلودگی در برخی از نقاط تهران به بیش از 200 رسیده و هوای این مناطق در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

,

 

,

, ,

شاخص آلودگی هوای تهران در 16 بهمن

,

, ,

شاخص آلودگی هوای تهران در 17 بهمن

,
, ,

شاخص آلودگی هوای تهران در 18 بهمن

,

هوای ناسالم باعث تعطیل شدن مدارس تهران و برخی از شهرستان ها شد اما کارمندان همچنان باید سر کار خود حاضر می‌شدند.

,

در همین راستا خبرنگاران حوزه سلامت از رؤسای قوای سه‌گانه،وزرای دولت، نمایندگان مجلس، شهرداران، اعضای شوراهای شهر، متولیان تولید و پایش خودروها و صنایع، برنامه‌ریزان توسعه کشور و دانشگاهیان می‌خواهند از همین امروز همت مضاعفی انجام بدهند و فکری به حال نفس مردم کنند.

,

درچنین شرایطی مسئولان وزارت بهداشت بارها درباره سلامت مردم هشدار داده اند اما به نظر می رسد سیاسی کاری ها مانع از بروز اتفاق خاصی مبنی بر تغییر هوای کلان شهر ها می شود.

,

اگرچه آمار کسانی که مشکلات زیادی در رابطه با هوای آلوده پیدا می کنند منتشر نمی شود اما پیگیری های خبرنگار شبه اطلاع رسانی راه دانا نشان می دهد در سه روز آلوده هفته گذشته حدود 400 نفر مستقیما به خاطر آلودگی هوای تهران دچار مشکل شده اند. مشکل این افراد مستقیماً در ارتباط با آلودگی هوای تهران بوده و میانگین سنی آنها 40 تا 60 اعلام شده است.

, اگرچه آمار کسانی که مشکلات زیادی در رابطه با هوای آلوده پیدا می کنند منتشر نمی شود اما پیگیری های خبرنگار شبه اطلاع رسانی راه دانا نشان می دهد در سه روز آلوده هفته گذشته حدود 400 نفر مستقیما به خاطر آلودگی هوای تهران دچار مشکل شده اند. مشکل این افراد مستقیماً در ارتباط با آلودگی هوای تهران بوده و میانگین سنی آنها 40 تا 60 اعلام شده است., اگرچه آمار کسانی که مشکلات زیادی در رابطه با هوای آلوده پیدا می کنند منتشر نمی شود اما پیگیری های خبرنگار شبه اطلاع رسانی راه دانا نشان می دهد در سه روز آلوده هفته گذشته حدود 400 نفر مستقیما به خاطر آلودگی هوای تهران دچار مشکل شده اند. مشکل این افراد مستقیماً در ارتباط با آلودگی هوای تهران بوده و میانگین سنی آنها 40 تا 60 اعلام شده است.,

این آمار تنها متعلق به روزهای 16 بهمن با شاخص آلودگی 158، 17 بهمن با شاخص 177 و 18 بهمن با شاخص 175 است که اگر آن را به ل روزهای آلوده تعمیم بدهیم بالغ بر ده ها هار نفر مستقیماً از آلودگی هوا لطمه می بینند. هرچند هیچ آماری از تاثیرات دراز مدت آلودگی هوا بر مردم کلانشهرها منتشر نشده است.

, این آمار تنها متعلق به روزهای 16 بهمن با شاخص آلودگی 158، 17 بهمن با شاخص 177 و 18 بهمن با شاخص 175 است که اگر آن را به ل روزهای آلوده تعمیم بدهیم بالغ بر ده ها هار نفر مستقیماً از آلودگی هوا لطمه می بینند. هرچند هیچ آماری از تاثیرات دراز مدت آلودگی هوا بر مردم کلانشهرها منتشر نشده است., این آمار تنها متعلق به روزهای 16 بهمن با شاخص آلودگی 158، 17 بهمن با شاخص 177 و 18 بهمن با شاخص 175 است که اگر آن را به ل روزهای آلوده تعمیم بدهیم بالغ بر ده ها هار نفر مستقیماً از آلودگی هوا لطمه می بینند. هرچند هیچ آماری از تاثیرات دراز مدت آلودگی هوا بر مردم کلانشهرها منتشر نشده است.,

متاسفانه خبری از فوتی های سه روز گذشته تهران نیست؛ کسانی که هوای ناسالم تهران را نتوانسته اند تحمل کنند اما این آمارها معمولاً در جایی ثبت نمی شود و پشت درهای بسته و محرمانه می ماند.

,

بیماری‌های جسمی تنها ارمغان هوای آلوده نیست؛ شاخص‌های سلامت روان هم از این بلا عادی شده، تأثیر می‌گیرند. استرس، افسردگی و اضطراب مردم در این روزها بیشتر شده و عصبانیت، بگومگو و مشاجره‌ها و بوق‌های مکرر خودروها در این روزهای آلوده بیشتر است.

,

در این میان اخباری مبنی بر خروج برخی از مسئولان از تهران در روزهای آلوده به گوش می رسد؛ برخی هم که از ابتدا شهرستان های شمالی تهران نظیر شمیرانات را برای سکونت خود انتخاب کرده اند. عده ای مسئولان هم عزم کیش کرده و روزهای آلوده تهران را به بهانه کنفرانس و سمینار در کیش به سر می برند.

,

آنچه مشخص است عزم جدی برای بهبود اوضاع هوای کلانشهر ها وجود ندارد؛ در شرایطی که مسئولان محیط زیست از مافیای خودرو در کشور سخن می گویند، مجوز های عریض و طویل از سوی وزارت صنعت صادر می شود.

,

بهبود هوای کلان شهر ها امروز یک خواست عمومی شده است و مسئولان به جای خروج از کلانشهر ها در روزهای آلوده فکر زندگی دائم مردم در این شهرها باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه